• بازار كار هميشه براي افراد خلاق و نوآور فرصت‌هايي دارد كه با تلاش و پشتكار مي‌توان از اين فرصت‌ها كسب و كار موفقي راه‌اندازي كرد. در حال حاضر، شروع كسب و كار اينترنتي بهترين بستر براي كسب درآمد با هر ميزان از سرمايه‌ است. شايد فكر كنيد كه در اين مطلب اغراق شده است اما اين گونه نيست و تجربه هزاران كارآفرين اينترنتي و فريلنسر ثابت كرده است با دنبال كردن چند مرحله به راحتي مي‌توان كسب درآمد از اينترنت را عملي كرد.

    مراحل و اصول كسب درآمد از اينترنت

    مراحلي كه در ادامه اين مطلب براي كسب درآمد از اينترنت خواهيد خواند، مراحلي كلي هستند كه هر فردي مي‌تواند به آن عمل كند؛ پس براي انتخاب نام كسب و كارتان آماده شويد.

    ۱. يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

    يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

    بيشتر بخوانيد:

    راه‌هاي كسب درآمد آنلاين را بهتر بشناسيم

    بسياري افراد كه در حال شروع كسب و كار يا توليد محصولي هستند، يك اشتباه بزرگ را مرتكب مي‌شوند؛ آن‌ها اول تمركزشان را روي محصول يا خدماتشان مي‌گذارند و بعد به سراغ بازار هدف مي‌روند. در واقع بايد اول مشتري‌ را پيدا كنيد، بعد براي مشتري محصول يا خدمت مورد نيازش را تامين كنيد.

    پيدا كردن نياز‌هاي مردم در اينترنت كار آساني است. كافي است بدانيد مردم در اينترنت به دنبال چه هستند و در چه زمينه‌اي مشكل دارند. اگر نمي‌دانيد چطور نيازها را در اينترنت پيدا كنيد، براي شما چند راهكار داريم:

    • در انجمن‌هاي اينترنتي بچرخيد و ببينيد مردم چه سوال‌هايي مي‌پرسند؛ به دنبال حل چه مشكلاتي هستند و به چه محصولي نياز دارند.
    • از ابزارهاي آماري كه كليد واژه‌هاي بيشتر جستجو شده در موتورهاي جستجو را نشان مي‌دهند استفاده كنيد. يادتان باشد آن‌هايي را انتخاب كنيد كه سايت‌هاي كمتري در رقابت باشند.
    • هر نيازي كه فكر مي‌كنيد مي‌توانيد از آن كسب درآمد كنيد را يادداشت كنيد و كسب و كارهاي موجود مرتبط را جستجو كنيد. اگر كارهايي از قبل انجام شده است، ببينيد رقبا چه كارهايي مي‌كنند و شما مي‌توانيد چه بهبودي در محصول يا خدمت موجود بدهيد.

    ۲. محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

    محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

    براي كسب درآمد از اينترنت بايد بتوانيد مشتري را قانع كنيد محصول شما ارزش خريد دارد. در واقع جستجوي مشتري براي محصول تا خريد و رسيدن محصول به دستش، يك فرايند است كه هر مرحله بايد برنامه‌ريزي شود. براي راحت شدن برنامه‌ريزي بهتر است مانند مشتري فكر كنيد. با اين ديدگاه بهتر مي‌توانيد روي ارتقاي كسب و كارتان تمركز كنيد. چند راهنمايي كوتاه براي توصيف بهتر محصول:

    • تيترهاي جذب كننده بنويسيد.
    • مشكل يا نيازي را كه محصولتان رفع مي‌كند توصيف كنيد.
    • خلاقيت خودتان را در حل نياز نشان دهيد.
    • درباره محصول و مزيت‌ها توضيح دهيد.
    • پيشنهاد و تضمين دهيد.
    • با روش‌هايي مثل تعيين زمان، خريد را براي مشتري ضروري كنيد.

    ۳. سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

    سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

    بيشتر بخوانيد:

    ۶ نكته مهم كه براي طراحي وب سايت تجاري بايد بدانيد

    حالا كه جامعه هدف را شناختيد، محصول خودتان را براي عرضه آماده داريد و فرايند خريد را طراحي كرده‌ايد، بايد وب‌سايت كسب درآمد از اينترنت خودتان را بسازيد. در طراحي سايت به چند نكته بايد توجه كرد؛ اول اين كه طراحي بايد ساده باشد و مخاطب را گيج نكنيد. حداكثر ۵ ثانيه وقت داريد تا نظر مشتري را جلب كنيد؛ با اشتباه در طراحي مشتري مي‌رود و شايد ديگر بازنگردد. در ادامه چند نكته بيشتر كه بايد در راه‌اندازي سايت در نظر داشته باشيد:

    • در كل سايت از يك يا حداكثر دو فونت استفاده كنيد.
    • منوي اصلي سايت بايد واضح و در همه صفحات قابل دسترسي باشد.
    • فقط در صورتي از تصاوير، ويديو و صدا استفاده كنيد كه باعث بهبود انتقال پيام شما شود.
    • راهكاري در نظر داشته باشيد كه شماره موبايل يا آدرس ايميل مشتريان را جمع‌آوري كنيد.
    • طراحي بايد به شكلي باشد كه مراحل خريد آسان و با چند كليك تمام شود.
    • سايت شما مثل ويترين مغازه شما است، پس زيبايي و مشتري‌پسند بودن يادتان نرود.

    ۴. با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

    با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

    بهترين روش جذب مشتري جذب مشتري در اينترنت، قرار گرفتن سايت در صفحه اول نتايج جستجو گوگل است. براي اين كه در صفحه اول و رتبه‌هاي بالاتر قرار بگيريد بايد چند كار انجام دهيد، اول بايد وبسايت شما داراي تعداد صفحات كافي باشد. متداول‌ترين روش افزايش تعداد صفحات، وبلاگ نويسي است. درباره محصول يا خدمات كسب و كارتان مطالبي بنويسيد و منتشر كنيد. اگر تعداد زيادي محصول داريد درباره هر كدام توضيح دهيد. همه روش‌ها و تكنيك‌هاي بيشتر ديده شدن در گوگل همه در يك كلمه مي‌گنجد: سئو (SEO).

    بيشتر بخوانيد:

    ۶ راهكار ساده براي بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو

    سئو به معناي بهبود وبسايت براي موتورهاي جستجو است و بحث گسترده‌اي است كه موفق شدن در آن هم به سرعت اتفاق نمي‌افتد. يك راه حل سريع براي رسيدن به صفحه اول گوگل، استفاده از سرويس تبليغات گوگل با نام ادوردز (AdWords) است. با اين خدمات مي‌توانيد خود را خيلي راحت و موثر در صفحه اول نتايج جستجوي گوگل، در معرض ديد گروه هدف خود قرار بدهيد.

    با توجه به تحريم‌هايي كه گوگل به واسطه سياست‌هاي آمريكا، عليه كاربران ايراني وضع كرده است، اگر بدون داشتن تجربه و آشنايي كافي با قوانين تبليغات در گوگل و دانستن راه‌هاي ثبت آگهي در AdWords اقدام به راه‌اندازي كمپين تبليغاتي كنيد، ممكن است گوگل پس از آگاهي از آدرس IP و اصالت ايراني تجارت شما، نام دامنه‌ و همچنين حساب كاربريتان را براي هميشه در ليست سياه قرار بدهد. بهترين روش براي استفاده از اين ابزار قدرتمند، ثبت سفارش كمپين تبليغاتي از طريق وبسايت پيمنت۲۴ است.

    ۵. با لينك گرفتن شهرت و اعتبار به دست آوريد

    لينك دهي

    مردم از اينترنت براي پيدا كردن اطلاعات استفاده مي‌كنند. پس بايد محتوايي داشته باشيد كه قابل انتشار در شبكه‌هاي اجتماعي يا وبسايت‌هاي ديگر باشد. لينك گرفتن از سايت‌هاي ديگر در ارتقا رتبه شما در گوگل بسيار تاثيرگذار است. در ادامه چند راهنمايي آسان و عملي براي لينك گرفتن از منابع مختلف:

    • محتواي با ارزش و تخصصي مرتبط با محصول خودتان به صورت مقاله، فيلم يا هر فرمت ديگر بسازيد و آن را شبكه‌هاي اجتماعي يا هر بستر محتوايي ديگر منتشر كنيد.
    • در مطالب وبسايت خودتان گزينه ارسال براي دوستان براي به اشتراك‌گذاري قرار دهيد.
    • در بحث‌هاي انجمن‌هاي اينترنتي يا گروه‌هاي مرتبط با محصولتان شركت كنيد و فعال باشيد.

    ۶. بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

    بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

    بيشتر بخوانيد:

    بازاريابي اينترنتي را با اين هفت عادت متحول كنيد

    يكي از مهم‌ترين دارايي‌ها براي كسب درآمد از اينترنت ، فهرست ايميل يا شماره موبايل مشتريان بالقوه است. در طراحي سايت امكان عضويت و در كنار آن امكان دريافت خبرنامه براي مواردي مثل اطلاع از محصولات جديد را فراهم كنيد. در ادامه چند مزيت بازاريابي ايميلي:

    • رابطه خود را با مشتريان تقويت مي‌كنيد تا شما را فراموش نكنند.
    • بازخورد اين روش بازاريابي، ۱۰۰ درصد قابل پيگيري است.
    • اين روش به دليل هدفمند بودن تاثير بيشتري نسبت به تبليغات معمول دارد.

    ۷. فروش خود را افزايش دهيد؛ تكنيك‌هاي بيش فروشي و تكرار فروش

    تكنيك هاي افزايش فروش

    براي موفقيت در كسب درآمد از اينترنت بايد استراتژي فروش داشته باشيد. يكي از استراتژي‌ها بايد حفظ مشتريان باشد. حداقل ۳۶ درصد از افرادي كه يك بار از شما خريد كنند دوباره از شما خريد خواهند كرد. پس بايد بتوانيد اولين فروش را كه سخت‌ترين مرحله هم هست، عملي كنيد.

    يكي از استراتژي‌ها براي فروش بيشتر، استفاده از تكنيك‌هاي بيش فروشي (upselling) و تكرار فروش (back-end sale) است. بيش فروشي يعني براي خريد يك پيراهن ۱۰۰ هزار توماني به فروشگاهي مراجعه مي‌كنيد و فروشنده شما را متقاعد مي‌كند يك پيراهن ۳۰۰ هزار توماني بخريد! در اين روش مشتري به خريد محصول گرا‌ن‌تر يا محصولات ديگر ترغيب مي‌شود. تكنيك تكرار فروش هم يعني كاري كنيد مشتري بعد از خريد محصول اول دوباره از شما خريد كند. در كسب و كار اينترنتي پياده كردن اين تكنيك‌ها به راحتي امكان‌پذير است. چند نكته براي افزايش فروش اينترنتي:

    • براي محصولات خود كوپن تخفيف الكترونيك بسازيد. براي مثال، كوپن خريد براي خريد اولي‌ها.
    • در كنار هر محصول يا در صفحه تشكر از خريد، محصولات مرتبط به مشتري نشان دهيد.
    • به مشتري‌ها پاداش دهيد. هرچه به مشتري احترام و قدرداني بيشتري نشان دهيد، مشتري وفادارتر خواهد بود.

    اينترنت دنيايي هميشه در حال تغيير و تحول است. با اين حال اصول و مراحل اصلي كسب درآمد از اينترنت تغيير زيادي نكرده است. اگر مي‌خواهيد كارآفريني اينترنتي خودتان را شروع كنيد، از اين مراحل پيروي كنيد و مطمئن باشيد موفق خواهيد شد. اگر به تازگي در حال كسب درآمد از اينترنت هستيد با نگاهي به اين مطلب مطمئن شويد گامي را ناديده نگرفته‌ايد يا اقدام اشتباهي انجام نداده‌ايد. كسب درآمد از اينترنت كار سختي نيست، فقط بايد اصول آن را بياموزيد و كمي پشتكار به خرج دهيد. اگر كسب و كار شما مبتني بر يك مهارت آزادكاري (فريلنسر) يا مشترياني خارج از كشور داريد، نگران نقد كردن درآمد ارزي نباشيد، پيمنت۲۴ براي مشكلات نقد كردن درآمد ارزي شما هم راه حل دارد.

    شما چه نيازهايي را مي‌بينيد و چه ايده‌هايي براي كارآفريني اينترنتي داريد؟

    منابع : marketingmagnet , wswbbsjavid.garshasbi,

     themarketingprojavidkasbokarsiterojit.page.tl,

     kasbokarmarketinglandbusiness2020kareonlineGoSEOedublogs.org   


    votre commentaire
  • خرید هاست مناسب و امن یعنی تهیه یک محل تجاری واقعی در دنیای مجازی که چند اِلِمان مهم باید در آن رعایت شده باشد. اول از همه باز بودن محل کسب و کار شما به صورت ٢٤ ساعته و خدمات دهی سریع به مراجعه کنندگان. امنیت محل کسب شما بسیار مهم است زمانی که هاستی را می خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که امنیت، سرعت و پایداری هاست بسیار مهم هستند.

    در واقع ما بر این باوریم هنگامی که استارت آپ ها و شرکت های بزرگ تصمیم می گیرند برای خود یک هاست خریداری کنند تا با راه اندازی وب سایت کسب و کار خود را به صورت جدی رونق ببخشند و سیستم های گسترده بازاریابی اینترنتی را برای خود پیاده سازی کنند همواره هاست های صد مگابایتی و حتی یک گیگابایتی هم پاسخگوی نیاز های آن ها نخواهد بود و این سرویس ها معمولا باعث محدود شدن برخی از کسب و کار های اینترنتی شده است و از فکر به پیشرفت باز مانده اند،

    در چنین شرایطی ما در میزبان فا با تهیه سرور ها و تجهیزات پیشرفته و بهینه سازی آن ها و تجهیز آن ها به تکنولوژی های پیشرفته، قادر شدیم برای اولین بار در کشور هاست هایی را ارائه کنیم که به صورت پیشفرض از ده گیگابایت به بالا فضا در اختیار داشته باشند و منابع مدیریت شده ای نیز در اختیار داشته باشند تا تمام کسب و کار های اینترنتی قادر باشند بدون هیچ نگرانی از اتمام منابع هاست برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی کنند،

    همچنین جهت جلوگیری از پرداخت هزینه های زیاد توسط استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا برای اولین بار در کشور، سرویس های هاست ماهانه، هاست سه ماهه، هاست شش ماهه و هاست سالانه را ارائه نمودیم،

     همچنین میزبان فا اخیرا برای جلب اعتماد مشترکین درمورد کیفیت خدمات ارائه شده سرویس های هاست رایگان سی پنل cpanel را به صورت کاملا مجانی ارائه نموده است، شما با ثبت هاست رایگان در میزبان فا قادر هستید تا ۳۰ روز کیفیت سرویس های میزبان فا را مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به خرید هاست و دامنه رایگان اقدام نمایید، با خرید هاست مطمئن از میزبان فا می توانید محل کسب و کارتان را تحت نظر تیم حرفه ای میزبان فا راه اندازی کنید و با خیالی آسوده فقط به کسب درآمد خودتان فکر کنید. در زمانی که سوالی در بخش پشتیبانی میزبان فا ثبت می شود تمام تیم تا رفع آن مشکل در کنار شما خواهند بود، علاوه بر این ما منابع آموزشی ویدئویی و برنامه ریزی شده بسیاری برای راهنمایی شما جهت بهره برداری صحیح از سرویس ها تدارک دیده ایم، کافیست که فقط یک بار طعم میزبانی حرفه ای را تجربه کنید.

     

    خرید هاست با کیفیت دغدغه خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را دارند است. هاستی که با کیفیت و مطمئن باشد یکی از مهمترین مواردی است که برای راه اندازی یک سایت اینترنتی باید به فکر آن باشید. مهمترین عوامل برای خرید هاست مطمئن و با کیفیت سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی آن است. به دلیل مهم بودن این موضوع قصد دارم در این مقاله شرکت های ارائه دهنده هاستینگ ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا هر کسی بتواند بهترین شرکت را برای میزبانی سایت خود انتخاب کند.

     

    یک هاست خوب چه امکاناتی دارد؟

    همانطور که در بالا اشاره کردم هاست با کیفیت و مطمئن باید پایدار، پر سرعت، با امنیت بالا و دارای پشتیبانی خوب باشد. اما یک سری مواردی وجود دارد که در انتخاب یک هاست خوب باید مد نظرتان باشد مثل میزان فضا، پهنای باند و سازگاری که در تمام هاست ها مشترک است. ولی امکاناتی که هر شرکت هاستینگ روی هاست های خود ارائه می دهد متفاوت است. در ادامه امکانات یک هاست کامل را عنوان می کنم و توضیحاتی را در مورد هر یک به شما می دهم.

     

    1.فضای میزبانی

    فضای میزبانی به میزان فضای هاست می گویند. یعنی به اندازه مجاز می توانید فایل های خود را روی هاست خود آپلود کنید. فضای میزبانی بستگی به نوع سایت و میزان فایل های شما دارد. البته یک سری از شرکت های میزبانی وب در ایران محدودیتی در این مورد روی سرویس های خود اعمال می کنند.

     

    2.پهنای باند

    به مقدار ترافیک مصرفی سایت پهنای باند می گویند. مثلا مقدار بازدیدی که از سایت مورد نظر می شود یا تعداد فایل هایی که از سایت مورد نظر توسط کاربران دانلود می شود. معمولا پهنای باند به صورت ماهانه روی سرویس های میزبانی وب ارائه می شود و بر حسب گیگابات هم است.

     

    3.اد آن دامین

    به دامنه اضافی اد آن دامین گفته می شود. به عبارت دیگر توسط هر اد آن دامین می توان یک سایت مجزای دیگر روی هاست مورد نظر راه اندازی کرد. معمولا شرکت های هاستینگی که اد آن دامین نا محدود روی سرویس های خود ارائه می کنند هاست های بی کیفیتی دارند!

     

    4.پارک دامین

    به دامین های متصل پارک دامین گفته می شود. یعنی سایتی با چند دامین که هر کدام از دامین ها سایت اصلی را نشان می دهند. تعداد پارک دامین از اهمیت پایینی بر خوردار است. به خاطر لطمه زدن به سئوی سایت استفاده از پارک دامین پیشنهاد نمی شود.

     

    5.ساب دامین

    ساب دامین یعنی زیر دامنه سایت اصلی. از ساب دامین می توان برای راه اندازی بخشی مجزا در سایت استفاده کرد. مثلا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایتی می توان از آدرس shop.site.com استفاده کرد.

     

    6.دیتابیس

    به بانک اطلاعاتی دیتابیس می گویند. معمولا برای راه اندازی سایت های پویا با سیستم های وردپرس یا برای راه اندازی سیستمی در سایتی (فروشگاه اینترنتی) از دیتابیس برای ذخیره اطلاعات استفاده می شود.

     

    7.کنترل پنل مدیریت

    رابط کاربری بین کاربر و هاست است. از طریق کنترل پنل هاست می توان سایت مورد نظر را مدیریت کرد. به عنوان مثال ساخت دیتابیس، مدیریت ایمیل ها، مدیریت فایل ها و غیره را باید از طریق کنترل پنل مدیریت هاست انجام داد.

     

    8.پشتیبان گیری کامل

    پشتیبان گیری کامل به بک آپ گرفتن کل سایت گفته می شود که هم توسط کاربر انجام می شود و هم شرکت هاستینگ مورد نظر موظف است از سایت های میزبان شده به صورت اتوماتیک و منظم فول بک آپ بگیرد.

     

    9.در دسترس بودن سرور

    یکی از مهمترین مواردی که هم شما و هم هر شرکت هاستینگی باید به آن اهمیت بدهد در دسترس بودن سرور یا آپ تایم بودن آن است. معمولا شرکت های میزبانی وب ایران آپ تایم 99 درصد را تضمین می کنند. یعنی در طول ماه یک درصد از سرور در دسترس نخواهد بود! البته تضمین 100% آپ تایم بودن تقریبا محال است.

     

    10.گواهینامه SSL

    پروتکل SSL ، سایت مورد نظر را مجهز به پروتکل امن یا همان HTTPS می کند. معمولا این مورد را اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان ارائه می کنند که رایگان بودن آن از کیفیت آن کاسته و به نظر من استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده کردن از آن است.

     


    1 commentaire
  • بي‌ترديد در حال حاضر اينستاگرام يكي از شبكه‌هاي اجتماعي پيشرو در زمينه‌ي انتشار عكس است. هرچند خيلي از افراد از اينستاگرام تنها به‌عنوان ابزاري راحت براي به اشتراك گذاشتن عكس با دوستان و خانواده‌ي خود استفاده مي‌كنند، بسياري از افراد هم هستند كه به دلايل مختلف فعالانه تلاش مي‌كنند تعداد فالوورهاي حساب كاربري اينستاگرام خود را روزبه‌روز افزايش دهند. جذب فالوور مي‌تواند به‌ويژه براي كساني كه تازه به اينستاگرام وارد شده‌اند كار دشوار و خسته‌كننده‌اي باشد.

    در اين آموزش قصد داريم برخي از بهترين روش‌ها و توصيه‌ها را در زمينه‌ي افزايش فالوور اينستاگرام به شما معرفي كنيم. با مدرسه‌ي عكاسي موبايل ديجي‌كالا مگ همراه باشيد.

    پروفايل خود را به‌درستي تكميل كنيد

    اولين كاري كه بايد بكنيد ساختن يك هويت روشن و مشخص براي حساب كاربري اينستاگرام خودتان است. حساب كاربري اولين جايي است كه مردم براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد شما به آن نگاه خواهند كرد. درنتيجه تنظيم كردن صحيح حساب كاربري اهميت بالايي دارد.

    براي انجام اين كار ابتدا بايد تصور روشني از هدف حساب كاربري اينستاگرام خود داشته باشيد. آيا تلاش داريد خود را به‌عنوان يك عكاس جدي معرفي كنيد؟ آيا قصد داريد يك كسب‌وكار، برند يا سبك زندگي را ترويج دهيد؟ يا تنها مي‌خواهيد از اينستاگرام براي نشان دادن اتفاقات روزمره‌ي زندگي خود و حفظ ارتباط با دوستان بهره بگيريد؟

    پس از اين‌كه هدف حساب كاربري اينستاگرام شما مشخص شد بايد توضيحي براي آن بنويسيد كه اين هدف را به‌خوبي بازتاب دهد. همه‌ي تلاش خود را بكنيد تا اين توضيح كوتاه و موجز ولي پرمعني باشد و همچنين به‌خوبي افراد را به عمل كردن وادارد. اگر وب‌سايت، اپليكيشن يا محصولي داريد كه مي‌خواهيد آن را ترويج دهيد لينك آن را هم در پروفايل خود قرار دهيد. بهتر است از يك عكس يا تصوير جذاب و خاص هم براي حساب كاربري خود استفاده كنيد تا مردم بتوانند به‌راحتي شما را شناسايي كنند.

    اينستاگرام - پروفايل

    ثبات داشته باشيد

    پس از آماده كردن حساب كاربري بايد تصميم بگيريد چه نوع عكس‌هايي را قصد داريد به اشتراك بگذاريد. عكس‌هايي كه منتشر مي‌كنيد بايد هويت شما و مضمون موردنظر حساب كاربري‌تان را بازتاب دهد. اگر عكاس هستيد طبيعتا هدف شما بايد انتشار بهترين عكس‌ها از مجموعه‌ي آثارتان باشد. براي اين منظور اطمينان حاصل كنيد كه تنها بهترين آثارتان را به اشتراك مي‌گذاريد و از انتشار هر چيزي كه ممكن است زير سطح استاندارد به نظر برسد خودداري كنيد؛ اين كار از جذابيت فيد عكس شما مي‌كاهد.

    هدف بعدي اين است كه مضمون عكس‌هاي خود را هم‌راستا با مضمون اصلي حساب كاربري حفظ كنيد. اگر عكاس خياباني هستيد پس فقط عكس‌هاي خياباني منتشر كنيد. اگر به عكاسي منظره، عكاسي هنري يا عكاسي پرتره علاقه داريد تلاش كنيد عكس‌هايي كه منتشر مي‌كنيد حول اين موضوعات تمركز داشته باشند. مردم بر اساس علاقه‌مندي خود شما را فالو مي‌كنند و ممكن است با ديدن عكس‌هاي سلفي گاه‌وبيگاه يا ساندويچي گاز زده رغبت خود را نسبت به فالو كردن شما از دست بدهند.

    اينستاگرام - ثبات

    به‌طور منظم عكس منتشر كنيد

    در گام بعدي بايد در مورد زمان‌بندي انتشار عكس‌هاي خود همانند سوژه‌هايتان به ثبات برسيد. ديده شدن به‌صورت منظم در ميان جريان عكس‌هاي فالوورها شما را در ذهن آن‌ها برجسته ساخته و كمك مي‌كند عكس‌هايتان لايك‌هاي بيشتري بگيرند.

    اگر اطمينان داريد كه مي‌توانيد همواره و با روندي ثابت دو تا سه عكس در روز به اشتراك بگذاريد اين كار را انجام دهيد. البته اگر اين نوع برنامه‌ريزي براي شما قابل مديريت نيست بهتر است به‌جاي اجراي نامنظم آن با فواصل زماني بيشتري عكس منتشر كنيد. ولي مهم‌تر از همه‌چيز فراموش نكنيد عكسي كه منتشر مي‌كنيد بايد كيفيت بالايي داشته و هم‌راستا با مضمون حساب كاربري شما باشد.

    از هشتگ‌ها استفاده كنيد

    هشتگ‌ها راهي بسيار عالي هستند براي كمك كردن به مردم در يافتن عكس‌هايي مرتبط با يك مضمون يا موضوع خاص. استفاده از هشتگ‌هايي كه هم مرتبط و هم محبوب هستند به شما كمك خواهد كرد تا ميزان دسترسي به عكس‌هايتان را گسترش دهيد. وب‌سايت‌ها و نرم‌افزارهايي نظير tagsforlikes وجود دارند كه محبوب‌ترين تگ‌ها را به شما معرفي مي‌كنند. گرچه استفاده از هشتگ‌ها تضمين براي هجوم فالوورهاي جديد نيستند ولي قطعا باعث خواهند شد افراد بيشتري عكس‌هاي شما را ببينند.

    نكته: براي استفاده از هشتگ‌ها لزومي ندارد آن‌ها را در توضيح عكس قرار دهيد بلكه بهتر است هشتگ‌ها را در بخش كامنت‌ها اضافه كنيد. اينستاگرام تعداد هشتگ‌هايي را كه مي‌توانيد براي يك عكس استفاده كنيد به ۳۰ عدد محدود كرده است. درنتيجه بهتر است هشتگ‌ها را هوشمندانه انتخاب كرده و از آن‌ها سو استفاده نكنيد.

    اينستاگرام - هشتگ

    ديگران را فالو كرده و با آن‌ها تعامل داشته باشيد

    يكي از بهترين راه‌ها براي وارد شدن به محدوده‌ي ديد مردم و تحريك كردن آن‌ها به فالو اين است كه با آن‌ها وارد تعامل شويد. به لايك كردن عكس‌ها اكتفا نكنيد بلكه نظري را هم در بخش كامنت‌ها بنويسيد. براي انجام اين كار اطمينان حاصل كنيد كه نظر شما به‌قدر كافي جذاب باشد؛ نوشتن يك كامنت سرراست مثل «چه عكس خوبي» فايده‌ي چنداني ندارد. نوشتن نظري ارزشمند بيشتر آن فرد را به بازديد از حساب كاربري شما ترغيب خواهد كرد و اگر عكس‌هاي خوبي داشته باشيد احتمال زيادي مي‌رود كه به جمع فالوورهاي شما بپيوندد.

    البته نوشتن نظر با استفاده از يك گجت موبايل ممكن است پروسه‌اي زمان‌بر باشد. در اين مورد هم وب‌سايت‌هايي نظير IconoSquare وجود دارند كه اجازه مي‌دهند اين كار را توسط رايانه‌ي شخصي خود انجام دهيد. اين سرويس‌ها علاوه بر ساده‌تر كردن پروسه‌ي نوشتن نظر و لايك كردن عكس‌ها، خدماتي نظير آمارهاي تحليلي در مورد تعامل كاربران را هم ارائه مي‌دهند.

    اينستاگرام - آيكونواسكوئر

    براي استفاده از IconoSquare مي‌توانيد با حساب كاربري اينستاگرام خود وارد شده و سپس به دنبال هشتگي بگرديد كه با مضمون عكس‌هاي شما در ارتباط است. . پس‌ازآن در ميان عكس‌هاي آن هشتگ جستجو كرده و هرگاه عكسي متناسب و ارزنده يافتيد نظري براي آن بنويسيد. احتمالا انجام اين كار توسط رايانه‌ي شخصي براي شما هم بسيار سريع‌تر و ساده‌تر از به كار بردن گوشي موبايل خواهد بود.

    نكته: تنها روي عكس‌هاي جديدي كه در يكي دو روز گذشته منتشر شده‌اند نظر بنويسيد. همچنين بهتر است به‌جاي نوشتن نظر روي عكس‌هايي كه از قبل صدها نظر براي آن نوشته شده روي عكس‌هايي نظر بنويسيد كه تعداد اندكي نظر دارند. بدين ترتيب نظر شما ميان نظرات ديگر گم نخواهد شد.

    از فيلترهاي مناسب استفاده كنيد

    يكي از عوامل مهم براي ساختن يك عكس عالي ظاهر و حسي است كه آن تصوير دارد. اينستاگرام به شما امكان استفاده از گستره‌ي وسيعي از فيلترها را داده است. استفاده از اين فيلترها مي‌تواند به حفظ يكپارچگي فيد عكس‌هاي شما كمك كند. سرويسي نظير Populargram ليست محبوب‌ترين فيلترهايي را كه در حال حاضر استفاده مي‌شوند به شما نشان خواهد داد.

    اينستاگرام - فيلتر

    البته بسياري از افراد (ازجمله خود ما) ترجيح مي‌دهند به‌جاي استفاده از فيلترهاي اينستاگرام عكس‌هاي خود را بيرون از اينستاگرام و با استفاده از يك اپليكيشن ويرايش عكس ديگر ويرايش كنند تا به نتيجه‌ي دلخواه خود برسند. اين رويكرد كنترل بسيار بيشتري روي نتيجه‌ي نهايي مهيا مي‌كند. براي اين افراد اينستاگرام تنها نقش ابزاري براي نمايش آثارشان را دارد.

    هرچند مادامي‌كه ظاهر و حس نتيجه‌ي نهايي با مضمون حساب كاربري شما و سليقه‌ي مخاطباني كه قصد تعامل با آن‌ها را داريد هماهنگ باشد هيچ قانوني مبني بر استفاده كردن يا استفاده نكردن از فيلترهاي اينستاگرام وجود ندارد.

    از نفوذ شبكه‌هاي اجتماعي ديگر استفاده كنيد

    احتمالا استفاده از قدرت نفوذ شبكه‌هاي اجتماعي ديگر نظير فيسبوك، توييتر يا گوگل پلاس براي وسيع‌تر كردن دسترسي كاربران به پست‌هاي شما مفيد واقع خواهد شد. عكس‌هاي خود را در زمان‌هايي به اشتراك بگذاريد كه كاربران اين شبكه‌هاي اجتماعي بيشترين فعاليت را داشته باشند. همچنين در حساب كاربري خود در اين شبكه‌هاي اجتماعي لينك حساب كاربري اينستاگرام‌تان را اضافه كنيد. بعلاوه مي‌توانيد از برچسب‌گذاري جغرافيايي (Geotagging) و هشتگ‌هاي مرتبط براي آگاه كردن مردم از محل حضور خود و موضوعي كه در رابطه با آن پست مي‌گذاريد بهره بگيريد.

    اينستاگرام - شبكه اجتماعي

    خلاصه‌اي از نكات كليدي

    • رشد دادن تعداد فالوورهاي اينستاگرام مي‌تواند پروسه‌اي آهسته باشد ولي نكات كليدي كه براي رسيدن به آن بايد همواره به ياد داشته باشيد ازاين‌قرار هستند:
    • نسبت به موضوع و مضمون حساب كاربري خود تصوري روشن داشته باشيد.
    • سپس تلاش كنيد اطلاعات حساب كاربري و عكس‌هايي كه منتشر مي‌كنيد همين موضوع و مضمون را بازتاب دهند. همچنين اطمينان حاصل كنيد كه تنها از بهترين عكس‌هايتان استفاده مي‌كنيد.
    • اطمينان حاصل كنيد به‌روشني مشخص است حساب كاربري شما افراد را به چه واكنشي دعوت مي‌كند.
    • حتما با ديگران تعامل داشته باشيد، عكس‌هاي ديگران را لايك كنيد و براي آن‌ها نظر بنويسيد. اينستاگرام يك شبكه‌ي اجتماعي است پس شما هم عضوي از اين اجتماع باشيد.
    • ثبات داشته باشيد. ثبات داشتن در رويكرد برقراري ارتباطي بادوام و محكم ميان شما و مخاطبانتان را ميسر خواهد كرد.

     

    اينستاگرام در حال حاضر محبوب ترين شبكه اجتماعي در كشور ماست كه خيلي ها در آن فعاليت مي كنند. منظور از خيلي ها همه قشر از افراد جامعه را در بر مي گيرد. همين موضوع هم باعث اين شده كه اينستاگرام به محلي مناسب براي كسب درآمد براي خيلي ها تبديل شود. از افراد معروف اينستاگرامي گرفته تا خانم هاي خانه داري كه هيچ سرمايه اي براي كسب و كارشان نپرداخته اند هم مي توانند كسب درآمد از اينستاگرام را تجربه كنند.

    خاصيت اينستاگرام و ديگر شبكه هاي اجتماعي محبوب در اين است كه هر كسي با هر شرايطي مي تواند از آن ها به عنوان منبعي براي كسب درآمد خود استفاده كند. به خاطر اينكه كاربران شبكه هاي اجتماعي محبوب در هر كشوري بسيار زياد هستند و همين موضوع باعث اين مي شود تا منبع بزرگي براي افرادي كه قصد كسب درآمد و بازاريابي محصولاتشان را دارند محيا شود.

    هم اكنون خيلي از كاربران موبايلي براي رفع نياز خود ديگر به سايت هاي اينترنتي مراجعه نمي كنند و تمايل دارند در شبكه هاي اجتماعي به دنبال رفع نياز خود بگردند. البته اينطور نيست كه كاربران موبايلي وب سايت هاي اينترنتي را فراموش كرده اند بلكه منظورم اين است كاربران موبايلي بيشتر وقت خود را در شبكه هاي اجتماعي محبوب مثل اينستاگرام و تلگرام مي گذرانند.

     

    منبع : ديجي كالا


    1 commentaire
  • شاید یکی از راه های رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی تبلیغات باشد. مسلما تبلیغات نقش عمده ای در موفقیت هر نوع کسب و کاری دارد. اما نه همیشه و نه هر نوع تبلیغاتی! همیشه نمی توان به تبلیغات اعتماد کرد. از طرفی هر کسب و کاری توانایی پرداخت هزینه های تبلیغاتی را ندارد. پس راه چاره چیست؟ همانطور که از عنوان این مقاله پیداست قصد دارم در مورد ​​سئو صحبت کنم. آیا واقعا سئو می تواند جایگزین مناسبی برای تبلیغات اینترنتی باشد؟ اگر می خواهید بدانید تبلیغات بهتر است یا سئو تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

    تبلیغات بهتر است یا سئو؟

    همه ما می دانیم بهترین و ارزشمند ترین کاربرانی که وارد سایت ما می شوند و احتمال خیلی بالایی دارد که به مشتری تبدیل شوند از طریق گوگل ایجاد می شوند. در واقع ترافیک هدفمند برای هر وب سایت و کسب و کاری از گوگل فراهم می شود.

    از آنجایی که خیلی از کسب و کارهای آنلاین توانایی پرداخت هزینه های تبلیغاتی را ندارند باید تا آنجایی که می توانند از روش های رایگان و زود بازده استفاده کنند. البته در هیچ روش رایگانی بازدهی سریع وجود ندارد. سئو یکی از روش هایی است که هر کسب و کاری با هر توان مالی می تواند از آن به بهترین نحو استفاده کنید. البته روش های دیگری هم وجود دارند که جایگزین تبلیغات اینترنتی باشد. مثل بازاریابی محتوا. همیشه بازاریابی از طریق تولید محتوا را به هر کسب و کاری پیشنهاد داده ام. البته بازاریابی محتوا نیز آخرش به سئو ختم می شود و با هم رابطه مستقیم دارند.

    هر کسب و کاری می تواند از طریق بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو یعنی همان گوگل کسب و کارش را به کلی متحول کند و دیگر از فکر تبلیغات شامل هزینه بیرون بیاید. این یک حقیقت است ولی متاسفانه خیلی از دوستان هنوز آن را درک نکرده اند. هر سایتی که در کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود صفحه اول گوگل و بین 3 سایت اول باشد 100 درصد کسب و کارش رونق پیدا خواهد کرد.

    تبلیغات گوگل بهتر است یا سئو؟

    هر سایتی از طریق تبلیغات گوگل در کمتر از 10 دقیقه می تواند رتبه یک را در حوزه کاری خود از آن خود کند. تبلیغات گوگل روشی بسیار خوب با بازدهی عالی است. همانطور که قبلا به آن اشاره کردم هدفمند ترین کاربران برای هر کسب و کاری از طریق گوگل تامین می شوند. اگر همین حالا از دیجیتال مارکتر های حرفه ای بپرسید بهترین نوع تبلیغات چه هست تبلیغات گوگلی را به شما پیشنهاد می کنند.

    اما تبلیغات گوگل تا کی؟ تا کی باید هزینه بابت تبلیغات به گوگل پرداخت کنید؟ هر زمان که شارژ حسابتان در گوگل ادوردز به پایان برسد سایت شما هم از صفحه اول نتایج محو خواهد شد و روز از نو روزی از نو. این روش به درد کسب و کارهایی که سرمایه بالایی دارند و دنبال به نتیجه رسیدن در مدت زمان کم هستند خیلی خوب است. ولی آیا شمایی که یک استارتاپ هستید یا کسب و کار کوچکی دارید از پس هزینه های تبلیغات گوگل بر می آیید؟ مسلما نه!

    پس بهترین کار این است که برای بلند مدت روی بهینه سازی خود برای گوگل سرمایه گذاری کنید. برای این کار باید سایتتان را سئو کنید. با ​سئو سایت خود می توانید جایگاه سایت خود را در نتایج جست و جو همیشگی کنید.

    چرا سئوی سایت انقدر مهم است؟

    سئوی سایت الزامی ترین کاری است که هر کسب و کار اینترنتی باید انجام دهد. ​سئو همه چیز است. شما با سئو مشتریان زیادی را از آن خود می کنید. با سئو می توانید به مرور زمان اعتبار بالایی هم نزد گوگل و هم نزد کاربرانتان کسب کنید. با سئو می توانید برند سازی کنید. با سئو می توانید به رقبای خود ثابت کنید از آن ها بهتر هستید و یک مزیت رقابتی برای شما محسوب شود.

    با صراحت نمی توان در مورد سئو صحبت کرد. چون واقعا سئو همه چیز یک کسب و کار آنلاین است. بهترین روش بازاریابی اینترنتی و بهترین جایگزین برای تبلیغات اینترنتی است. مطمئن باشید یک روزی شبکه اجتماعی که در حال حاضر محبوب است و شما در آن کلی دنبال کننده دارید محبوبیتش را از دست می دهد. مطمئن باشید روش های دیگر بازاریابی اینترنتی به مرور زمان منسوخ می شوند.

     

     

    ولی گوگل همیشه سر جایش است. تا وقتی که اینترنت هست گوگل هم هست. پس به همین خاطر می گویم سئو خیلی مهم است. زمانی که از طریق سئوی سایت خود به مرور زمان بتوانید اعتبار کسب کنید دیگر همه چیز تمام است. دیگر کسی نمی تواند به راحتی به شما برسد. این دقیقا همان چیزی است که ثابت می کند سئو نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی خیلی بهتر و حرفه ای تر است.

    سئوی سایتم را به کی بدم انجام بده؟

    این سوالی است که در ذهن خیلی از دوستان است. بارها و بارها از من این سوال پرسیده شده است و من هم در جواب می گویم بهترین سئو کار خودتان هستید. بله بهترین سئو کار برای سایت تان خودتان هستید. شاید هر کسی از پس هزینه های سنگینی که شرکت های خدمات سئو دریافت می کنند بر نیاید. همین حالا با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند تماس بگیرید و به تعرفه خدماتشان نگاهی بیاندازید.

    بسیاری از این شرکت ها هزینه را به صورت هر کلیدواژه ای که سایت مورد نظر را در آن سئو کنند دریافت می کنند. مثلا برای کلید واژه نسبتا پر رقابت “طراحی لوگو” 3000000 تومان دریافت می کنند. اگر باور نمی کنید همین حالا به شرکت های سئو کار تماس بگیرید. آیا واقعا از پس چنین هزینه هایی هر کسی بر می آید؟

    مسلما اینطور نیست. البته این فقط یک طرف ماجرا است. طرف دیگر آن این است که همیشه و به طور دائمی شاید هوای سایت شما را نداشته باشند. شاید قرار داد شما به گونه ای نباشد که مادام العمر به شما پشتیبانی بدهند. از کجا معلوم زمانی که برای سایت شما مشکلی پیش آمد و سایت شما در نتایج جست و جو افت کرد پاسخ گو باشند؟ از کجا معلوم توسط روش هایسئوی کلاه سیاه سایت شما را سئو نکنند؟


    2 commentaires
  • با توجه به گسترش روزافزون اینترنت و استفاده از فضای مجازی در دنیا، فرصت‌های بسیار زیادی برای راه‌اندازی انواع کسب‌و‌کار‌های اینترنتی به وجود آمده است، شما با داشتن کمی خلاقیت می‌توانید به سادگی کسب‌و‌کار آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و شروع به کسب درآمد از اینترنت کنید.

     

    برای این منظور تنها کافیست نیاز جامعه‌ی کاربران فضای مجازی را شناسایی کرده و برای آن چاره‌ای بیندیشید، راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی وجود دارد، روش‌هایی مانند راه‌اندازی یک وبسایت، یک کانال تلگرام یا یک صفحه‌ی اینستاگرام، در ادامه با ما همراه باشید تا باهم به بررسی این موارد پرداخته و راه‌های راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسیم.

    راه‌اندازی یک وبسایت محتوا محور

    شما میتوانید در عرض چند دقیقه یک وبسایت کوچک برای خود راه‌اندازی کنید یا از فردی متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد و پس از آن شروع به تولید محتوا در وبسایتتان کرده و بدین تریت اولین کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید، هرچند راه‌اندازی چنین وبسایتی احتمالا فرایند نسبتا ساده‌ای خواهد داشت، اما پیشبرد اهداف سایت و عمل‌کردن طبق برنامه‌ریزی نیازمند تلاش مستمر خواهد بود.

    اگر بتوانید با محتوایی که منتشر می‌کنید توجه مخاطبین اینترنت را به وبسایتتان جلب کنید به راحتی و پس از گذشت زمانی اندک شرکت‌های اینترنتی تمایل به درج تبلیغات در صفحات وبسایت شما خواهند داشت، شما می‌توانید در ازای دریافت مبلغی مشخص تبلیغ آن‌ها را در وبسایت خود قرار دهید و بدین ترتیب از وبسایت خود کسب درآمد کنید، مهم‌ترین عامل موفقیت در این مورد داشتن یک وبسایت پر بازدید خواهد بود.

    به عنوان مثال  را در نظر بگیرید، شما به عنوان مخاطب از مطالب سایت استفاده می‌کنند، شرکت‌های تبلیغات اینترنتی سفارش تبلیغ داده و ما در ازای دریافت مبلغی تبلیغات آن‌ها را در سایت و در معرض دید کاربران قرار می‌دهیم.

    راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی

    محصولی برای فروش دارید؟ بهترین ایده این‌است که یک وبسایت راه اندازی کرده و محصولات خود را در آن به فروش برسانید، شما میتوانید به راحتی با بانک (یا درگاه‌های واسطه) قرارداد بسته و مبلغ محصول را به صورت آنلاین از خریدار دریافت کرده و پس از آن محصول مورد نظر کاربر را در اختیار وی قرار دهید.

    برای اینکه یک فروشگاه آنلاین موفق داشته‌باشید باید بتوانید اعتماد کاربران را به خود جلب کنید، در غیر اینصورت فروشگاه شما محکوم به شکست خواهد بود.

    فروشگاه اینترنتی “دیجی‌کالا” مثال بسیار خوبی در این مورد است، این وبسایت انواع و اقسام محصولات را به صورت آنلاین به فروش میرساند و به یکی از موفق‌ترین کسب‌و‌کارهای اینترنتی ایرانی بدل گشته است.

    نیاز کابران اینترنت را شناسایی کنید

    اگر بتوانید یک نیاز از کاربران اینترنت شناسایی کرده و آن‌را رفع کنید، به سرعت پیشرفت کرده وکسب‌و‌کارتان به نتیجه خواهد رسید، برای این منظور باید ایده‌پردازی کرده و جامعه‌ی کاربری را نیازسنجی کنید، اگر بتوانید یک کسب و کار متناسب با نیاز و خواسته‌ی کاربران راه‌اندازی کنید به شدت موفق خواهید بود، به عنوان مثال اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین مانند “اسنپ و تپسی” را در نظر بگیرید که چگونه به سرعت در بین اقشار مختلف جامعه رشد کرده و به محبوبیت رسیدند.

    شما نیز اگر بتوانید چنین نیازهایی را شناسایی کرده و استارتاپ خود را راه‌اندازی کنید مطمئنا موفق خواهید بود و به یک کسب و کار درآمدزا تبدیل خواهید شد، پس همین الان سعی کنید به دنبال یک نیاز از کاربران گشته و برای رفع آن چاره‌ای اینترنتی بیندیشید!

    استفاده از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی

    مطمئنا تا به‌حال صفحات پرطرفدار را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید، صفحاتی که شاید تنها به وسیله‌ی ساخت و انتشار متن یا محتوای چند رسانه‌ای مخاطبین زیادی را برای خود دست‌و‌پا کرده اند، این فرایند نیز مانند روش کسب درآمد از وبسایت محتوا محور بوده و درصورتی که صفحه‌ی شما مخاطبین زیادی داشته باشد میتوانید تبلیغات مختلفی را در آن قرار داده و به کسب درآمد بپردازید، هرچند این نوع کسب و کار هیچگاه نمی‌تواند جای یک وبسایت حرفه‌ای را برای شما بگیرد و دارای ریسک‌های متعددی خواهد بود.

    کانال و ربات‌های تلگرامی را دریابید!

    تلگرام در ابتدا یک اپلیکیشن پیام‌رسان ساده بود، به مرور قابلیت کانال‌ها، ساخت ربات و… به آن اضافه‌شد و پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی را در بستر خود به وجود آورد، شما میتوانید تنها در چند ثانیه یک کانال تلگرامی برای خود ایجاد کنید و شروع به تولید محتوا در آن کنید، در صورتی که بتوانید مخاطبین قابل قبولی برای کانال خود جذب کنید، تبلیغات نیز جذب خواهید کرد و می‌توانید از کانال خودکسب درآمد داشته باشید.

     

    همانگونه که متوجه شده‌اید، برای این مورد نیز باید بتوانید مخاطبین زیادی برای کانال خود جذب کنید که اینکار نیازمند صرف وقت یا هزینه خواهد بود.

    یکی دیگر از قابلیت‌های تلگرام ربات‌های آن هستند، اگر دانش برنامه‌نویسی دارید میتوانید سفارش‌های مختلفی را دریافت کرده و برای آن‌ها ربات طراحی کنید، همچنین می‌توانید ایده‌ی خودتان را پیاده‌سازی کرده و خدمت یا قابلیتی را در بستر تلگرام ارائه دهید.

    حتما با مطالعه‌ی این مقاله متوجه شده‌اید که برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین راه‌های زیادی پیش‌روی شماست، اما مهم‌ترین نکته برای موفقیت در این زمینه جلب توجه و اعتماد کاربران می‌باشد، اگر بتوانید مخاطبان اینترنت را جذب خود کنید مطمئنا موفق خواهید شد و در غیر این صورت کسب و کار شما محکوم به شکست خواهد بود، چه بسا وبسایت‌های مختلفی که راه‌اندازی شدند، اندکی فعالیت کردند و در پایان به دلیل عدم وجود مخاطب به دست فراموشی سپرده‌شده و پس از مدتی برای همیشه خاموش شدند.

     


    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique