•  

    سئو کلاه سیاه و کلاه سفید ؟! کدام را انتخاب کنم؟ کدام کلاه را سر خودم و سر وب‌ سایتم بذارم؟ اصلاً با هم چه تفاوتی دارند؟ با من تا آخر این مقاله همراه باش می‌خواهیم دقیقاً بفهمیم که با سئو کلاه سفید شروع کنیم یا سئو کلاه سیاه! 

     

    برخی از افراد این دو دسته را دو لبه متفاوت از یک شمشیر می‌دانند. اما در واقع در دنیای سئو مفهومی به عنوان درست و غلط وجود ندارد. سفید یا سیاه؛ آنچه که اهمیت دارد نتیجه کار است. در انتخاب رنگ کلاه دچار تردد شده اید؟ بهتر است از نزدیک این کلاه‌ها را مشاهده کنید. 

     

    منظور از سئو کلاه سیاه چیست؟ 

    برای درک بهتر از تفاوت سئو کلاه سیاه و سفید ابتدا باید این دو تکنیک را به‌خوبی بشناسید. سئو کلاه سیاه به استفاده از تکنیک‌هایی اشاره دارد که قوانین سئو و موتورهای جست و جو را زیر سوال می‌برند؛ هدف از این روش ها، زدن تکنیک‌ها و سیگنال های مصنوعی برای جلب ‌توجه موتور جست‌وجو است و اینکه بالاخره به یک طریقی به گوگل بفهمانیم که به ما توجّه بیشتری کند و نه سایر رقبای ما ! 

    غالبا سئوکارانی از این تکنیک استفاده می‌کنند که در مضیقه زمانی هستند. آنها به دنبال راهکاری هستند که بهترین نتیجه را در سریع‌ترین زمان ممکن برای آنها به همراه داشته باشد. البتّه که ریسک آن را هم به جان می‌خرند و خودشان هم می‌دانند که اگر در مسیر اجرای سئو کلاه سیاه زیاده روی کنند، وبسایت را به نابودی هدایت خواهند کرد 

     

    برخی از تکنیک‌هایی که در سئو کلاه سیاه به کار برده می‌شوند عبارت است از: 

    • استفاده افراطی از کلمات کلیدی؛ 

    • لینک سازی بیش از اندازه؛ 

    • متن‌ها و لینک‌های پنهان؛ 

    • کپی کردن مداوم محتوا از سایر وب ‌سایت‌ها. 

    در ادامه با برخی از ویژگی‌های بارز سئو کلاه سیاه آشنا می‌شوید. 

     

    خصوصیات سئو کلاه سیاه را بشناسید 

    در صورتی که سئوی پیاده شده در سایت شما یا سئویی که قصد دارید در سایت پیاده‌سازی کنید، دارای این ویژگی‌ها باشد، با سئوی کلاه سیاه روبه‌ رو هستید. 

     

    زیر پا گذاشتن قوانین موتور جست ‌وجو 

    این سئو راهنمای موتور جست‌وجو( Google Help ) را نقض می‌کند، در بسیاری از موارد تکنیک‌هایی که در این حوزه به کار برده می‌شود از جمله تکنیک‌هایی است که در راهنمای موتور جست‌وجو ممنوع شده اند. 

     

    بر پایه گمراهی در ربات‌های گوگل 

    سئو کلا سیاه، به دنبال دستکاری الگوریتم‌ها و ایجاد گمراهی در ربات‌هاگوگل است. هدف افزایشِ رتبه سایت است. به همین دلیل از تمام الگوریتم‌ها و تکنیک‌ها به شیوه‌ای استفاده می‌شود که رتبه‌ای بهتر در زمان سریع‌تر به دست بیاید. 

     

    روی میانبرها متمرکز می‌شود 

    سئوکار در این حالت به‌ دنبال یافتن نقطه ضعف‌های الگورتیم‌ هاست. با وجود این‌که این اقدامات می‌تواند نتایج جالب توجهی را به همراه داشته باشد، اما دوام چندانی ندارد. چرا که گوگل مدام در حال بهینه سازی الگوریتم‌های خود است. بنابراین اگر سئو کلاه سیاه با تجربه و شیوه خودش پیاده سازی نشود، قطعاً آسب های جبران ناپذیری به سایت وارد خواهد کرد. چرا که در هر بار که هسته گوگل به روز می‌شود، نقاط ضعف گوگل شناسایی شده و بهبود می‌یابد. دقیقاً از همین روز باید فاتحه سایت خود را بخواهید. 

     

    منظور از سئو کلاه سفید چیست؟ 

    در این شیوه سئوکار به دنبال استفاده از تکینک‌ها و روش‌هایی است که تجربه کاربر از بازدید سایت را بهبود می‌بخشد. در این حالت هدف سئوکار جلب رضایت کاربر است. بنابراین رضایت موتور جست ‌وجو چندان اهمیتی برای سئوکار ندارد چرا که خود گوگل بارها و بارها اشاره کرده است که اگر شما برای کاربر خودتان سئو کنید، انگار که برای من هم سئو کرده اید؟! 

    سئو کلاه سفید، به عنوان راهی اخلاقی برای افزایش رتبه سایت شناخته می‌شود و معمولاً با کمک اصول سئو داخلی سایت و همچنین یادگرفتن اصول سئو در تولید محتوا می‌توانید نتایج فوق العاده ای بگیرید. 

    برخی از تکنیک‌هایی که در این شیوه به کار برده می‌شوند عبارت‌ است از: 

     

    • استفاده از کلمه کلیدی هدفمند؛ 

    • توجّه به نیّت جست و جوی کاربران؛ 

    • انجام تحقیقات گسترده بر روی سایر رقبا و نقاط ضعف؛ 

    • بازنویسی تگ های متا و جذّابتر کردن متن متا؛ 

    • گرفتن بک لینک طبیعی به دلیل داشتن محتوا غنی؛ 

    • تولید محتوای کاربر پسند و مشکل گشا 

    • توجّه به بهبود سئو فنّی و سئو داخلی سایت 

    • تمرکز بر لینک‌ سازی داخلی و بهبود ساختار آن 

     

    سئوکارانی که این روش‌های سئو را برای ارتقا رتبه سایت انتخاب می‌کنند، درواقع سرمایه ‌گذاری دراز مدتی را در سایت انجام می‌دهند. چرا که نتایج حاصل از این شیوه مدت‌ها بر جای می‌ماند و معمولاً دوستانی که به دنبال یکشبه ره صدساله رفتن را در سر ندارند، از روش سئو کلاه سفید استفاده می کنند. 

     

    سئو کلاه سفید شامل چه مواردی می شود؟ 

    1- استفاده صحیح از تگ ها و متا تگ ها 

    در کدنویسی سایت باید تگ h1, h2, h3 , h4 , h5 و تگ h6 را به طور مناسبی با استفاده از کلمات کلیدی هر صفحه و همچنین عناوین مهم موجود در هر صفحه تکمیل کنید. البته اگر کدنویس هم نباشید و سایت شما با استفاده از وردپرس ساخته شده باشد، خود وردپرس این کار را برای شما انجام می‌دهد. غیر از تگ هایی که ذکر شد، متا تگ توضیحات (Meta description tag) و تگ Alt که مربوط به توضیحات تصاویر است نیز وجود دارند که باید به طور صحیح و استاندارد تکمیل شوند. از تگ عنوان (Title tag) هم غافل نشوید که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند. 

     

    سعی کنید تا جایی که ممکن است متا تگ توضیحات را طوری بنویسید که علاوه بر توصیف محتوای آن صفحه، کاربر را ترغیب کند که وارد آن صفحه بشود چرا که اگر آن صفحه از سایت شما در سرچ موتورهای جستجو جایگاهی کسب کند، در ادامه عنوان صفحه (که همان تگ Title است) ، متن موجود در متا تگ توضیحات هم نمایش داده می‌شود. 

     

    2- تولید محتوای باکیفیت و استاندارد 

    شاید بتوان گفت مهم ترین مورد در سئو کلاه سفید، محتوای با کیفیت است. نکات بسیار زیادی در مورد یک محتوای استاندارد وجود دارد. در گذشته گفته می‌شد که مطالب هر صفحه باید کوتاه باشد تا خواننده از مطالعه آن خسته نشود اما در این سال ها به نظر میرسد صفحاتی که دارای متنی حاوی بیش از 1000 کلمه هستند، راحت در موتورهای جستجو جایگاه به دست می‌آورند. البته همه نکاتی که ما در سئو کلاه سفید بیان می‌کنیم با این پیش فرض است که شما قبل از هر چیز به مفید بودن محتوا برای کاربرانتان توجه می‌کنید، چرا که اگر همه این نکات بیان شده را رعایت کنید اما کاربران، شما را نپسندند موتورهای جستجو نیز شما را نخواهند پسندید. 

     

    بعد از تعدادی پاراگراف از یک تصویر زیبا ، جذاب و با کیفیت استفاده کنید تا چشم کاربران از مشاهده حجم زیاد و یکنواخت متن ها خسته نشود و مدت بیشتری را به مطالعه سایت شما بپردازند. این مسئله کمک می کند تا شاخصی با عنوان Time on site که به طور مستقیم در سئو سایت شما موثر است، بهبود یابد. ضمنا در همین راستا توجه داشته باشید که تعداد خطوط هر پاراگراف را نیز بیش از حد افزایش ندهید و بعد از هر چند خط از مطلبتان، یک تیتر جدید استفاده کنید. چگالی و تراکم کلمه کلیدی در متن نیز مهم است که در این مورد نیز اگر سایت وردپرسی داشته باشید می توانید از پلاگین یوست کمک بگیرید.  

     

    سعی کنید در هر صفحه ای که می‌توانید، از ویدئو استفاده کنید چرا که از دو جهت به سئو شما کمک می‌کند. جهت اول اینکه مشاهده ویدئو توسط کاربران باعث می‌شود Time on site افزایش پیدا کند و جهت دوم اینکه گفته می‌شود جدا از اینکه ویدئو دیده می‌شود یا خیر، همین که یک ویدئو در سایت خود قرار داده اید، از نظر موتورهای جستجو ارزشمند است و نشان می‌دهد که شما برای غنی سازی مطالب سایت خود تلاش کرده‌اید. از آن جهت که تولید ویدئو معمولا کار بسیار پرهزینه ای است، پیشنهادی برای صرفه جویی در این هزینه ها برای شما داریم. ارزان ترین راه برای داشتن چند ویدئو در سایت این است که اقدام به دانلود ویدئوهای مرتبط از سایت یوتیوب کنید و بر روی آنها زیرنویس و آدرس سایت خود را ثبت و منتشر کنید. توجه کنید که ویدئو ها را به صورت پخش آنلاین و غیر قابل دانلود در سایتتان قرار دهید، چرا که اگر آن را صرفا در قالب فایل قابل دانلود منتشر کنید، کاربر بعد از دانلود آن از سایت شما خارج می‌شود و کمک آنچنانی به سئو سایت شما نخواهد کرد. 

     

    از قرار دادن فایل های قابل دانلود در مطالب هم غافل نشوید. در این مورد هم روشی به شما توصیه می‌کنیم که هم زمان کمی از شما می‌گیرد و هم کارایی نسبتا خوبی دارد. توصیه می‌شود همان مطلبی که در قالب یک مقاله نگاشته اید را در دو فایل Word و PDF ذخیره کنید بعد آنها را با نام عنوان همان مطلب به علاوه عبارت Docx و PDF برای دانلود قرار دهید. در بسیاری از سرچ ها، کاربران به دنبال فایل های ورد و پی دی اف می‌گردند و از آن جهت که ما این فایل ها را برای دانلود قرار داده ایم، شانس خوبی برای بازدید از سایت ما در این سرچ ها وجود دارد. 

     

    در صفحات سایت خود از لینک دهی داخلی و خارجی استفاده کنید. لینک دهی داخلی به این معنی است که شما از یک صفحه از سایت به صفحه دیگری از سایت خودتان لینک دهید و از خواننده دعوت کنید آن صفحه را نیز مطالعه کند. این نوع لینک دهی باعث می‌شود هر کاربر، تعداد صفحات بیشتری از سایت شما را مشاهده کند که این اتفاق به طور مستقیم در محبوبیت شما در بین موتورهای جستجو تاثیر دارد. لینک دهی خارجی همانطور که از اسم آن مشخص است، به این معنی است که از سایت خود به سایت دیگری لینک دهید که این کار باعث می‌شود ربات های خزنده مربوط به موتورهای جستجو، راحت تر بتوانند موضوع و محتوای صفحات سایت شما را بشناسند و اعتبار آن اعتماد کنند. سایت وب سئو که در قسمت قبل معرفی شد، در بررسی لینک‌های داخلی (internal link) و لینک‌های خارجی (external link) نیز به شما کمک خواهد کرد و لینک های معیوب (Broken link) را معرفی می‌نماید تا اصلاح کنید. 

     


    4 commentaires
  • مداد رنگی 120 رنگ فابر کاستل مدل پلی کروم

     

    شاید برای انتخاب بهترین ماشین یا بهترین ساعت از بین برندهای مطرح دنیا دچار چالش شوید، اما اگر دنبال خرید بهترین و حرفه ای ترین مداد رنگی دنیا باشید برای انتخاب چالشی نخواهید داشت. به عقیده اکثر هنرمندان و کارشناسان حوزه نقاشی مداد رنگی ۱۲۰ رنگ فابر کاستل مدل پلی کروم ، بهترین و حرفه ای ترین پک مداد رنگی موجود می باشد. با انتخاب این محصول می توانید شناخته شده ترین و حرفه ای ترین مداد رنگی حال حاضر دنیا را داشته باشید و امکان خلق آثاری در سطح یک جهانی را خواهید داشت. این محصول برای آثار گرافیکی و کلیه سبک های آزاد هنری مناسب می باشد.   اولین چیزی که با دیدن این محصول توجه شما را جلب می کند جعبه دو طبقه لوکس و بسیار زیبای آن می باشد که نشان از ارزشمندی محصول داخل آن می باشد.

    فابر کاستل در تولید این محصول تمامی استانداردهای خود را که حاصل بیش از ۲۵۰ سال سابقه تولید مداد رنگی است به کار گرفته تا ایده آل ترین محصول مداد رنگی این شرکت را روانه بازار جهانی کند. نام این مداد رنگی یعنی پلی کروموس به معنی رنگهای زیاد است. این سبک مداد رنگی در سال ۱۹۰۸ برای اولین بار در شرکت فابر کاستل تولید شده و به سرعت به شهرت جهانی رسید.

                                          مداد رنگی فابر کاستل 

    رنگهای درخشان و شفاف

    هیجان انگیز ترین ویژگی مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل داشتن رنگهای درخشان و شفاف است. لذت مشاهده و به کار بردن رنگهای زیبا و درخشان لذت نقاشی شما را بالا برده و عشق و تعهد شما را به نقاشی و خلق آثار قویتر دو چندان می کند.

     

    نوک حرفه ای

     نوک مداد رنگی پلی کروم از نوع پاستل روغنی بوده و از رنگدانه های بسیار با کیفیت و درخشان تولید شده است. همچنین از ویژگی های این مداد رنگی قابلیت ترکیب رنگ بسیار عالی می باشد. می توان با ترکیب رنگهای مختلف در نقاشی رنگهای جدیدی خلق کرد و هیچ نگرانی از بابت ترکیب ناقص رنگها در این مداد رنگی وجود ندارد. در ضمن بافت نوک این مداد رنگی نرم و بسیار مناسب جهت انواع تکنیکهای نقاشی مثل هاشور زدن و محو کردن می باشد. از رنگ پایه روغنی این مداد رنگی میتوان در ایجاد افکت های لایه ای و همچنین استفاده از تکنیک سایه روشن استفاده کرده و نتیجه بسیار حرفه ای گرفت.

    شما میتوانید از مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل روی انواع سطوح مثل کاغذ و مقوا و چوب استفاده کرده و هیچ گونه نگرانی بابت پخش شدن رنگها روی سطح نقاشی و بر اثر تماس دست نداشته باشید.

                                                     فابر کاستل

    تا اینجای کار با یکسری ویژگی های حرفه ای مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل آشنا شدید که آن را از محصولات رقیبش متمایز میکند. در ادامه با بررسی دیگر ویژگیهای مداد رنگی پلی کروم متوجه می شوید که چرا این مداد رنگی تا این حد مورد ستایش قرار گرفته است.

     

    مقاومت بالا در برابر نور

    از دیگر ویژگیهای منحصر بفرد مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل طول عمر بالای نقاشی های کشیده شده بوسیله این مداد رنگی می باشد. استفاده از بهتریت ترکیب مواد در نوک این مداد رنگی باعث مقاومت بالای نقاشی در برابر نور شده و از کمرنگ شدن نقاشی در اثر گذشت زمان جلوگیری می کند. میزان مقاومت هر یک از رنگهای این مداد رنگی در برابر نور با علائمی حک شده روی بدنه همان رنگ مشخص شده است. رنگهایی که علامت * دارند، دارای بالاترین مقاومت ممکن در برابر نور هستند و تا ۱۰۰ سال بدون تغییر باقی میمانند. علامت ** به معنای مقاومت خوب و * بمعنای مقاومت قابل قبول رنگ در طول زمان بلند می باشد.

                                                  مداد رنگی فابر کاستل

     

    نوک مقاوم در برابر شکستن

    ویژگی حرفه ای دیگر بکار رفته در مداد رنگی 120 رنگ فابر کاستل میتوان به مقاومت بالای نوک آن در برابر شکستن اشاره کرد. استفاده از پوشش SV در مغز این مداد رنگی ها مقاومت آن را بالا برده است و نگرانی بابت شکستن نوک و دردسرهای مربوط به آن در نقاشی شما وجود نخواهد داشت و میتوانید با خیال آسوده و اطمینان خاطر از نقاشی کشیدن خود لذت ببرید.

    از ویژگیهای جالب دیگر مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل ضد آب بودن آن است. همچنین جالب است بدانید در ترکیب مواد این مداد رنگی کمترین میزان اسید هم وجود نداشته و خیال شما از آلودگی های مربوط به حوزه مداد رنگی کاملا راحت خواهد بود.


    14 commentaires
  • اما افراد کمتری حاضر هستند که بهای آن چیزی را که می خواهند بدست آورند،بپردازند و این توقع را دارند که بدون تلاش کردن بتوانند اعتماد به نفس خودشان را تقویت بکنند.

    در همین ابتدا می خواهم از شما یک سوال بپرسم که برای تقویت اعتماد به نفس حاضرید چه کارهایی انجام بدهید که دیگران حاضر به انجام دادن آن نیستند؟

    اگر بتوانید به این سوال جواب بدهید،شاید بتوانم کمک زیادی برای شما انجام بدهم و راه رفته خودم را برای شما بگوییم که از کجا به کجا رسیده ام!

    اگر شما نیز علاقه مند هستید که اعتماد به نفس خودتان را تقویت بکنید،حتما تا پایان این مقاله در کنار ما باشید.

    گوشه از داستان کمبود اعتماد به نفس من:

    شاید بد نباشد که کمی از خودم و شرایطی که قبلا داشتم را برای شما تعریف کنم.

    من زمانی که در مدرسه درس می خواندم به یادم نمی آورم که یکبار هم که شده از معلم سوال پرسیده باشم چون می ترسیدم و فکر می کردم که سوالهای ساده ایی باشد و همکلاسی هایم مرا مسخره کنند و از آن طرف چون بسیار خجول بودم نمی توانستم با همکلاسی هایم ارتباط برقرار کنم و به خاطر همین همیشه تنها می ماندم.

    خودم را باور نداشتم و دوستانم را همیشه از خودم برتر می دیدم و به خاطر همین خودم را از موقعیت های جدید دور می کردم و فرصت های زیادی را از دست می دادم.

    ولی یک روز تصمیم گرفتم که به این شرایط پایان بدهم و اعتماد به نفس خودم را تقویت کنم و کارهایی را انجام دادم که دیگران حاضر نبودند انجام بدهند و این تمرینات باعث شد که اعتماد به نفس من به طور معجزه آسایی تقویت بشود.

    البته قصد دارم که تمریناتی را که انجام داده ام را در ادامه برای شما تعریف بکنم تا شما هم بتوانید با استفاده از این تمرین ها اعتماد به نفس خودتان را تقویت کنید.

    مشکلات کمبود اعتماد به نفس:

    کمبود اعتماد به نفس مشکلات زیادی را به همراه دارد و این مشکلات هم خودشان را طوری نشان می دهند که فکر می کنیم قابل درمان نیستند و آن را به عنوان واقعیت قبول می کنیم.

    مثلا نمی توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم و به خودمان می گوییم که من یک درون گرا هستم یا من به طور ذاتی این ویژگی را دارم که نمی توانم با دیگران ارتباط بگیرم!

    یا زمانی که یک کاری را نمی توانیم در بارهای اول انجام بدهیم،خودمان را سرزنش می کنیم و فکر می کنم که یک عامل بیرونی مقصر این ماجراست.

    مثلا زمانی که نمی توانیم حق خودمان را بگیریم ،می گوییم که زمانه این طور شده است و همه دارند حق خوری می کنند.

    و دیگر مشکلاتی که اعتماد به نفس پایین برای ما ایجاد می کنند،عبارتند از:

    • از فرصت های جدید دوری می کنیم
    • نمی توانیم با انسان های دیگر ارتباط برقرار کنیم یعنی در جاهای مختلف برای خودمان پارتی نداریم
    • دیگران به راحتی حق ما را می خورند
    • همیشه ترس از قضاوت دیگران را داریم که دیگران درباره ما چه فکری می کنند
    • نمی توانیم توانایی های خودمان را پرزنت کنیم
    • نمی توانیم به شادی زندگی کنیم
    • دیگران هر طور که دوست دارند به زندگی ما شکل می دهند
    • و از همه مهتر، همیشه با خودمان بد می شویم

    راههایی برای افزایش اعتماد به نفس

    اعتماد به نفس چیست؟

    برای اعتماد به نفس تعریف های متعددی وجود دارد ولی به نظر من تعریف زیر یک تعریف بسیار جامع تری است

    *اعتماد به نفس یعنی داشتن تصور ذهنی مثبت و داشتن مهارت کافی در آن زمینه*

    مثلا اگر کسی تصور ذهنیش از فوتبال بازی کردن خوب باشد و مهارت کافی هم داشته باشد در این صورت می توانیم بگوییم که فرد اعتماد به نفس خوبی در فوتبال بازی کردن دارد

    یا کسی که در رانندگی هم تصور ذهنی خوبی داشته باشد و هم مهارت کافی داشته باشد در این صورت اعتماد به نفسش در رانندگی قوی است.

    اگر می خواهیم که در کاری اعتماد به نفس داشته باشیم باید بین مهارت و تصورت ذهنی مان تعادل ایجاد کنیم و اگر بین این دو تعادلی وجود نداشته باشد،یعنی ما اعتماد به نفس نداریم.

    مثلا اگر کسی در فروش مهارت کافی داشته باشد ولی از خودش تصور ذهنی مثبتی نداشته باشد در این صورت اعتماد به نفس، در فروش را ندارد و نمی تواند به خوبی محصولات خودش را تبلیغ کند یا مثلا کودک هفت ساله ای تصور ذهنی اش نسبت به رانندگی عالی است ولی مهارت ندارد در این صورت نمی تواند رانندگی کند یعنی اعتماد به نفس رانندگی را ندارد.

    ترس و موفق شدن:

    ترس شما چیست؟

    برای اینکه ما بتوانیم اعتماد به نفس خودمان را تقویت کنیم باید بدانیم که در چه حوزه هایی اعتماد به نفس نداریم و از انجام دادن آنها می ترسیم.و این ممکن است برای یک شخصی کاملا آسان باشد ولی برای یک نفر دیگر کار مشکلی است.

    باید برای خودمان لیست تهیه کنیم و بدانیم که از انجام دادن چه چیز هایی می ترسیم.

    مثلا ارتباط گرفتن با انسان های جدید
    درخواست افزایش حقوق از مدیر
    نه شنیدن از دیگران
    سخنرانی در جلو جمع
    و….

    و بعد از اینکه این لیست را نوشتیم،از خودمان سوال می پرسیم که آیا من در این مورد مشکل مهارتی دارم یا تصور ذهنی منفی از خودم دارم؟

    مثلا شاید ممکن است کسی در فروش مهارت های زیادی داشته باشد ولی تصور منفی نسبت به خودش داشته باشد و خودش را باور نداشته باشد که می تواند فروشی را انجام بدهد.

    یا مثلا کسی ممکن است که تصور ذهنی مثبت نسبت به بازی فوتبالش داشته باشد ولی مهارت کافی برای این کار نداشته باشد.

    باید کاملا برای خودمان روشن کنیم که مسئله من مهارتی است یا تصور ذهنی

    یادگیری مهارت در آن زمینه:

    بعد از اینکه فهمیدیم مسئله ما نبود مهارت در آن زمینه است،یک برنامه ای را تدارک می بینیم تا بتوانیم مهارت خودمان را در آن زمینه افزایش بدهیم.

    برای اینکه ما بتوانیم یک مهارتی را در خودمان پرورش بدهیم اولین گام این است که آموزش ببینم و در دوره ها و کلاس های مختلفی شرکت بکنیم تا بدانیم که اصول اصلی انجام این کار چگونه است.

    مثلا اگر از سخنرانی کردن می ترسید و احساس اعتماد به نفس نمی کنید،باید در این زمینه آموزش ببینید که چطور باید سخنرانی را آماده بکنید،چطور ارائه بکنید و چطور اسلاید بسازید،چطور سخنرانی را شروع بکنید و چطور پایان بدهید!

    بعد از اینکه آموزش های اولیه را دیدیم،باید آنقدر تمرین بکنیم تا مسلط بوشیم و در نهایت مسیر عصبی همان مهارت را در خودمان ایجاد بکنیم.

    اصلاح تصور ذهنی:

    اگر مسئله ما تصور ذهنی یا باور های مخرب نسبت به خودمان بود ،می توانیم با چندین روش ،تصور ذهنی خودمان را اصلاح کنیم.

    برای اینکه شما بتوانید باورهای خودتان را تغییر بدهید،به شما پیشنهاد می کنم که حتما این مقاله را مطالعه بکنید.

     

    اقدام مهمترین تمرین برای تقویت اعتماد به نفس:

    برای اینکه اعتماد به نفس خودتان را در هر کاری تقویت بکنید،باید اقدام بکنید و همان کار را چندین بار تجربه بکنید.

    اگر می خواهید که در سخنرانی کردن اعتماد به نفس داشته باشید،باید بروید و در جلو جمع صحبت بکنید هر چند که در بارهای اول ممکن است خراب بکنید.

    این خرابکاری روندی از کار است.چون اگر همین الان خرابکاری نکنید،نمی توانید در آینده اجرای خوبی داشته باشید!

    و از هر چیزی که می ترسید انجام بدهید،به جای فرار کردن باید به دل ترس های خودتان حمله بکنید و مطمئن باشید که با چند بار اقدام کردن تمام ترس های شما از بین خواهد رفت

    حضرت علی (ع) در این باره می گویند:

    «هر گاه از کاری ترسیدی،خودت را با آن روبرو کن،زیرا ترس شدید از آن کار،دشوارتر و زیان بار تر از اقدام به آن کار است.»

    مثلا من خودم از نه شنیدن می ترسیدم و دوست نداشتم که کسی به من نه بگویید و برای اینکه ترس نه شنیدن را از خودم دور کنیم،به عمد کارهایی انجام دادم که دیگران برای من نه بگویند.

    مثلا از دیگران خواستم که با من سلفی بگیریند و از مغازه های مختلف مانند بنگاهی و لباس فروشی ها و… پول خرد کردم که یک کار غیر معمول بود.

    شما هم برای اینکه به ترس هایتان غلبه کنید، و اعتماد به نفس تان تقویت شود باید برای خودتان چالش هایی در نظر بگیرید که برای شما بسیار سخت است.

    و بعد از اینکه چالش های تان را انجام دادید،خودتان از اعتماد به نفسی که در شما ایجاد شده است،متعجب خواهید شد و دیگر همان انسان سابق نخواهید بود.

    و اگر می خواهید برای همیشه با خجولی و کم رویی خداحافظی بکنید و اعتماد به نفس عالی داشته باشید…

    منبع : http://submsg.ir/


    19 commentaires
  • نکات طلائی فروش سهام در بازار بورس

     

    در هر معامله‌‌ای اشتباه ممکن است. در واقع در هر کاری اشتباه ممکن است. به هر حال ما انسان و خطاکار هستیم. فعالین امروز بورس علاوه بر اینکه به دنبال این هستند که اشتباهات خود را در این بازار به حداقل برسانند؛ به دنبال این هم هستند که زیان خود را به حداقل برسانند. به این معنی که اگر زیان کمتر باشد بهتر است. در ادامه در این باره بیشتر خواهیم گفت.

    جلوی زیان را گرفتن خود سود است

    یک معامله گر و سهام دار خوب باید بداند که اگر زیان کرد ایرادی ندارد اما اگر این زیان دارای ثبات باشد باید به آن معامله شک و از آن خارج شد. در واقع می‌توان گفت تمام سهام داران زیان کردن را تجربه کرده‌‌اند اما سهام داری از دیگران برتر است که زیان خود را به حداقل رسانده باشد. موفقیت در بورس المان‌های متفاوتی را می‌طلبد اما مهم‌ترین این المان‌ها انتخاب سهام برنده است. اما آیا جلوگیری از زیان در این المان‌ها جایی دارد؟ صددرصد بله. اگر اهمیت جلوگیری از زیان بیشتر از انتخاب سهام برنده نباشد کمتر از آن نیست.
    اما چه چیزی می‌تواند ما را از زیان‌های سنگین دور نگه دارد؟ سوال خوبی است. یک استراتژی مدون، ساده و قابل اجرا می‌تواند بهترین ایده برای جلوگیری از زیان باشد. توجه داشته باشید که این استراتژی باید به شکل مستمردنبال شود

    پیشنهاد می کنم مقاله چگونه وارد بورس شویم را حتما بخوانید

    چه زمان باید جلوی زیان را گرفت؟

    زمان در تمام بخش‌های آموزش بورس از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است. به شکلی که در صورتی که تمام شاخص‌ها را درست اندازه گرفته و کارتان را درست انجام داده باشید؛ اما زمان خوبی را انتخاب نکرده باشید؛ تمام تلاش‌هایتان به هدر می‌رود. بنابراین اینکه بدانید چه زمانی ممکن است زیان زیادی در انتظارتان باشد از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.

    هیچ سرمایه گذاری همیشه درست انتخاب نمی‌کند. اما اگر یک سرمایه گذار از هر ده انتخاب چهار بار سهام درست خریداری کرده باشد؛ همچنین آن را به درستی به فروش رسانده باشد؛ می‌گویند وی یک سرمایه گذار موفق است. اما بسیاری از افراد می‌دانند کدام سهام را خریداری کنند اما نمی‌دانند آن را چه زمانی به فروش برسانند.


    سود و زیان در فروش سهام

    توجه داشته باشید که روند منفی جزء لاینفک بازار بورس است. بنابراین اگر سهام داری متوجه شد سیگنال ضرر ارسال شده است؛ باید بدون اینکه درگیر غرورر و اعتماد به نفس بیش از اندازه شود؛ سهام را بدون فوت وقت به فروش برساند. توجه داشته باشید که جلوی ضرر را هر وقت بگیرید منفعت است!

    با زیان گیری به سهام دار برنده بودن ادامه دهید

     

    یکی از رایج‌ترین اشتباهات در بازار بورس ایران این است که سهام داران به زیان باور ندارند. شاید هم غرور و اعتماد به نفس بیش از اندازه جلوی چشمانشان را گرفته است. به همین سبب بسیاری از آن‌ها زمانی که سهام زیان می‌دهد؛ صبر می‌کنند تا روند بازار تغییر کند. به مثال زیر توجه کنید.

    مثال

    شما یک سهام دار هستید که سهامی به مبلغ ده میلیون تومان خریداری کرده اید. این سهام ده درصد زیان داده و ارزش سهام شما اکنون ۹ میلیون تومان است. یک سهام دار برنده اجازه نمی‌دهد بیشتر از این زیان داشته باشد. در این زمان اقدام به فروش سهام خود می‌کند. اما سهام داری که صبر می‌کند تا روند دوباره به نفع او تغییر کند منتظر می‌ماند. این کار باعث می‌شود زمان از دست او بروند و این یعنی بزرگترین زیان ممکن. چراکه در بازار بورس نیز زمان همانند طلاست و باید به درستی از آن استفاده کرد.

    نکته مهم این است که زمانی که از ۵۰ یا ۶۰ درصد سود صحبت می‌کنیم؛ این میزان بازدهی را در یک بازه زمانی مشخص تعریف می‌کنیم. برای مثال فرض کنید شرکت‌های الف و ب هر دو سود داده اند. میزان سود هر دو شرکت ۳۰ درصد بوده است. اما بازه زمانی این سوددهی متفاوت است. با توجه به یکسان نبودن بازه زمانی، نمی‌توان آینده آن دو را محاسبه کرد. آن هم به این دلیل است که ممکن است شرکت الف در یک سال این میزان سود بدهد در حالی که شرکت ب تنها در دو هفته این سوددهی را داشته است.

    بنابراین

    با توجه به بند بالا می‌توان گفت سرمایه گذاری از دیگران برتر است که در مدت کوتاه‌تری بازدهی بیشتری داشته باشد. به عبارت دیگر سهام داری برتر است که در زمان کم سود بیشتری از یک سهام به دست آورده باشد. لذا زمانی که می‌بینیم جو بازار برخلاف یک سهم است؛ بهتر است آن را به فروش رسانده سهم بهتر دیگری بخریم. زمانی هم که جو بازار به سمت سوددهی سهم الف بازگشت؛ دوباره آن سهم را خریداری کنیم.

    قانون هشت فروش سهام درصد مهم است

    به بازدهی سهام خود نگاه کنید. اگر حتی نزدیک به هشت درصد ضرر کرده‌‌اید؛ سهام را به فروش برسانید. البته توجه داشته باشید که عدد هشت تنها حاصل تجربه است و دلیل علمی ندارد. هشت درصد زیان باید نسبت به خرید اولیه شما اندازه گیری شود. دلیل انتخاب عدد هشت هم به این دلیل بوده است که در هر دو تحلیل تکنیکی و بنیادی که انجام دهید؛ به ندرت سهمی که درست انتخاب شده باشد بیشتر از هشت درصد زیان را تجربه می‌کند.

    مهم‌ترین نکته‌‌ای که در قانون هشت درصد باید به آن توجه کنید این است که این قانون هیچ استثنایی ندارد. بنابراین خود را درگیر این نکنید که سهام فوق درست انتخاب شده و باید با زیان بیشتر نیز ادامه داد. در این صورت شما دچار غرور شده‌‌اید و بازی را به دیگر سرمایه گذاران می‌بازید.
    توجه داشته باشید سهامی که در زمان کم با افت قیمت شدید مواجه می‌شود؛ به این معنی است که انتظارات سهام داران را برآورده نکرده است. زمانی که این سهام بخواهد به جایگاه اولیه خود برسد باید شاخ غول را بشکند. هرچه هم که این افت ارزش سهام بیشتر باشد؛ بازگشت به جایگاه اولیه سخت‌تر و زمان بر‌تر خواهد بود.

    توجه داشته باشید که در دنیای واقعی می‌توان استثنا‌هایی برای قانون هشت درصد یافت. اما رعایت این قانون یکی از بهترین اصولی است که می‌تواند شما را در زیان‌های بیشتر از هشت درصد بیمه کند. از دیگر مزایای این قانون این است که بیش از نیمی از مشکلاتی که ممکن است در زمان فروش برایتان ایجاد شود را حل می‌کند. همین است که بهترین قانون بورس قانون هشت درصد است!

    نکته اصلی قانون هشت درصد برای فروش سهام

     

    نکته اصلی این قانون این است که قانون هشت درصد تنها برای زیان نسبت به قیمت خرید صادق است. بنابراین اگر سهام شما در مجموع رشد مثلا سی درصدی داشت؛ اگر هشت درصد از سی درصد آن کاسته شد؛ منظور نیست. توجه کنید که اگر سهام هشت درصد افت نسبت به قیمت خرید پیدا کرده بود شما حتما باید آن را به فروش برسانید.

    دوران پساخرید سهام از اهمیت فوق العاده‌‌ای برخوردار است. چراکه این زمان است که به شما نشان می‌دهد سهام درستی انتخاب کرده‌‌اید یا خیر. بنابراین توجه داشته باشید که برسی صنعت، بازار و خود سهام در این دوران بسیار مهم است. برای مثال فرض کنید که بازار را تحلیل کرده و متوجه شده‌‌اید از رشد خوبی برخوردار است. در این زمان سهام خود را برسی می‌کنید و متوجه می‌شوید در جای اول خود باقی مانده است. این مورد می‌تواند یک هشدار برای شما باشد. توجه داشته باشید که اگر سهام شما به نسبت بازار رشد کمی داشته باشد؛ بازهم باید مورد برسی قرار گیرد.
    نکته مهمی که در دوران پسا خرید سهام باید به آن توجه کنید این است که برخی سهام‌ها از همه نظر شما را وسوسه می‌کنند. این سهام‌ها بعد از برسی‌ها ممکن است بسیار عالی باشند و شما آن‌ها را خریده باشید. اما تعداد زیادی از آن‌ها هستند که نوسانات زیادی دارند. به همین منظور بهتر است نوسان گیری در این دوران نیز انجام شود.

    فروش سهام سودده

    توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در بازار سهام به سود حداکثری برسید؛ باید سهامی که سود می‌دهد را نیز در زمان درستی به فروش برسانید. این قانون بازار است. اما سوال اصلی این است که چه زمانی بهترین زمان برای فروش سهام سودده می‌باشد؟

    زمانی که مقالات مربوط به فروش سهام را می‌گردیم؛ به واژه سودگیری برخور می‌کنیم. این واژه به معنی فروش سهامی است که قیمت آن بالاتر از قیمت خرید ماست. اما توجه داشته باشید تا زمانی که سهام را به فروش نرسانده‌‌اید؛ سود شما قطعی نمی‌باشد. چراکه قیمت سهام هر لحظه در حال تغییر می‌باشد. در اینجاست که به مفهوم اصلی سودگیری یعنی فروش سهام برنده می‌رسیم.

    چه زمانی باید سودگیری کرد؟

    روش‌های مختلفی برای نقطه گیری فروش و سودگیری وجود دارد. اولین گام این است که بازهم برسی کنید. بهتر است شاخص‌هایی همچون روند سهام در گذشته، حجم معاملات، تعداد خریداران و… را برسی کنید. با این کار می‌توانید الگوهایی به دست آورید که نزول و افول سهام را پیش بینی می‌کنند.



    معمولا سهام پس از رشد قیمت در سطحی متوقف شده در همان سطح شروع به نوسان می‌کند. در این زمان می‌توان استراتژی‌های متفاوتی به کار برد. اولین استراتژی این است که سهام را پس از رسیدن و تثبیت در سطح قیمتی جدید به فروش برسانید. این روش کمی محافظه کارانه است. همچنین می‌تواند در بلند مدت سود معقول از سرمایه گذاری‌ها را برای شما تضمین کند. اما باید توجه کنید که می‌تواند شما را از برخی فرصت‌های بورس محروم کند.

    استفاده از کلید معاملات

    کلید معاملات یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند ریزش سهام را پیش بینی کند. هر گاه سهامی در حالی که حجم معاملاتی بالایی داشت سقوط کند؛ این شاخص می‌تواند یک زنگ هشدار باشد. افزایش حجم معاملات در روند منفی بیانگر آن است که سهام داران حرفه‌‌ای اقدام به فروش سهام‌های خود کرده اند. این کار انرژی سهام را کم می‌کند. چراکه سهام داران حرفه‌‌ای سرمایه زیادی دارند و با بیرون کشیدن آن، انرژی رشد را از سهام می‌گیرند.

    نکته مهم دیگری که این شاخص می‌تواند به شما نشان دهد زمانی است که حجم معاملاتی سهام کاهش یافته اما قیمت آن بیشتر می‌شود. این بدان معنی است که سرمایه گذاران حرفه‌‌ای از خرید سهام دست برداشته اند.


    45 commentaires
  • ثبت نام و ورود کاربران به وب‌سایت‌های وردپرسی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم‌های ثبت نام با ایمیل و دریافت نام کاربری و سیستم‌های ورود با شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. اما یکی از مشکلات بسیاری از وب‌سایت‌های وردپرس و فروشگاه‌های اینترنتی مبتنی بر وردپرس، عدم امکان ثبت نام و ورود به وردپرس با شماره موبایل است.

    این‌روزها ثبت‌نام سنتی با استفاده از آدرس ایمیل و دریافت نام کاربری در سایت‌ها دیگر طرفدار چندانی ندارد و کاربران به ‌دنبال روش‌های ساده‌تر و سریع‌تری هستند. ثبت نام با شماره موبایل یکی از روش‌های جدیدی است که احراز هویت آن توسط تلفن همراه انجام می‌شود. روشی که در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام نیز شاهد آن هستیم. اما ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس چگونه انجام می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد؟

    مزایای ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس

    در حال حاضر یکی از نیازهای اصلی صاحبان وب‌سایت‌های وردپرسی این است که سیستم ورود به وب‌سایت را از سیستم ایمیلی به سیستم احراز هویتی تبدیل کنند.

    یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های احراز هویت، احراز هویت از طریق شماره موبایل است. علاوه‌براین، از آن‌جایی که اکثر افراد جامعه مالک تلفن همراه هوشمند هستند، امکان ورود و عضویت در وب‌سایت‌های وردپرسی از طریق ارسال کد تایید (رمز یک‌بارمصرف) به شماره موبایل کاربر به افزایش تعداد کاربران و سهولت در فرایند ثبت‌نام و ورود کمک شایانی می‌کند. در واقع احراز هویت ساده و سریع کاربران در افزایش تعداد کاربران وب‌سایت شما تاثیر بسزایی دارد.

    یکی دیگر از مزایای قابلیت ثبت نام و ورود با شماره موبایل، افزایش امنیت وب‌سایت یا اپلیکیشن شماست. همچنین با این کار از عضویت ربات‌ها و حساب‌های کاربری جعلی هم جلوگیری می‌شود.

    معرفی افزونه پیامکی دیجیتس (DIGITS)

    خبر خوب برای صاحبان وب‌سایت‌های وردپرسی این است که می‌توانند از طریق دانلود و پیکربندی افزونه پیامکی دیجیتس (DIGITS)، امکان ثبت نام و ورود سریع و آسان به وردپرس را برای کاربران فراهم کنند. این افزونه برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده و امکان ساده‌سازی فرایند ثبت نام را از طریق شماره موبایل برای کاربران فراهم می‌کند. بنابراین کاربران دیگر برای ثبت نام در سایت، نیازی به ایمیل نخواهند داشت.

    علاوه‌براین، از آن‌جایی که به‌خاطر سپردن رمز ورود به یکی از مشکلات جدی کاربران دنیای فناوری به‌شمار می‌رود، امکان ثبت نام و ورود با رمز یک‌بارمصرفی که به شماره موبایل کاربر ارسال می‌شود، این مشکل کاربران را هم رفع می‌کند.

    ویژگی‌های افزونه پیامکی دیجیتس (DIGITS)

    افزونه ثبت نام با شماره موبایل در وردپرس که به افزونه پیامکی دیجیتس (DIGITS) نیز معروف است، با مرورگرهای پراستفاده و کاربردی Edge، Chrome، Opera، Safari، Firefox، IE8، IE9، IE10 و IE11 به‌خوبی سازگاری دارد.

    این افزونه همچنین از وردپرس، فروشگاه‌ساز ووکامرس (Woocommerce)، افزونه چندفروشندگی دکان (Dokan)، WC Vendors، WC MarketPlace، BuddyPress، Membership Pro، Ultimate Member، bbpress، Easy Digital Downloads، ویژوال کامپوزر، WPML، Bootstrap 3.x و Bootstrap 4.x به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند.

    از دیگر ویژگی‌های شاخص افزونه پیامکی دیجیتس (DIGITS) می‌توان به امکان تنظیم کد کشور، افزودن کاربر از مدیریت، تنظیم مجدد رمز عبور با کد تایید، غیرفعال کردن رمز عبور ورود، امکان به‌روزرسانی دائمی محصول، امکان تنظیم لوگو برای ثبت نام و ورود، امکان غیرفعال کردن کد تایید، ریدایرکت آدرس ثبت نام و خروج و همچنین فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی ایمیل اشاره کرد.

     

    البته یکی دیگر از خدماتی که در کنار افزونه پیامکی دیجیتس (DIGITS) به جذب و نگهداری کاربران وب‌سایت شما کمک می‌کند، خط خدماتی است که تاثیر بسیار زیادی در جذب و نگهداری کاربران وب‌سایت شما ایفا می‌کند. اما چگونه؟

    بسیاری از افراد به‌ دلیل دریافت بیش‌ازحد پیامک‌های تبلیغاتی اپراتور، پیامک تبلیغاتی خط موبایل خود را غیرفعال می‌کنند. تمامی خطوط پنل‌های پیامکی نیز به‌صورت پیش‌فرض همان خطوط تبلیغاتی هستند. بنابراین اگر شما از خطوط تبلیغاتی برای ارسال پیامک فعال‌سازی ثبت نام و ورود به وردپرس استفاده کنید، بسیاری از کاربران موفق به دریافت پیامک ارسالی شما نخواهند بود و به این ترتیب فرایند ثبت‌نام آن‌ها کامل نمی‌شود و سایت شما را رها می‌کنند.

    به ‌همین سادگی ممکن است بازدیدکننده و مشتریان وب‌سایت وردپرسی خودتان را از دست بدهید. بنابراین می‌توانید یک پنل پیامکی با خط خدماتی خریداری کنید تا بتوانید با استفاده از افزونه پیامکی دیجیتس، پیامک حرفه ای ووکامرس ارسال کنید و مخاطبان بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید.

    منبع مطلب


    51 commentaires


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique