-
Par javid le 17 Novembre 2017 à 09:57
ميتوان بازاريابي الكترونيك را به اين شكل تعريف كرد:
اداره ارتباط متقابل مشتري در يك محيط پيشرفتهي رسانهاي به منظور كسب سود براي شخص يا سازمان مربوط.بازاريابي الكترونيكي يك عملكردي خاص كه تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نيست. بلكه فرآيندي مديريتي است براي اداره كردن ارتباط ايجاد شده ميان سازمان و مشتري. عملكرد بازاريابي الكترونيك را ميتوان در سه بخش زير معرفي و دستهبندي كرد:
1- يكپارچگي: بازاريابي الكترونيك تمامي مراحل فروش توسط شركت و همچنين فروش از طريق نمايندگيهاي شركت را به صورت يك فرآيند يكپارچه دربرميگيرد.2- ميانجيگري(واسطه گري): بازارايابي الكترونيك ميزان نياز و خواستهي مشتريان شركت را با ميزان توليد و ظرفيت ارايهي خدمات توسط شركت كنترل ميكند.3- واسطهگري: بازاريابي الكترونيك ميان بخشهاي مختلف شركت از جمله بخشهاي مالي و سرمايهگذاران خارجي نقش واسطه را بازي ميكند.بازاريابي اينترنتي چيست؟بازاريابي اينترنتي كه به آن بازاريابي الكترونيكي، بازاريابي تحت وب يا بازاريابي آنلاين گفته مي شود، به كسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طريق اينترنت اطلاق مي شود. بازاريابي اينترنتي حوزه وسيعي مي باشد چراكه نه تنها شامل بازاريابي از طريق اينترنت مي شود، بلكه شامل كليه فعاليتها و بازاريابي ها از طريق ايميل و ديگر وسايل از راه دور است.مديريت داده هاي مشتريان و ارتباط الكترونيكي با مشتريان نيز در حوزه بازاريابي اينترنتي خلاصه مي شود. بازاريابي اينترنتي، ويژگيهاي فني و خلاقانه اينترنت را با هم گره مي زند كه شامل طراحي، توسعه، تبليغات و فروش است.پيدايش اينترنت، اين امكان را تقريبا براي همگان بوجود آورده است كه هر كسي كالاها، محصولات يا خدمات خود را تنها با فشار چند كليك از سوي خريداران بفروش برساند. بازاريابي اينترنتي، ذاتا ادامه اي از بازاريابي سنتي در سالهاي گذشته است. فروش از طريق اينترنت، براي كليه كسب و كارهاي كوچك و بزرگ مي تواند سودمند باشد. تنها مي بايست نكاتي را رعايت كرد كه هسته اصلي بازاريابي اينترنتي را تشكيل مي دهند.بسياري از مردم بر اين تصور اشتباهند كه يك بازارياب اينترنتي يا آنلاين، حتما بايستي داراي سايت باشد. چنين تصوري واقعا بسيار دور از حقيقت است. روزانه بيش از ميليونها سايت اينترنتي بوجود مي آيد. واقعيت آنست كه بازاريابي اينترنتي چيزي فراتر از ثبت دامنه، خريد هاست، و بروز رساني مطالب سايت است. بازارياب اينترنتي، عملا مي بايست مهارت زيادي در طراحي استراتژي و بهره برداري از علم بازاريابي بصورت آنلاين داشته باشد.موفقيت در كسب و كار اينترنتي، نيازمند داشتن تيمي براي اين منظور است. رقابت در دنياي اينترنت بينهايت مشكل است ولي مهم است تا جايگاه فعلي خود را همواره بدست آوريد. يك كسب و كار موفق در اينترنت، اصلا قابل مقايسه با يك كسب و كار موفق در دنياي واقعي نيست. اختياراتي كه شما در يك كسب و كار اينترنتي موفق داريد چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ تعداد مشتريان بالقوه، قابل مقايسه با اختياراتتان در يك كسب و كار محلي موفق نيست. در دنياي اينترنت، از لحاظ تئوري، محدوديتي براي تعداد مشتريان شما وجود ندارد، چيزي كه در يك كسب و كار محلي بچشم نمي خورد.
votre commentaire -
Par javid le 14 Novembre 2017 à 20:26
در این مقاله سعی کردم به در بازاریابی اینترنتی به روندهایی بپردازم که کاملا برای شرایط ایران در نظر گرفتهشده است. یک وبمستر یا بازاریاب اینترنتی با تمرکز بر این ۵ مورد میتواند رشد کسبوکار آنلاین خود را در سال ۱۳۹۶ بسیار سریعتر کند.
۱. وبینار
وبکست به هرگونه پخش برنامه از طریق اینترنت گفته میشود. یک حالت خاص آن وبینار است. وبینار آموزش یا سخنرانیای است که از طریق اینترنتی برگزار میشود. در دنیای بازاریابی اینترنتی، وبینار یکی از بهترین روشها برای بازاریابی و معرفی محصول است. روز به روز علاقه به شرکت در جلسات آنلاین و زنده در ایران بیشتر میشود. منظور از زنده آن است که سخنران در همان لحظه در خال صحبت است و مطالب ضبط شده نیست. فرض کنیم کار شما طراحی سایت است. شما میتوانید یک وبینار ۱۰۰ نفره رایگان برگزار کنید و تبلیغ کنید تا در وبینارتان ثبتنام کنند. سپس در وبیناری یک ساعته به آموزش نکات مهم برای داشتن سایت بپردازید. مثلا توضیح دهید چگونه با کمترین هزینه بهترین سایت ممکن را داشته باشیم. سپس در پایان وبینار به شرکتکنندگان پیشنهاد میدهید که کار طراحی سایت را به خودتان واگذار کنند. حتی یک فرصت ویژه هم تعریف میکنید تا مثلا کسانی که تا یک هفته پروژه را به شما بسپارند از مزیتهایی استفاده کنند.
۲. ویدیو
در سالهای اخیر استفاده از موبایلهای هوشمند و رسانههای اجتماعی تا حدی زیاد شده که کمتر کسی را پیدا میکنید که در روز حداقل با گوشی خود چند ویدیوی کوتاه نبیند. این یک فرصت بسیار عالی و بزرگ برای بازاریابان اینترنتی است. اکنون دیدن ویدیوهای کوتاه به یکی از عادتهای روزانه مردم تبدیل شده است. پس شما هم باید دستبهکار شوید و بخشی از مطالب خود را بهصورت ویدیو منتشر کنید. ویدیوهایی آموزشی درست کنید و به مخاطبان و مشتریان هر نکته لازم را آموزش بدهید. محصولات را باهم مقایسه کنید. توضیح دهید چگونه بهترین خرید را انجام دهند. هنگام خرید به چه مواردی بیشتر توجه کنند و … شما باید با ویدیو نشان دهید چقدر در کارتان متخصص هستید. این باعث جلب اعتماد مخاطبان شما میشود و در نهایت اگر تصمیم به خرید گرفتند، شما جزو اولین گزینهها خواهید بود.
۳. بازآفرینی تبلیغات
مشکلی که در دنیای بازاریابی اینترنتی روز به روز پررنگتر میشود کاهش نرخ برداشت صحیح تبلیغات اینترنتی است. شما تبلیغات اینترنتی انجام میدهید و عدهای این تبلیغات را میبینند. ولی به دلیل مشغله زیاد و تمرکز کم، برداشت درستی از تبلیغ شما نمیکنند. مثلا شما تبلیغ میکنید که کار بازسازی ساختمان انجام میدهید. عدهای از بینندگان تبلیغ اشتباه برداشت میکنند و فکر میکنند شما در کار خرید و فروش املاک هستید! از این دست مثالها در اینترنت بسیار زیاد وجود دارد. شما باید بر دو موضوع با جدیت کار کنید: ۱. انتقال ساده و مستقیم پیام بازاریابی و ۲. بازآفرینی تبلیغات. تا حد ممکن سعی کنید تبلیغات اینترنتی واضح و ساده باشند. شخص در کمتر از ۳ ثانیه باید بتواند کار شما دقیقا چیست. کافی نیست تشخیص بدهد شما وکیل هستید، بلکه باید بداند دقیقا در چه موردی میتوانید به او کمک کنید.
نکته دومی که باید به آن توجه کنید بازآفرینی تبلیغات است. منظور از بازآفرینی آن است که همان مطلب را با روش و ادبیات دیگری بیان کنید. مثلا فرض کنید یک فایل PDF ساختید که درباره خدمات طراحی سایت توضیح میدهید. سعی کنید با فرمتهای دیگری مثل ویدیو و صوت مطالب مکملی تهیه کنید. هدف آن است که اگر مخاطب از PDF شما برداشت نکرده کارتان دقیقا چیست و چه مزیتی دارد، حداقل از فایل صوتی یا ویدیو این برداشت را انجام دهد. بهخصوص اگر دنبال بازارهای جدیدی هستید که اطلاع کمی از زمینه فعالیت شما دارند این موضوع مهمتر میشود. مثلا برای اغلب افرادی که هیچ سروکاری با کسبوکار و سرمایهگذاری ندارند واژههای کارآفرینی، سرمایهگذاری، بورس، سهام و … تفاوت چندانی ندارند. حال اینکه شما تخصصتان فقط یکی از این موارد است و باید این موضوع را با بازآفرینی تبلیغات به مخاطبان نشان دهید.
۴. تلگرام
با توجه به رایجتر شدن استفاده از تلگرام، باید در بازاریابی اینترنتی از این رسانه بهتر و مفیدتر استفاده کرد. بسیاری از کسبوکارهای کوچک، گروههای تلگرامی درست میکنند تا مشتریان امکان تبادلنظر با یکدیگر را داشته باشند. همچنین استفاده از کانالهای تلگرام باعث میشود، هزینههای اطلاعرسانی به مخاطبان و مشتریان تقریبا به صفر برسد. اگر هنوز برای کسبوکارتان کانال ندارید، هرچه زودتر دستبهکار شوید و کانالتان را راهاندازی کنید. امکان بسیار جالب و جذاب دیگر روباتهای تلگرام هستند که تقریبا میتوانند مانند یک منشی یا پاسخگوی خودکار به مخاطبان کمک کنند. مثلا مخاطب میتواند با مراجعه به صفحه روبات تلگرام با منویی مواجه شود و با زدن دکمه ۱ لیست محصولات، دکمه ۲ قیمت محصولات و … را ببیند. درواقع شما یک پاسخگوی تلگرامی خودکار طراحی میکنید که با توجه به سوال مخاطب میتواند بهصورت خودکار جواب ارسال کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و روش ساختن روبات میتوانید در گوگل جستجو کنید. مقالات فارسی زیادی وجود دارند که روش ساخت روبات تلگرام را آموزش میدهند.
۵. استفاده از Gamification
روز به روز خرید از اینترنت به یک تفریح تبدیل میشود. دیگر فقط کافی نیست فرایند خرید سایت خوب و درست کار کند. خرید از سایت شما باید به کاری ساده و لذتبخش تبدیل شود. خیلی خوب است که با علمی به نام گیمیفیکیشن (Gamification) بیشتر آشنا شوید و از ایدههای آن در سایتتان استفاده کنید. نمونههای کوچکی از آن را در سایتهایی مانند دیجیکالا مشاهده میکنید. مثلا دکمه که رویش نوشته شده: فروش ویژه روز. ولی دقیقا توضیح داده نشده که چه چیز فروخته میشود و با چه قیمتی. بازدیدکننده از روی کنجکاوی بر آن دکمه کلیک میکند تا ببیند موضوع چیست. تعریف سیستمهای امتیازدهی به بازدیدکنندگان سایت میتواند بسیار اثرگذار باشد. بازدیدکننده با هر فعالیت یا خرید در سایت امتیازهایی دریافت میکند و این امتیازها قابل تبدیل به پول هستند تا توسط آن بتوان از سایت خرید کرد.
votre commentaire -
Par javid le 13 Novembre 2017 à 06:52
در این گزارش، پنج راه برای کسب درآمد آنلاین که نیازی به صرف زمان زیاد و کاهش برنامه های روزمره ندارند را به شما معرفی خواهیم کرد.
پنج راه ساده برای کسب درآمد اینترنتی به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همچنان که مردم به تقلا زدن در رکود اقتصادی جهانی ادامه می دهند، افکاری هم برای کسب درآمد اضافی به طور دائم از مغز انسان ها عبور می کنند.البته، شما برای افزایش درآمد ماهانه ی خود، می توانید روی اضافه کار و یا یک شغل دوم حساب باز کنید. با این حال، فرمول قدیمی “زمان برای پول” کمی فراتر از واقعیت است، علی الخصوص زمانی که این فرمول به قیمت از دست دادن مهمانی ها و گردش های آخر هفته با خانواده تمام شود.
اینترنت فراتر از یک منبع خبر و شایعات سرگرم کننده است. امروزه، ده ها میلیون دلار از طریق انبوهی از فعالیت های قانونی در حال تبادل هستند. ما در اینجا، پنج راه را برای کسب درآمد آنلاین که نیازی به صرف زمان زیاد و کاهش برنامه های روزمره ندارند، به شما معرفی خواهیم کرد. روی این ۵ راه به عنوان منابع درآمد مکمل فکر کنید، پنج راه بالقوه ای که حتی در مواردی می توانند پا را فراتر از یک درآمد مکمل ظاهر شوند.
۱٫ وبلاگ و یا وب سایت تجاری خود را راه اندازی کنید
حضور مستمر در تار جهان نمای وب یا همان WWW را با راه اندازی وب سایت خود مورد توجه قرار دهید. از وب سایت خود برای اشتراک گذاری سرگرمی ها، نظرات و علاقه مندی های خود با دیگران استفاده کنید و از صفحه ی خود برای برقراری ارتباط با مردم بهره ببرید. با انجام این کار، شما در موقعیتی قرار می گیرید که بتوانید از طریق جذب آگهی آنلاین (به عنوان مثال گوگل ادوردز)، همکاری در فروش (توضیح کامل در پاراگراف بعدی) و همچنین از طریق لیست کاربران، یک درآمد ثابت برای خود ایجاد کنید.
۲٫ همکاری در فروش
حتی اگر شما هیچ محصول یا خدمتی را برای ارائه ندارید، “همکاری در فروش” این فرصت را به شما می دهد تا بتوانید از طریق فروش محصولات یا ارائه خدمات سایر شرکت ها، کمیسیون خوبی را دریافت کنید. فروشندگان آنلاین، برای شما یک وب سایت همکاری در فروش تدارک می بینند و پشتیبانی بازاریابی را نیز به عهده می گیرند و تمام کاری که شما باید انجام بدهید، این است که محصولات یا خدمات شرکت مد نظر را به وسیله ی لینک در شبکه های اجتماعی، موتور های جستجوگر و در حالت ایده آل، در وب سایت خود معرفی و تبلیغ کنید.
۳٫ نشر آنلاین (کتاب الکترونیک)
بدون توجه به سبک زندگی و شغل کنونی شما، احتمالاً کتابی درون شما در حال فریاد کشیدن است تا راهی به بیرون پیدا کند. پلتفورم نشر مستقیم کیندل یا همان KDP (Kindle Direct Publishing) شرکت آمازون به هزاران نفر این فرصت را داده تا کتاب های الکترونیکی نوشته ی خود را به فروش بگذارند و به کسب درآمد بپردازند. البته از این راه نیز می توانید به عنوان راهی برای جلب توجه ناشران سنتی به سمت کتاب خود بهره ببرید.
۴٫ نظرسنجی آنلاین
نظرسنجی آنلاین، یکی از آسان ترین راه های کسب درآمد اضافی است. شرکت های تجاری و شرکت های تحقیقات بازار به شدت به دنبال نظرات مردم در مورد محصولات و خدمات خود هستند و پاداش خوبی را به شرکت کنندگان در نظر سنجی پرداخت می کنند. بسته به میزان پیچیدگی نظرسنجی ها، شرکت در هر نظرسنجی می تواند ۵ یا ۱۰ دلار و یا حتی بیش از این مقدار ارزش داشته باشد.
شرکت های معتبر بسیاری وجود دارند که می توانید آنها را انتخاب کنید اما احتمالاً ترجیح می دهید که در ابتدای کار، فقط در ۳ الی ۵ نظرسنجی شرکت کنید.
۵٫ فری لنسینگ (Freelancing) آنلاین
اگر مهارت های روزنامه نگاری و نویسندگی خاصی دارید، فری لنسینگ (کار به عنوان فری لنسر) می تواند به منبع درآمد دوم شما تبدیل شود. شرکت ها برای انجام برخی از تکالیف خاص خود، به طور فزاینده ای در حال حرکت به سمت استفاده از منابع بیرونی هستند و اگر بتوانید خود را ثابت کنید، کارهای بسیاری برای انجام شدن، انتظار شما را می کشند. حتی شما با داشتن مهارت های ساده ای مانند ورود داده ها و اطلاعات، می توانید بین ۵ تا ۱۰ ساعت در هفته برای این کار، زمان صرف کنید.
یک کامپیوتر متصل به اینترنت و یک اراده برای گردآوری مشتریان قابل احترام، تمام چیزی است که به آن نیاز دارید. شانس های زندگی همین فرصت هایی هستند که به شما اجازه می دهند تا مهارت ها و تجربیات ارزشمندی را کسب کنید که کسب و کار فعلی و سابقه ی شغلی شما را پر بار و گرانبهاتر از همیشه می کنند.
توضیح مترجم: فری لنسینگ (Freelancing) گونه ای از قرار داد کاری است که طبق آن فرد متعهد می شود که کاری را در ازای دستمزدی مشخص برای کارفرما انجام دهد. فریلنسر (Freelancer)، کسی است که بدون تعهد بلند مدت به کارفرما و معمولاً به صورت روزانه یا پروژه ای، به انجام مسئولیت می پردازد.
کسب و کار آنلاین خود را همین امروز آغاز کنید!
روی این موضوع فکر کنید، زمانی که شما ذهن خود را به اهداف درآمدی خاصی معطوف می کنید، کسب درآمد آنلاین به طرز شگفت آوری ساده و آسان می شود. این فعالیت ها، سرگرم کننده و شکوفا کننده استعدادهای شما هستند و ارزش وقت گذاشتن را دارند و البته درآمد عادلانه ای را هم برای شما به ارمغان می آورند.
همراه با رشد و توسعه اینترنت، درآمد آنلاین تمام وقت و اضافه کار نیز افزایش پیدا می کند. تعریف مفهوم کار در یک اقتصاد اطلاعات محور، همراه با محو شدن شغل های تمام وقت سنتی به علت اتخاذ تصمیمات مختلف، در حال بسط و گسترش است. با توجه به این موضوع، یک امتحان ساده در این مورد می تواند گزینه های کسب و کار و شغلی جدیدی را پیش روی شما قرار دهد.
منبع: تابناک
votre commentaire -
Par javid le 11 Novembre 2017 à 07:48
مولتی لول مارکتینگ، بحث داغ و مفصلی است که طرفداران زیادی در سطح دنیا و از جمله ایران دارد. برای دادن تعریفی مناسب از نتورک مارکتینگ یا MLM یا بازاریابی شبکه ای!! باید تعریفی از یک سری مطالب دیگر داشته باشیم.
برای شروع نگاهی به اصل نتورک مارکتینگ یا MLM می اندازم: نتورک مارکتینگ یا MLM در واقع زیرمجموعه کانال توزیعی به نام فروش مستقیم هستند؛ در فروش مستقیم، کالا یا خدمات مصرفی، خارج از مکان ثابت خرده فروشی، یعنی مغازه ها و فروشگاه ها، به طور مستقیم به مصرف کننده فروخته می شود. یعنی به جای عبور کالا از زنجیره ای از واسطه ها تا رسیدن به دست مغازه دار و از آنجا به مصرف کننده، کالا به فروشنده مستقیم (که می تواند هر کسی باشد) فروخته می شود و وی آن را با درصد سود مجازی که توسط شرکت تعیین می گردد به مصرف کننده نهایی می فروشد.
این دو شکل بیانگر این دو کانال توزیع در قیاس با هم هستند:
این شکل کانال توزیع با واسطه های فراوان را نشان می دهد:
این شکل کانال توزیع فروش مستقیم را نشان می دهد:
یک فروشنده مستقیم معمولاً مصرف کننده محصولاتی که به فروش می رساند نیز هست.
خوب تا اینجا متوجه شدیم که فروش مستقیم در واقع روشی از توزیع کالا یا خدمات مصرفی است که در آن خبری از انواع واسطه ها نیست و محصولات از طریق فروشنده مستقیم به مصرف کنندگان نهایی فروخته می شود.
اما نتورک مارکتینگ یا MLM یا مولتی لول مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای!!
هر اسمی که در مورد این صنعت توی ایران به کار می رفت رو سعی کردم بگم. نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای در واقع کلاسی از فروش مستقیم است که دسته بندی آن بر اساس تعداد سطوح فروشندگان مستقیم در طرح درآمدزایی یا طرح پاداش شرکت است. به طور کلی می توان از منظر تعداد سطوح فروشندگان مستقیم، طرحهای پاداش شرکتهای فروش مستقیم را به دو دسته تقسیم نمود.
۱. طرحهای تک سطحی یا Single Level :
در این طرحها به فروشنده مستقیمی که با شرکت فروش مستقیم قرارداد بسته است، اجازه داده می شود تا برای یک سطح به فروش بپردازد و بابت فروشهای فروشندگان مستقیم این سطح، پورسانت دریافت کند. در این حالت، افرادی که توسط یک فروشنده مستقیم به طرح معرفی شده اند نیز اجازه فروش دارند و برای فروشهای افرادی که خرید می کنند می توانند پورسانت دریافت کنند اما فروشهای این افراد تازه وارد برای معرف معذفشان، پورسانتی به ارمغان نخواهد آورد. اجازه بدهید اینگونه بگویم: من فرد ۱ هستم، شما فرد ۲ و امیر فرد ۳٫ ۱ بالاسری ۲ و ۲ بالاسری ۳ است. در این حالت، یعنی در طرحهای تک سطحی، ۱ بابت فروشهای ۲ پورسانت می گیرد و ۲ بابت فروشهای ۳ و ۱ بابت فروشهای ۳ پورسانتی دریافت نمی کند. به چنین طرحی، تک سطحی یا Single level می گویند که البته طرفدار چندانی ندارد.
۲. طرحهای چند سطحی یا Multi Level Marketing:
دقیقاً موضوع بحث ما یعنی نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای یا MLM!!! در طرحهای پاداش چند سطحی به فروشنده مستقیم اجازه داده می شود تا علاوه بر دریافت سود از فروشهای افرادی که مستقیماً به طرح معرفی نموده (فرض می کنیم که اینها a باشند) (یعنی در طرح پاداش به عنوان معرف آنها شناخته می شود)، از فروشهای افرادی که توسط a معرفی می شوند نیز سود دریافت نمایند. البته بسته به نوع طرح پاداش شرکت، امکان دریافت پورسانت از فروشهای سطوح بیشتری نیز وجود خواهد داشت. به هر حال، نتیجه آن که به هر طرحی که در آن به فرد بابت فروشهای گروهی از افراد (حال چه فروش محصولات مصرفی چه خدمات مصرفی) بطور مستقیم به مصرف کنندگان و خارج از هر نوع فروشگاه (چه فروشگاههای فیزیکی معمول چه فروشگاههای آنلاین) پورسانت پرداخت می شود، نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتیگ یا MLM یا فروش مستقیم چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای و یا بازاررسانی شبکه ای گفته می شود.
مولتی لول مارکتینگ:
هر کسی که تمایل به ساختن شبکه ای از فروشندگان مستقیم داشته باشد، می تواند اقدام به فروش نماید و بابت فروشهای اعضا سازمانش (چه مستقیم چه غیر مستیقیم) پورسانت دریافت کند.
نقش فروش در نتورک مارکتینگ:
در تمام این عبارات باید به لفظ فروش دقت بسیار داشت؛ هرجا که فروشی صورت گرفت، پرداخت پورسانت بلامانع است و طرح، طرحی سالم است. اما خود فروش هم دردسر ساز است؛ چرا که منظور از فروش، فروش توسط شخص فروشنده مستقیم است نه فروشهای شرکت. یعنی خریداری کالا از سوی فروشنده مستقیم به منظور بازفروش از شرکت را نمی توان انجام فروش در نظر گرفت که منظور از فروش، ارائه کالا به مصرف کننده نهایی است. اما چون خود فروشنده مستقیم هم می تواند مصرف کننده کالا یا خدمات باشد بنابراین حجم منطقی مصرف خود فروشنده مستقیم را نیز می توان فروش نامید. یعنی مثلاً مصرف دو کرم Ega یا یک پک ۳۰تایی AmFood را می توان منطقی نامید اما آیا ده کِرم Ega حجم منطقی مصرفی توسط یک فرد هست؟ مسلماً خیر. پس با این حساب می توان فروش در فروش مستقیم را اینگونه تعریف نمود: مجموع مصرف منطقی کالا یا خدمات مصرفی شرکت و حجم فروخته شده به مشتریان خارج از طرح درآمدزایی شرکت.
با توجه به این تعریف، اگر چنین وضعیتی در یک طرح پاداش مشاهده کردید، در سلامت آن نباید شک کنید آنچه گذشت به نوعی کامل ترین تعریف نتورک مارکتینگ است.
votre commentaire -
Par javid le 4 Novembre 2017 à 21:17
اگر به راهاندازي كسبوكار آنلاين علاقهمند هستيد هيچ زماني بهتر از الان مناسب اين كار نبوده است. در دنياي ديجيتال امروز هنوز هم فرصتهايي هستند كه اشباع نشده باشند.
عصر حاضر دوران شكوفايي استارتاپها است. رشد روزافزون رسانههاي آنلاين محدوديتهاي ما را كاهش داده است. در واقع ما در زماني زندگي ميكنيم كه فرصتها و پتانسيلهايي براي رشد تجاري در مقياسي كه تا به حال تجربه نشده، در اختيارمان قرار گرفته است. به لطف ظهور اينترنت و گوشيهاي هوشمند، حجم تجارت آنلاين رشد بسيار زيادي تجربه كرده است.
اگر ايدهاي به ذهنتان نميرسد بسيار مهم است كه بدانيد چه فرصتهايي تا به حال خالي ماندهاند. در جامعهاي كه هر كسبوكاري به سمت خدمات آنلاين سوق پيدا كرده، مسلما رقابت در هر زمينهاي بسيار سخت شده است؛ اما همچنان فرصتهاي بسياري كشف نشدهاند. شايد با وجود شركتهايي مانند آمازون كه همهي منافع تجارت آنلاين را درو ميكند، بسياري از افراد اميد خود را از دست بدهند؛ اما فرصت رشد در هر زمينهاي بسيار گسترده است.
در گزارش اتحاديهي خردهفروشي ملي آمريكا برآورد شده است كه تجارت خردهفروشي سهمي در حدود ۳.۷ درصد تا ۴.۲ درصد از نرخ رشد ساليانه داشته باشد. اين اتحاديه تخمين زده است كه نرخ فروشهاي غير فروشگاهي، ۳ تا ۴ برابر اين مقدار باشد. فروش سنتي هنوز هم بازار قابل توجهي دارد؛ اما انتظار ميرود نهايت رشدي در حدود ۲.۸ درصد داشته باشد. واضح است كه بيشترين وزنهي اين نرخ رشد، بازار گوشيهاي هوشمند است.
اين اطلاعات پتانسيل بالقوهي تجارت آنلاين را نشان ميدهد. اگر چه اينترنت آنطور كه بايد و شايد همهگير نشده است؛ اما امكاناتي مانند تحويل فوري كالا به وسيلهي پهپاد يا فناوريهايي مانند چاپ سهبعدي و واقعيت مجازي در نهايت باعث ركود بازارهاي سنتي و رشد و توسعهي همهي كسبوكارها خواهد شد.
اما سؤال اين است كه چگونه با افزايش روز به روز هزينهها بتوانيم در فضاي مجازي گليم خود را از آب بيرون بكشيم. در اين مطلب راهاندازي استارتاپ را چه به عنوان شغل جانبي در نظر داشته باشيد چه شغل اصلي، فرصتهايي به شما معرفي ميكنيم كه هنوز اشباع نشدهاند.
چگونه كسبوكار آنلاين را شروع كنيم
با تعدد بيش از حد مجوزها و محدوديتهاي قانوني و غير قانوني، راهاندازي تجارت آنلاين كمي دستوپاگير شده است. اما تدبير شما در اين موانع است كه شما را كارآفرين ميكند. قبل از شروع كار، با يك وكيل يا حسابدار مشورت كنيد و وقتي كه مجاب شديد، با قدرت تمام خود را وقف كار كنيد.
يكي از مزيتهاي اينترنت اين است كه شما ميتوانيد حتي با سرمايهي اندك تجارت موفقي راه بيندازيد و از فضاي آنلاين كسب درآمد از اينترنت كنيد. هر چه با جزئيات و پيچيدگيهاي بازاريابي آنلاين آشنايي داشته يا در شبكههاي اجتماعي مهارت داشته باشيد، احتمال موفقيت شما بيشتر است؛ البته براي شروع لازم نيست در امور ذكرشده خبره باشيد.
مانند هر شغلي در اين دنيا شما همچنان به زمان يا سرمايه زياد نياز داريد. اگر هر ۲ را داشته باشيد واضح است كه بازي را بردهايد. بسياري از مردم محدوديت بيشتري در منابع مالي نسبت به زمان دارند. با در نظر گرفتن اين كه زمان محدودي در اختيار داريم، استفادهي درست از زمان و مديريت آن براي موفقيت بسيار حياتي است.
۱- راهاندازي چتبات
به لطف حضور تماموقت ما در اپليكيشنهاي ارتباطي مانند فيسبوك و تلگرام، رشد چتباتها بهوضوح قابل مشاهده است. ما به چت كردن با خانواده و دوستان در شبكههاي اجتماعي بسيار عادت كردهايم. به همين دليل است كه چتباتهاي هوشمند مرزهاي جديدي براي تجارت تعريف كردهاند.
واضح است كه با ادغام شدن چتباتها در سرويسهاي پشتيباني مشتريان، علاوه بر اتوماسيون كارهاي تكراري دستوپا گير، رضايت مشتريان نيز افزايش خواهد يافت. مزاياي آنها در ساير جنبههاي تجارت نيز بر همگان روشن شده است. همهي طيفهاي تجاري بهصورت گستردهاي به استفاده از انواع چتباتها علاقه نشان دادهاند. پلتفرمهايي مانند مينيچت و چتي پيپل و بسياري ديگر با رفع دردسرهاي راهاندازي چتبات انحصاري براي استارتاپها، رشد قابل ملاحظهاي به دست آوردهاند.
تشبيه چتبات به معدن طلا چندان اغراقآميز به نظر نميرسد. بسياري از مردم سعي ميكنند از اين سيستم در تجارت خودشان بهره ببرند تا بسياري از كارهاي فزايندهي فروش و بازاريابي، بهصورت خودكار انجام شود. اگر چه مانند تب طلاي كاليفرنيا سود اصلي نصيب كساني خواهد شد كه بيل و كلنگ ميفروشند؛ اما چرا چتبات اختصاصي تجارت خودتان را راهاندازي نميكنيد. به يقين اين كار زحمت و تلاش فراواني نياز دارد اما ارزشش را دارد.
۲- فروش پك محصولات
فروش محصولات پكشده ايدهي جديدي نيست و از سالها قبل وجود داشته است. اما رشد روزافزون اينترنت باعث شده است كه اين ايدههاي قديمي در فضاي مجازي مجالي براي عرض اندام داشته باشند. پك محصولات، لوازم و ابزارهاي مورد نياز همگان است كه با قيمتي كمتر از خريد تكتك آنها در اختيار مشتري قرار ميگيرد. كلاپ دالر شيو يكي از شركتهايي است كه در اين زمينه فعاليت دارد.
اين شركت در سال ۲۰۱۱ توسط ميشاييل دوبين بنيانگذاري و بعدها به قيمت ميلياردها دلار فروخته شد. ابتكار عمل آن استفاده از ويديوهاي بازاريابي ويروسي بود. اگر از جنبههاي بازاريابي به آن نگاه كنيم به هوشمندي كار دوبين پي خواهيم برد. مانند ساير فروشندگان، محصولات پكي اين شركت نيز آيتمهاي پايهاي براي سفارش داشت. وقتي شما سفارش خود را انجام ميداديد، با تبليغاتي به سمت خريد جنس هاي گرانتر با تخفيفهاي ويژه هدايت ميشديد؛ در واقع سود بيشتر، شما را وسوسه به خريد بيشتر ميكرد. شناخت دوبين از بازار و تواناييهاي وي براي خلق تجارت آنلاين با پتانسيل رشد بالا، او را تبديل به نمادي در اين زمينه تبديل كرد.
براي رشد در اين زمينه احتياجي نيست به مافيا وصل باشيد. احتمالا با وبسايتهاي داخلي و خارجي كه اساسا براي كمك به اتصال خريداران و فروشندگان اين محصولات ايجاد شده است، آشنايي داريد. ميتوانيد از آنها براي شروع كسب و كار خود استفاده كنيد.
در اين صنعت، شركتهايي مانند گريز، بلوآپرون، فبفيت فان و لتوت رشد بسيار سريعي داشتهاند. مؤسسهي بستهبنديشور تخمين زده بود كه در سال ۲۰۱۶ حدد ۲۱.۳ ميليون سايت فروش محصولات پكي وجود داشت. درحاليكه در سال ۲۰۱۳ اين رقم ۷۰۰ هزار بود كه رشدي ۳۰۰۰ درصدي را نشان ميدهد. يكي از مؤسسان اين سايتها در سن ۴۰ سالگي، درآمد ماهيانهي ۷۸ هزار دلاري دارد!
۳- شبكهي تبليغاتي
در رقابت شديد بازاريابي امروزه اگر ندانيد چگونه ترافيك كاربران را به نفع خودتان مديريت و بهينهسازي كنيد، لازم است اين كار را به افراد واجد شرايط واگذار كنيد. حقيقت اين است كه تبليغات پولي پيچيدگيهاي خاصي دارد. درك مسائلي مانند هدفگيري مشتريان، تعريف بازار هدف، تب و ركود بازار براي همگان امكانپذير نيست.
اگر شما با ترفندهاي تبليغات آنلاين آشنايي كامل داشته باشيد، بهراحتي ميتوانيد شبكهي تبليغاتي خودتان را راهاندازي كنيد. با در نظر گرفتن رشد تبليغات آنلاين بهواسطهي قدم نهادن غولهاي تكنولوژي مانند فيسبوك و گوگل واينستاگرام و آنهايي كه بعدا خواهند آمد، ماهيگيري در اين درياي گلآلود سود سرشاري نصيبتان خواهد كرد.
با نگاهي به آمار و گزارشهاي ايماركت، گردش مالي تبليغات آنلاين از ۸۳ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۷ تا ۱۲۹ ميليارد دلار در سال ۲۰۲۱، رشدي ۲ برابري خواهد داشت. در سال ۲۰۱۶ براي اولين بار تبليغات آنلاين از تبليغات تلويزيوني پيشي گرفت و اين فاصله در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ ميليارد دلار شد.
با اين كه اينترنت هنوز در دوران پيش از بلوغ خود به سر ميبرد، ولي واقعيت محض رشد بيش از پيش تبليغات آنلاين است. هر چه در اين صنعت زودتر سرمايهگذاري كنيد بهتر خواهيد توانست پايههاي تجارت آنلاين خود را محكم كنيد. در اين زمينه بسيار مطالعه كنيد و همهي فوتوفنهاي بازاريابي در پلتفرمهايي مانند گوگل و فيسبوك را ياد بگيريد. آموزشهايي پيدا كنيد و از امكانات رايگان در دسترس براي حرفهايتر شدن در اين زمينه استفاده كنيد.
۴- سئو
بهينهسازي براي موتورهاي جستجو موضوعي است كه در سالهاي اخير بسيار به آن پرداخته شده است. درحاليكه آگهيهاي تجاري با نرخ سرسامآوري رشد ميكنند، توانايي براي ديده شدن ليست جستجوها در موتورهاي جستجو مانند گوگل، نهتنها مزيتي رقابتي بلكه بسيار سودآور است.
وقتي موضوع كليدواژههاي جستجو مطرح ميشود، واقعيت اين است كه حدود ۴۰ درصد افراد به بالاترين نتيجهي جستجو كليك ميكنند. نتايج نشان دادهشده در صفحهي اول، ۹۱ درصد بازديدها را به خود اختصاص ميدهند. ظاهر شدن در صفحهي اول موتورهاي جستجو، مزيت مورد علاقهي همهي مشاوران بازاريابي است.
هرچه اينترنت رشد ميكند و بزرگتر مي شود، سئو نهتنها رقابتيتر ميشود بلكه فرصتهاي شغلي آن بسيار وسوسهكنندهتر ميشوند. اگر بدانيد چه بايد بكنيد، بهآساني ميتوانيد در اين صنعت سرمايهگذاري كنيد. البته قرار نيست فقط به مشتريان خدمات بدهيد. تسلط در اين زمينه براي كسبوكار خودتان نيز بسيار مفيد خواهد بود.
۵- كرايهي آنلاين محل اسكان
تجارت كرايهي مكان بسيار پررونق است. با اينكه اشاره به آن ممكن است ذهنتان را سمت شركتهاي ميليارد دلاري مانند اير بيانبي و هوموي ببرد، اما كسبوكارهاي كوچكي مانند اينوايتدهوم يا لكسوري ريترت و ساير موارد توانستهاند در اين بازار جاي پايي براي خود باز كنند. در سيستم كرايهي منزل بنگاهها حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد مبلغ را برحسب نرخ و شرايط كرايه بهعنوان كارمزد ميگيرند.
راهاندازي و توسعهي سيستم اجارهي مكان احتياج به دانشهاي نرمافزاري كليدي براي كمك به سازماندهي امور با افزايش رزرو دارد. اما اگر بهدقت نگاه كنيد، خواهيد ديد اين كار يكي از بهترين كسبوكارهاي آنلايني است كه ميتوانيد راهاندازي كنيد. البته بهصورت سنتي نيز ميتوانيد به اين كار بپردازيد، ولي هر چه از زيرساختهاي مجازي بيشتر بهره ببريد، دست بالاتر خواهيد داشت.
اگر به صنعت توريست علاقهمند هستيد و در شهري گردشپذير زندگي ميكنيد، فعاليت در اين حرفه بهسرعت شما را پولدار خواهد كرد. شركتهايي مانند لاجيكس، لاجيفاي و ۳۶۵ ويلاس راهكارهايي براي ساخت و مديريت سيستم كرايه مكان اختصاصي ارائه ميدهند.
۶- سمينار آنلاين
اگر ايدهي قابل عرضهاي داريد، بهتر است به راهاندازي سمينار آنلاين يا وبينار بينديشيد. وبينار يكي از بهترين راه حلها براي فروش محصولات است. حتي لازم نيست جنس خودتان را داشته باشيد. جيسون فلادلين، بنيانگذار شركت راپيد كورو، از طريق وبينار فروش ۱۰۰ ميليون دلاري به دست آورده است كه تأثير اين سيستم در بازاريابي و فروش را نشان ميدهد.
وبينارها مشتريان درگيرشدهاي را براي شما پيدا ميكنند كه كاملا مشتاق هستند تا هر آنچه به آنها پيشنهاد بدهيد، خريداري كنند. بهترين روش براي راهاندازي تجارت وبينار اين است كه محصولي پيدا كنيد كه از آن شناخت داشته باشيد و بتوانيد از آن تعريف و تمجيد كنيد؛ سپس يك سمينار معرفي محصول عالي بسازيد. اين سيستم بازاريابي توسط فلادلين متولد شد و گسترش آن به بازارهاي جهاني بهوسيلهي راسل برونسون بود. برونسون حتي نرمافزاري به نام فانل اسكريپت توليد كرده است كه بهصورت مختصر و مفيد همهي ابزارهاي ساخت وبينار موفق را دارد.
در هر مسيري كه هستيد؛ چه صاحب يك شركت تجاري باشيد چه فقط يك محصول را تبليغ كنيد، از بهترين پلتفرمهاي اين حوزه مانند گوتوو، وبينار يا وبينارجم غافل نشويد.
۷- مشاورهي بازرگاني
مشاورهي بازرگاني يكي از سودآورترين مشاغلي است كه ميتواند به شما دسترسي به تجارتي بزرگتر و شبكهاي از تاجراني كه دنبال توسعهي تجارتشان هستند بدهد. اگر شما در تجارتي مهارت يا از بازاري درك عميق داريد، مشاورهي تجاري سود زيادي به همراه دارد.
درحاليكه عدهي زيادي پشت سر هم شكست ميخورند، افرادي مانند فرانك كرن يا آنتوني رابينز به دنياي تجارت تسلط كاملي پيدا كردهاند. بهترين روش براي به دست گرفتن اين صنعت، ارائهي راهكارهاي ارزشآفرين است كه به دنبال آن شركتها براي جذب شما سرودست خواهند شكست. اليور تالامايان، يكي ديگر از رهبران موفق تجاري، اين روش را بهعنوان استراتژي اصلي براي جذب مشتريان و بازار بيشتر به كار برد. شما بايد ابتدا وضعيت شركت را تحليل كنيد و بدانيد در كجاي دنياي تجارت قرار دارد؛ سپس مقصد را درك كنيد و براي هدفي كه ميخواهيد به آن برسيد، راهكاري مناسب ارائه دهيد.
درك و اجراي موفق استراتژي درست، رمز موفقيت است. شما بايد به خودتان و كاري كه مي خواهيد انجام دهيد ايمان داشته باشيد، سپس بايد بتوانيد با واقعيت هاي جامعه تعامل پيدا كنيد. اگر ميخواهيد مشاور بازرگاني معروفي شويد، ابتدا بايد نتايج تحسينكنندهاي بهعنوان رزومه داشته باشيد. خرسندي افراد از نتايج حاصله تبليغ كار شما خواهد بود و بهمرور مي توانيد قيمت مشاورهي خودتان را بالا ببريد. برانسون قبل از راهاندازي بنگاه مشاورهي خود، ابتدا به رشد شركتدرو كانول كمك كرد و اين شركت را از يك خردهپا به شركت ميليون دلاري تبديل كرد. بعد از اين موفقيت، او قادر بود مشتريان بزرگتري به دست آورد.
منبع : زوميت
votre commentaire
Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique