• مدتي ست كه « 21 راه آسان براي كسب درآمد آنلاين» را براي شما درنظر گرفته ايم، امروز چهارمين قسمت از اين مقاله را مي خوانيد.
     
    4. ترك مكانيكي آمازون (سايت جمع سپاري اينترنتي)
    ترك مكانيكي آمازون، يكي از خدمات وب آمازون است كه در آن بازاري به شيوه جمع سپاري اينترنتي وجود دارد. در اين مدل سايت ها شما مي توانيد كارهايي كه رايانه ها قادر به انجام آن نيستند را در اختيار انسان هايي كه در سرتا سر دنيا توانايي انجام آن را دارند، بگذاريد.
    راه اندازي سايت هاي جمع سپاري به كاريابان سراسر دنيا كمك مي كند تا با پرداخت حداقل هزينه و دريافت كارمزدي كم، كار مورد علاقه شان را آغاز كنند. به عنوان مثال شما وقتي سايت جمع سپاري ترجمه راه اندازي مي كنيد، مي توانيد مترجمين بسياري را به عضويت در سايت خود درآورديد و از آنها بخواهيد تا در ازاي مبلغ اندكي متون شركت ها و سازمان هاي مختلف را برايتان ترجمه كنند.
     
    5. راه اندازي سايت هاي جامع ارائه خدمات
    سايت هايي همچون Fiverr كه به ارائه خدمات اينترنتي مي پردازند، مي توانند نمونه هايي از كسب و كارهاي اينترنتي موفق محسوب شوند. راه اندازي اينگونه سايت ها به صاحبان كالا و هنرمندان كمك مي كند تا دست آوردهاي خود را به عموم علاقه مندان نشان دهند و از اين طريق به كسب درآمد بپردازند.
    سايت هايي همچون Fiverr اقتصاد كليدي وب محسوب مي شوند و مخاطب مي تواند طيف وسيعي از خدمات و محصولات خود را از طريق اين رسانه ها به فروش برساند. اما راه اندازي چنين سايت هايي مستلزم تحقيقات گسترده است و همچون ديگر راه هاي ارائه شده، بايد به قدر كافي صبور باشيد.
     
    6. راه اندازي سايت خدمات آنلاين هنري
    UpWork و 99Desiners دو سايت بزرگ براي سفارش و خريد محصولات هنري طراحان و گرافيست ها هستند. مخاطب مي تواند با مراجعه به اين گونه سايت ها از نمونه كار گرافيست ها و طراحان تبليغاتي مختلف ديده كرده و پس از انتخاب گرافيست و يا طراح مورد نظر، سفارش خود را ثبت نمايد.
    راه اندازي چنين سايتي مانند هر كسب و كار ديگري دشوار است، چرا كه با وجود رقباي بسيار نيازمند تبليغات گسترده و بررسي تخصصي بازار هدف خواهد بود. همچنين پيدا كردن افراد متخصص و خبره در زمينه خدمات ارائه شده نيز كار آساني نيست.
     
    7. يك وبلاگ بسازيد!
    هرگاه حرف از پولسازي آنلاين به ميان مي آيد، نمي شود «ساخت وبلاگ» را ناديده گرفت. اما همه ما مي دانيم كه ساخت يك وبلاگ آنقدرها هم كه فكر مي كنيم كار راحتي نيست. اين كار مستلزم زمان بسياري است. طبق تجربياتي كه از گذشته داشته ام بايد بگويم كه چشيدن سختي هاي چنين كاري در مقابل پيشرفت و پيروزي هاي پس از آن بسيار لذت بخش خواهد بود.
    وبلاگ ها به راحتي مي توانند ده ها هزار دلار سرمايه شما را به صدها هزار دلار برسانند به شرطي كه بازديدكننده هاي بسياري داشته باشند. اگر به دنبال راه اندازي كسب و كار از طريق يك وبلاگ هستيد دست بجنبانيد و يك لحظه تان را هم هدر ندهيد!
    با ما همراه باشيد!
    در روزهاي آينده تمام نكات مربوط به راه اندازي يك كسب و كار آنلاين را در اختيارتان مي گذاريم.
     
     
    منبع: سايت Banki.ir

    votre commentaire
  • بررسی‌های متعدد در حوزه کسب و کارهای نوپا نشان می‌دهد که معمولا دلایل مشترکی برای شکست و موفقیت این نوع از کسب و کارها وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل موفقیت و شکست استارتاپ‌ها بپردازیم.

    علت عدم موفقیت برخی شرکت‌ها در چیست؟

    طبق مقاله‌ای که در FastCompany با عنوان “چرا اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری با شکست روبرو می‌شوند” چاپ شده، ۷۵ درصد از شرکت‌های سرمایه‌گذاری شکست را تجربه می‌کنند. این آمار بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط Shikhar Ghosh در مدرسه کسب و کار هاروارد گزارش شده است. در این مطالعه، با در نظر گرفتن تمام شرکت‌های فعال در ایالات متحده، نرخ شکست استارتاپ‌های فعال در حوزه صنعت پس از ۵ سال، ۵۰ درصد و همین نرخ پس از ۱۰ سال ۷۰ درصد گزارش شده است. در این پژوهش همچنین از مدیران این شرکت‌ها در مورد علت مواجهه با شکست نیز سوال شده است که نتایج حاصل نشان از ۴ دلیل اصلی برای این امر دارد. دلایل فرعی دیگری نیز وجود دارند که هر کدام را می‌توان در زیر یکی از این ۴ دلیل عمده قرار داد. به طور کلی دلایل اصلی شکست کارآفرینان در این گونه شرکت‌ها را می‌توان نتیجه عوامل زیر دانست:

    ۱. عدم تمرکز

    ۲. نداشتن انگیزه، تعهد و علاقه کافی

    ۳. داشتن غرور بیش از حد که موجب عدم مشورت با دیگران می‌شود

    ۴. مشورت گرفتن از افراد ناکارآمد

    ۵. عدم بهره‌گیری از یک مشاور و راهنمای خوب

    ۶. نداشتن دانش لازم در حوزه کسب و کار اینترنتی

    ۷. انتظار کسب سود زیاد در حداقل زمان

    تمامی این موارد با تصمیم‌گیری کارآفرین و دانش عمومی وی در حوزه کسب و کار ارتباط مستقیمی دارد.

    پژوهش دیگری که توسط CB Insight صورت گرفته، با بررسی ۱۰۱ کسب و کاری که با شکست روبرو شده‌اند، ۲۰ دلیل اصلی عدم موفقیت این استارتاپ‌ها را معرفی کرده است. بررسی این لیست می‌تواند برای مدیران و صاحبان این نوع کسب و کارها بسیار ارزشمند و آموزنده باشد. در اینجا به ۹ مورد از مهمترین موارد ذکر شده در این لیست اشاره می‌کنیم:

    ۱. عدم توجه به نیاز بازار

    ۲. عدم داشتن سرمایه کافی

    ۳. عدم بهره‌گیری از تیم کاری مناسب

    ۴. نگاه بیش از حد به رقابت با دیگران

    ۵. عدم قیمت‌گذاری مناسب محصولات

    ۶. ارایه محصول بی‌کیفیت

    ۷. عدم داشتن مدل در کسب و کار آنلاین

    ۸. بازاریابی اینترنتی ضعیف

    ۹. نادیده گرفتن مشتریان

    توجه داشته باشید که تمام موارد ذکر شده مسائل مرتبط با کسب و کار و تیم کاری بوده، اگرچه یک مورد نیز در ارتباط با محصول عنوان شد. همواره مسائلی از این قبیل به قدرت رهبری و مدیریت صاحب کسب‌ و کار برای تشکیل تیمی قدرتمند و ساخت مدل کاری مناسب گره خورده است. توجه داشته باشید که اگرچه علت نهایی شکست، پایان یافتن منابع مالی است، اما همواره فاکتورهای دیگری منجر به آن می‌شوند.

    علت پیروزی برخی از کسب و کارهای نوپا چیست؟

    پس از بررسی علل شکست متعدد کسب و کارهای نوپا، در این قسمت به دلایل موفقیت برخی از این کسب و کارها می‌پردازیم. بهترین پژوهش در رابطه با این موضوع، گزارشی است که توسط Stratup Genome منتشر شده است. در این مطالعه که ۶۵۰ کسب و کار اینترنتی مورد بررسی قرار گرفته، ۱۴ شاخص موفقیت معرفی شده است. در اینجا به برخی از مهمترین دلایل عنوان شده در این گزارش اشاره می‌کنیم:

    ۱. اجرای اصول استارتاپ ناب

    ۲. تعهد به ماندن در مسیر کاری اتخاذ شده

    ۳. تمایل به تطبیق‌پذیری با شرایط متفاوت

    ۴. صبر و پشتکار در مواجهه با عدم برآورده شدن انتظارات

    ۵. علاقمند به مشاهده، گوش دادن و یادگیری

    ۶. مدیریت با بهره‌گیری از دانش کافی در حوزه کسب و کار

     

    آیا عوامل پیروزی را می‌توان نقطه مقابل علل شکست دانست؟

    به طور کلی فاکتورهای متعددی برای موفقیت در یک استارتاپ نیاز است اما این عوامل لزوما موفقیت را تضمین نمی‌کنند. با نگاهی به فاکتورهای شکست و موفقیت، اهمیت متعهد بودن به برنامه طرح ریزی شده، عامل کلیدی موفقیت است. بنابراین داشتن طرح و برنامه از پایه‌های اصلی موفقیت در استارتاپ‌ها خواهد بود. اما این به معنی عدم انعطاف پذیری و منعطف بودن در شرایط مختلف نیست. به همین دلیل اکثر شرکت‌های موفق، یک یا دو چرخش برای کسب و کار خود در نظر می‌گیرند. یک چرخش درست به معنای تغییر و بازبینی در روند کسب و کار است به گونه‌ای که در استراتژی بازاریابی نتیجه‌ خوبی به همراه داشته باشد. این چرخش می‌تواند در امتداد محور محصول یا بازار باشد، اما باید تغییرات کافی برای تطبیق پذیری با نیازها و استراتژی مورد نظر را نیز شامل شود.

    داشتن علاقه و انگیزه نیز از دیگر فاکتورهای اصلی موفقیت هستند. همه افراد از جمله کارآفرینان، مدیران کسب و کار، مشاوران، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران در رابطه با نقش مثبت علاقه در موفقیت کسب و کار اتفاق نظر دارند. استیو جابز همواره درباره این عامل کلیدی صحبت می‌کرد. افراد موفق همواره نسبت به کاری که می‌کنند ایمان دارند. یک کارآفرین موفق همواره قدرت اثرگذاری بر جهان را در خود می‌بیند و سعی دارد تا روحیه رقابت با دیگران را در خود پرورش دهد. این افراد همواره برای موفقیت برنامه‌ریزی می‌کنند و از شکست بیزار هستند. البته این روحیه می‌تواند در افراد مختلف به انواع متفاوتی وجود داشته باشد، اما هرگز یک کارآفرین موفق را بدون بهره‌مندی از روحیه رقابت و عدم تمایل به پیروزی نخواهید دید.

    در این بین نقش یک فرد راهنما نیز بسیار موثر است و نقش کلیدی دز موفقیت شرکت خواهد داشت. میل به علاقه و یادگیری در شما نمی‌تواند دلیل خوبی برای عدم بهره‌گیری از تجربیات و دستاوردهای یک راهنما باشد. با این حال نیازی به اجرای تمام صحبت‌های وی وجود ندارد، اما شما با انتخاب یک فرد باتجربه و خبره یک گام اساسی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان برداشته‌اید.

    به طور کلی استارتاپ‌هایی موفق خواهند بود که برپایه اصول و قواعد منطبق بر کسب و کار بنا نهاده شده باشند. مطالعات گسترده نشان می‌دهد که مدیریت و پیشبرد یک کسب و کار نوپا نیاز به دانش عمومی و دانش تخصصی در حوزه کسب و کار مربوطه دارد. علاوه بر این‌ برای رسیدن به موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی، پشتکار، علاقه و همچنین بهره‌گیری از یک تیم کاری متخصص وجود دارد. بهترین راه برای دستیابی به این موارد، پیروی از یک فرایند سیستماتیک و مدون برای رسیدن به نتایج مطلوبی است که در مرحله برنامه‌ریزی ترسیم شده‌اتد.

    منبع : https://itresan.com/158255/چگونه-صاحب-یک-کسب-و-کار-موفق-باشیم؟/.html


    votre commentaire
  • 1_واسطه آنلاین
    یکی از روش‌های بسیار خوب برای کسب درآمد این است که واسطه شوید. واسطه لزوماً کسی است که به ازای فروش محصولات برای یک شرکت دیگر، حق العمل (کمیسیون) دریافت می‌کند. در این حالت شما نیازی ندارید محصولی تولید کنید کافیست با آموزش روش‌های بازاریابی اینترنتی به خصوص ایمیل مارکتینگ محصولات و یا خدمات دیگران را بفروش برسانید و در قبال اتصال خریدار به فروشنده درصدی را به‌عنوان حق واسطه دریافت کنید. این روش یکی از پرسودترین روش‌های ایده‌های پولساز برای کسب‌ و کار اینترنتی است.

     ۲- برندسازی برای محصول خودتان
     از طراحی و تولید تا شروع تبلیغ و حفظ رشد کسب و کار در کنار شما می‌مانیم. برندسازی یکی از ایده‌های پولساز برای کسب‌ و کار اینترنتی است که به راحتی جواب می‌دهد. اگر استعداد خلق تصاویر منحصربه‌فرد دارید، نیازی نیست به خاطر ابتکارتان جنجال به پا کنید. اگر می‌توانید به سادگی می‌توان حاصل دستتان را بر یک محصول چاپ کرد، پس می‌توانید پول‌سازی کنید. کافیست صنایع دستی زیبا، نقاشی‌های زیبا، طرح‌های زیبا و خلاقانه خود را در قالب و فرمت‌های مختلف تابلو نقاشی، هدایای زیبا، کارهای چاپی زیبا و هزاران روش دیگر ارائه دهید و در سایت خودتان یا مارکت‌های آنلاین دیگر عرضه نمایید. طرح‌های منحصربه‌فرد برای تقویم، تی‌شرت، کیف، کلاه، کارت‌های خوش‌آمدگویی، برگزاری تولدهای متفاوت و زیبا و بسیاری از کارهای مختلف مواردی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به یک کسب‌وکار اینترنتی با درآمد میلیونی تبدیل کنید.

     ۳- ساخت برنامه‌های کاربردی
    از آنجایی که تلفن‌های هوشمند همه‌جا هستند، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی جدی و خلاقانه بیش از پیش به محبوبیت رسیده است. افراد هر روز در بازارها و مارکت‌های مختلف اندروید و یا آیفون به دنبال اینگونه برنامه‌های کاربردی هستند. کافیست با استفاده از ابزارهایی بسیار ساده و بدون کدنویسی برنامه‌های کاربردی مختلف تولید کنید و یا یک گام فراتر رفته برنامه‌نویسی برای این دستگاه‌های هوشمند را با دیدن چند محصول آنلاین یاد بگیرید و برای موبایل‌های هوشمند برنامه‌های کاربردی خلاقانه طراحی کنید و در سایت خودتان و مارکت‌های موجود به فروش بگذارید. این روش نیز یک منبع بسیار خوب با درآمد چند میلیونی است. بد نیست بدانید خیلی از اپلیکیشن‌های مطرح با فروش با بدون کدنویسی و فقط با چند ابزار ساده تولید شده‌اند.
    ۴- ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیک
    داشتن یک فروشگاه آنلاین از آن ایده‌های کسب‌وکار اینترنتی بی‌نظیر است. اما بدون وجود مارکت‌هایی چون Woocommerce و سایرین هیچ‌گاه یک فروشگاه اینترنتی که مال خودتان باشد با چنین سرمایه اندکی نمی‌توانست از این راحت‌تر باشد. کافیست یک سایت تهیه کنید، وردپرس و افزونه فروشگاهی ووکامرس را نصب کنید و یک قالب زیبا و مناسب برای خود انتخاب نمایید کار تمام است فروشگاه آنلاین شما آماده است. با استفاده از دروازه‌های پرداخت و روش‌های توزیع مستقیم بدون واسطه و انبارگردانی دیگر لازم نیست درباره مواردی چون تحویل یا انبارکردن کالاها نگرانی به دلتان راه دهید.

     ۵- مشاوره رسانه‌های اجتماعی
    شرکت‌های بزرگ به آسانی می‌توانند یک کارمند تمام وقت یا نیمه وقت یا نیروی مشابهی را استخدام کنند تا مدیریت حساب‌های کاربری توئیتر، فیسبوک، تلگرام و اینستاگرامشان را به پیش ببرد، ولی کسب‌وکارهای کوچک‌تر اغلب مجبور هستند خودشان مدیریت رسانه‌های اجتماعی را به دست بگیرند. ولی، از آنجایی که بسیاری مسئولیت‌های دیگر هم دارند به خوبی نمی‌توانند در این کار قوی عمل کنند. شما می‌توانید با فراگیری روش‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و افزایش دامنه افرادی که می‌شناسید به راحتی تبدیل به یک مشاور رسانه‌های اجتماعی شوید و به‌عنوان مشاوری برای رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به طور موثری کسب‌وکارهای مختلف را در مسیر درست و با توجه به تدابیر ایده‌آل، به کار گرفتن برنامه‌ها و ارسال محتوا با عنایت به مخاطبان هدفتان، هدایت کنید. بنابراین با رشد کسب‌ وکارشان، شما نیز رشد خواهید کرد و یک کسب‌وکار بسیار سودمند و چند میلیونی را برای خود راه‌اندازی خواهید کرد.

     ۶- متخصص تولید محتوا
    یکی از ایده‌های پولساز برای کسب و کار اینترنتی بسیار خوب که با هزینه بسیار کم می‌توانید راه‌اندازی کنید کسب‌وکار تولید محتواست. اگر به نوشتن علاقه دارید و درباره موضوعات خاص مشتاق هستید، با ایجاد سایت خودتان، سبک و سیاقتان را به سمع و نظر پولدارها برسانید. شما با تولید محتوا می‌توانید محصولات دیگران را بفروشید و نیز می‌توانید برای کسب‌وکارهای دیگر محتواهای بسیار عالی و با کیفیت تولید کنید. بسیاری از کسب‌وکارها در تولید محتوا مشکل دارند و نیاز به فردی دارند تا بتواند محتواهای خوب، جذاب و با کیفیت برای آن‌ها تولید کند. این ایده نیز می‌تواند یک کسب‌وکار اینترنتی با درآمد چند میلیونی برای شما باشد.

    نویسنده : جاوید گرشاسبی


    votre commentaire
  • هر نوع اطلاعاتی که به‌نوعی کاربر را درگیر می‌کند محتوا نامیده می‌شود. به لطف فرهنگ دیجیتال قرن حاضر کاربران در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارند مضاف بر این حجم معما سازِ اطلاعات، صاحبان کسب‌وکار به دنبال جذب گروه‌های هدف هستند و محتوا یکی از عناصر کلیدی است که در جلب‌توجه کاربران و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌تواند کارساز باشد ...
    باید و نبایدها در تولید محتوا

    زینب محمدی استراتژیست محتوا |  هر نوع اطلاعاتی که به‌نوعی کاربر را درگیر می‌کند محتوا نامیده می‌شود. به لطف فرهنگ دیجیتال قرن حاضر کاربران در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارند مضاف بر این حجم معما سازِ اطلاعات، صاحبان کسب‌وکار به دنبال جذب گروه‌های هدف هستند و محتوا یکی از عناصر کلیدی است که در جلب‌توجه کاربران و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌تواند کارساز باشد. همین ضرورت زمینه‌ساز جان گرفتن مفهوم بازاریابی محتوا شد. بازاریابی محتوا درواقع راه‌های اثبات‌شده ایست که به جذب مشتری و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌انجامد.

    همانطور که اشاره شد کاربر در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارد و برای تصمیم‌گیری بهتر نیاز دار به‌جایی متصل و متمرکز باشد و دقیقاً همین نیاز محل رقابت تولیدکنندگان محتواست و کسی برنده این رقابت است که؛ محتوایی باکیفیت و منطبق بر نیاز کاربر تولید کند. در این مقاله سعی شده است در چند مرحله به روشهایی که به تولید محتوای اصولی می‌انجامد اشاره شود. لازم به ذکر است که این مقاله چهارچوبی کلی ارائه می‌کند و دست شما برای طراحی روش خاص خودتان کاملاً باز است.

    • برنامه‌ریزی

    بسیار پیش‌آمده که نویسنده محتوا را بدون برنامه خاصی در فضای مجازی منتشر می‌کند، مثلاً یک مقاله یا پست وبلاگی و سپس منتظر بازخورد مخاطب می‌مانند؛ اما مسئله اینجاست با توجه به رشد روز افزون فضای وب امکان دیده شدن محتوا مدام پایین میاید و در چنین شرایطی برای حرکت به برنامه‌ای دقیق نیاز است. یکی از لازمه‌های تولید محتوا برنامه‌ریزی است. از جمله مواردی که در این برنامه‌ریزی باید پوشش دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تعیین هدف

    پیش از هر چیزی مشخص کنید،  هدف شما از تولید محتوا چیست؟ این هدف می‌تواند مواردی از قبیل معرفی برند، حفظ مشتری هدایت مشتری، بازاریابی دهان‌به‌دهان یا غیره باشد.

    • تعریف پرسونا یا اوتار

    هیچ چیز به‌اندازه شناخت مشتری در تولید محتوا تأثیر گذار نیست. پیش از هر چیزی باید بدانید مشتری شما کیست و چه ویژگی‌هایی دارد. در شناخت مشتری علاوه بر ویژگی‌های جمعیت شناختی سنتی نظیر سن، تحصیلات، سطح درآمد، محل زندگی و جنسیت باید ویژگی‌های روان‌شناختی و الگوی های رفتاری مخاطب را هم دخیل کنید. در واقع باید بدانید مشتری چه دغدغه‌ای دارد، از چه کانالی با شما ارتباط گرفته است، چگونه تصمیم‌گیری می‌کند و سایر ویژگی‌های روان‌شناختی دیگری که به‌نوعی در عرضه محتوا می‌تواند به شما کمک کند. درواقع با تعریف پرسونا ویژگی‌های مشترک جمعیت هدف را در یک شخصیت خیالی خلاصه می‌کنید و گویی تنها با همین شخص مواجه هستید. شناخت درست مشتری و تعریف یک پرسونای دقیق این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا دقیق و به موقع عمل کنید.

    • تعریف برند

    برداشت مشتری از محصول شما همان برند یا نام تجاری است. در واقع محتوای تولیدی باید چهارچوبی منظم و یکدست در ذهن مشتری ایجاد کند و ایجاد این چهار چوب بر عهده شماست. به طور مثال در تولید محتوا نوشتاری سبک نوشتاری، لحن نوشته، علامت‌گذاری، کیفیت و کمیت تصاویر استفاده‌شده و غیره همگی در ایجاد و معرفی برند شما تأثیر گذار است. پس بهتر است یک شیوه نامه دقیق تهیه کنید و در آن برای نوع محتوا تولیدی استانداردهایی تعریف کنید و این شیوه نامه را در اختیار گروه نویسندگان خود قرار دهید. سعی کنید اعمال سلیقه‌های تأثیر گذار را در این شیوه نامه محدود کنید.

    • توجه به قیف خریداران

    منظور از قیف خریداران موقعیت‌های احتمالی مشتریان نسبت به شماست. به طور کلی سه موقعیت برای مشتریان احتمالی متصور است. موقعیت اول مشتریانی که تنها به دنبال محتوای آموزشی هستند.

    موقعیت دوم مشتریانی که به محتوای شما اعتماد کرده‌اند و برای خدمت یا محصول مورد نظری که به دنبال آن هستند شما را به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی در نظر گرفته‌اند.
    و در نهایت خریداران محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید. شما برای هر سه طیف مشتری باید محتوایی مناسب تولید کنید. در مورد مشتریانی که در جایگاه دوم و سوم قرار دارند هدف انتقال آن‌ها به مرحله بعدی قیف است و در مورد خریداران هدف حفظ آن‌ها و استفاده از آن‌ها به منظور تبلیغ خودجوش و ارگانیک محصول شماست.

    • زیرساخت‌ها

    یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی محتوا کیفیت زیرساخت است. منظور از زیرساخت، ظرفی است که محتوا در غالب آن ارائه می‌شود. این ظرف می‌تواند وب سایت، وبلاگ، کانال یا اپلیکیشن شما باشد. اگر مشکلی در این زیرساخت‌ها وجود داشته باشد، شما عملاً وارد رقابت محتوا نخواهید شد. شاید فکر کنید که اصل کار محتوا است، اما واقعیت این است که هرچقدر هم محتوای تولیدی منسجم باشد؛ اگر به‌درستی ارائه نشود بی فایده است. کارایی سایت روی مشتری‌ها تأثیر گذار است، طبق آمار ۴۰ و ۷۳ درصد از کاربران دسکتاپ و موبایلی، سایتی‌هایی که بارگذاری آن‌ها به ترتیب بیش از ۴ و ۲ ثانیه به طول بیانجامد ترک می‌کنند. در ادامه به دو نکته که می‌تواند در بهبود زیرساخت‌ها مؤثر باشد اشاره ‌شده است.

    • آماده‌سازی سایت

    به این منظور می‌توانید اهدافی را برای بهبود عملکرد سایت تعیین کنید. یکی از این اهداف می‌تواند رساندن سرعت سایت به ۴ ثانیه برای کاربران دسکتاپ باشد. قدم بعدی که می‌تواند به شما کمک کند کنترل آمارهای مختلف سایت از قبیل متوسط زمانی که کاربرد در سایت صرف می‌کند، بونس ریت و غیره است.

    • تقویت محتوای اعتماد ساز

    منظور از محتوای اعتماد ساز محتوایی است که دل کاربر را به سایت شما قرص کند. به طور مثال:

    لوگوی حرفه‌ای که معرف پرستیژ کاری شما باشد.
    شماره تماس و آدرس محل کار
    شرایط ارائه خدمات و وضعیت حریم خصوصی
    استفاده از لوگوهای اعتمادسازی نظیر نماد اعتماد الکترونیک
    و استفاده از لید مگنت (lead magnet) قوی و جذاب، منظور از لید مگنت در واقع صفحات فرود (landing page) یا پاپ آپ هایی هستند که با ارائه یک پیشنهاد ویژه سعی در جلب توجه مشتری و به دست آوردن اطلاعات شخصی نظیر ایمیل یا شماره تماس فرد دارند. این پیشنهادها می‌تواند پیشنهاد عضویت در خبرنامه، دانلود مقالات یا استفاده از خدمات مختلف سایت باشد. طبق مطالعات صورت گرفته دامنه تمرکزی (مدت زمانی که فرد می‌تواند روی موضوع خاصی تمرکز کند.) افراد طی سالهای ۲۰۰۰-۲۰۱۵ از ۱۲.۵ ثانیه به ۸.۵ ثانیه کاهش‌یافته است؛ با این اوصاف نیاز است برای جلب توجه مخاطب شوکی به او وارد کرد و این کار وظیفه لید مگنت است.

    • خطاهایی احتمالی این مرحله:

    دریافت اطلاعات تماس کاربر و ارتباط نگرفتن به موقع: هرچقدر هم لید مگنت شما حرفه‌ای و کار درست باشد، بی‌توجهی به اطلاعات کسب‌شده در واقع بی‌اجر کردن لید مگنت است. حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از دریافت اطلاعات تماس با کاربر ارتباط بگیرید، مطمئناً شما تنها سایتی نیستید که کاربر در طول روز به آن مراجعه کرده است و اگر دست نجنبانید احتمال فراموشی یا اسپم شدن شما بالا می‌رود.
    گذاشتن کاربر به امان خدا: بعد از ارتباط اولیه کاربر را فراموش نکنید. سعی کنید در بازه‌های زمانی مشخص با کاربر ارتباط بگیرید و به او خط مشی بدهید. این خط مشی به خواسته شما از کاربر بستگی دارد.
    کلافه کردن کاربر با تولید محتوا بیش از حد: مخاطب نیازی به دانستن همه چیز ندارد! او دقیقاً به دنبال چیزی است که می‌خواهد؛ پس با تولید محتوای افراطی مخاطب را فراری نکنید و محتوا را بر نیاز آن‌ها منطبق کنید.

    اگر تولید محتوا را غول مرحله آخر بنامیم پر بیراه نیست. بعد از تعریف پرسونا و تشخیص نیاز مشتری که در مرحله اول به آن اشاره شد نوبت به تولید محتوا می‌رسد. به همین منظور بهتر است حوزه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

    پیدا کردن موضوعات پربازدید: شناخت مشکل نیمی از حل مشکل است. قبل ارائه راه حل باید بدانید مخاطب با مشکل خود چگونه روبه‌رو می‌شود و از چه کلماتی برای جست و جوی استفاده می‌کند. از میان قوانین سئو، قانون کلمه کلیدی همچنان به قوت خود باقی است. به طور کلی سه نوع جست و جو وجود دارد،

    جست و جو اطلاعات: جست و جویی که در آن فرد فقط به دنبال کسب اطلاعات است و معمولاً با کلمات چطور می‌توان؟ کجا می‌توانم؟... چیست؟ و غیره همراه است.

    جست وجو معین: فرد آدرس سایت مورد نظر را دارد و به آن مراجعه می‌کند.
    جست و جو به منظور خرید: هدف فرد خرید است و این دقیقاً نوع جست وجویی است که شما در تولید محتوا باید مد نظر قرار دهید و مطمئن شوید که در نتایج این جست و جو گنجانده‌شده‌اید.

    در انتخاب کلمات کلیدی این نکته را در نظر بگیرید، کلماتی را استفاده کنید که علاوه بر جذب طیف اول (کسانی که به دنبال اطلاعات هستند) خریداران را نیز جذب کند. بهتر است روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید چون کاربرانی که قصد خرید دارند معمولاً عبارات طولانی‌تری را سرچ می‌کنند. نکته مهم دیگر ویروسی بودن کلمه انتخابی است. مطالب ویروسی مطالبی هستند که انگیزش روانی بالایی دارند، احساس نقش تعیین‌کننده‌ای در بروز رفتارهای اشتراک‌گذاری بازی می‌کند. سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند در پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک کند (quora.com و buzzsumo.com)

    • رعایت تنوع در نوع محتوا تولیدی:  

    به طور کلی می‌توان محتواهای تولیدی را در دو دسته قرارداد: محتوا اصلی و گزینشی. شما در تولید محتوا باید نسبت مناسبی بین این دو نوع محتوا برقرار کنید. منظور از محتوای اصلی محتوایی است که مستقیماً به کالا و خدمتی که شما ارائه می‌کنید مرتبط است. پاسخ به سؤالات متدوال، شرایط ارائه خدمات و غیره نمونه‌ای از این دست محتواست. محتوای گزینشی،  محتوای عادی است که بیشتر جنبه آموزشی دارد. راه‌های متفاوتی برای تولید این نوع محتوا وجود دارد؛  از جمله تهیه محتوای علمی و ارجاع به منابع استفاده‌شده، استفاده مستقیم از محتوای تولیدی دیگر منابع معتبر با ذکر لینک مطلب و در نهایت تغییر محتوای تولیدی دیگران، به طور مثال شما می‌توانید محتوایی که در قالب اینفوگرافی تهیه‌شده است به متن تبدیل کنید.

    • توجه به قدرت عنوان:

    کم پیش نیامده که مطلبی به شدت کاربردی و منسجم به خاطر اشتباه در انتخاب عنوان مهجور مانده است. در انتخاب عنوان این نکات را مد نظر قرار دهید: برانگیختن احساسات مخاطب، جذب کاربران هدف و استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطلب (رعایت سئو عنوان)، بهتر است عنوان را به گونه‌ای انتخاب کنید که نماینده شایسته‌ای برای کل متن باشد.

    • استفاده از تقویم محتوا:

    وظیفه این تقویم‌ها تسهیل مدیریت فرایند تولید محتواست. این تقویم‌ها به صورت کتابچه‌های آماده و تقویم‌های دیجیتال (نظیر trello,get flow) وجود دارند؛ البته شما می‌توانید یک تقویم مخصوص طراحی کنید. این تقویم‌ها تصویر کلی از کار در اختیار شما قرار می‌دهند، امکان سنجش منابع و نیرو کار را در هر لحظه فراهم آورده‌اند و از بی‌نظمی‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.

    • تقویت محتوا

     بعد از تولید محتوا نوبت به تقویت محتواست. یکی از راه‌های تقویت محتوا به اشتراک‌گذاری هرچه بیشتر محتواست. نکات زیر را در به اشتراک‌گذاری محتوا در نظر بگیرید.

    تعیین شیوه به اشتراک‌گذاری: برای به اشتراک‌گذاری مطلب چند راه پیش رو دارید:

    استفاده از شبکه‌های اجتماعی
     استفاده از پایگاه خودتان (وب سایت یا وب لاگ)
     انتشار مطلب در سایت‌های پربازدید
    استفاده از روشهای تبلیغی (پرداخت هزینه)

     قبل از هر چیز روش یا روش‌های مورد نظر خود را مشخص کنید.

    • استفاده از اشتراک‌گذاری ارگانیک:

    منظور از اشتراک‌گذاری ارگانیک نوعی از اشتراک‌گذاری است که در آن مخاطب بدون دخالت شما محتوا را منتشر می‌کند، کیفیت محتوا و ویروسی بودن آن نقش تعیین‌کننده‌ای در این مورد دارد.

    • فروش محتوا:

    می‌توانید در قبال برخی محتواهای تولیدی پولی از مخاطب دریافت کنید.

    • استفاده از مشتریان پر نفوذ:

    خریداران و مخاطبان پر نفوذ را پیدا کنید و از آن‌ها برای انتشار محتوا استفاده کنید. جمعیتی که مشتریان پر نفوذ جذب می‌کنند،  از دو جهت بهینه هستند؛ یک اینکه مخاطب جدید به‌احتمال زیاد مخاطب هدف شماست و دو اینکه معمولاً مشتریان پر نفوذ مشتریان پرنفوذی با خود می‌آورند. احساسات آن‌ها را تحریک کنید و کار خود را توسعه ببخشید.

    انتشار مطلب در وب سایت‌های پربازدید: انتشار مطلب در این رسانه‌ها مزایای زیادی به همراه دارد از جمله معرفی برند و تأیید اجتماعی. در واقع وقتی مشتری ببیند وب سایتی معتبر چنین مطلبی منتشر کرده است، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند و تأثیر عمده‌ای برافزایش ترافیک سایت شما خواهد داشت.

    • ارزیابی

    بعد از تمامی این کارها نوبت به ارزیابی کار می‌رسد، مطمئناً نواقصی در کار وجود دارد و تنها با ارزیابی است ک می‌توان به اصلاح و به ثمر نشستن کار امید داشت.

    • ارزیابی آماری روشهای به کار گرفته‌شده:

    برای هرکدام از اهداف و روش‌های انتخابی یک معیار سنجش تعیین کنید، فرضاً  اگر هدف شما حفظ مشتری است، تعداد لایک ها و بازنشر مطالب معیاری خوبی برای سنجش این هدف است. به همین ترتیب می‌توانید آستانه‌های خاصی را برای موفقیت در نظر بگیرید. یکی از مزایای این ارزیابی شناسایی و تقویت کانال‌های جذب مشتری است.

    • تحلیل قیف خریداران:

    همانطور که پیشتر اشاره شد مخاطب در سه موقعیت احتمالی نسبت به شما قرار دارد و برای هر مرحله شما باید ابزار تحلیلی متفاوتی را در نظر بگیرید.

    صدر قیف (مخاطبانی که به دنبال اطلاعات هستند.) بهترین ابزار برای سنجش رفتار این مشتریان استفاده از ابزار گوگل آنالیتیک است برای بالا بردن دقت این ابزار می‌توانید کدهای UTM را به لینک‌های خود اضافه کنید تا تأثیر هر لینک به دقت تعیین شود.
    وسط قیف (مخاطب راغب) معمولاً این دسته از مخاطبین سعی می‌کنند با شما ارتباط برقرار کنند، بهترین راه برای سنجش رفتار آن‌ها مراجعه به صندوق ورودی ایمیل سایت است.
    انتهای قیف (خریداران) حفظ مشتری از جذب مشتری جدید کم‌هزینه‌تر است؛ پس مراقب این دسته از مخاطبان باشید. برای سنجش رفتار این طیف به لیست فروش خود مراجعه کنید.

    در انتها اگر قصد دارید از نرم افزارهای تولید محتوا استفاده کنید، دقت کنید که ویژگی‌های ذکرشده را تا حدودی پوشش دهند. مهندسی هم‌زمان را فراموش نکنید و آنقدر اصلاح و امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

     

    منبع : http://shanbemag.ir/باید-و-نبایدها-در-تولید-محتوا


    votre commentaire
  • مي‌توان بازاريابي الكترونيك را به اين‌ شكل تعريف كرد:

     
    اداره ارتباط متقابل مشتري در يك محيط پيشرفته‌ي رسانه‌اي به منظور كسب سود براي شخص يا سازمان مربوط.

    بازاريابي الكترونيكي يك عملكردي خاص كه تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نيست. بلكه فرآيندي مديريتي است براي اداره كردن ارتباط ايجاد شده ميان سازمان و مشتري. عملكرد بازاريابي الكترونيك را مي‌توان در سه بخش زير معرفي و دسته‌بندي كرد:

     
    1- يكپارچگي: بازاريابي الكترونيك تمامي مراحل فروش توسط شركت و همچنين فروش از طريق نمايندگي‌‌هاي شركت را به صورت يك فرآيند يكپارچه دربرمي‌گيرد.
     
    2- ميانجي‌گري(واسطه گري): بازارايابي الكترونيك ميزان نياز و خواسته‌ي مشتريان شركت را با ميزان توليد و ظرفيت ارايه‌ي خدمات توسط شركت كنترل مي‌كند.
     
    3- واسطه‌گري: بازاريابي الكترونيك ميان بخش‌هاي مختلف شركت از جمله بخش‌هاي مالي و سرمايه‌گذاران خارجي نقش واسطه را بازي مي‌كند.
     
    بازاريابي اينترنتي چيست؟
     
    بازاريابي اينترنتي كه به آن بازاريابي الكترونيكي، بازاريابي تحت وب يا بازاريابي آنلاين گفته مي شود، به كسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طريق اينترنت اطلاق مي شود. بازاريابي اينترنتي حوزه وسيعي مي باشد چراكه نه تنها شامل بازاريابي از طريق اينترنت مي شود، بلكه شامل كليه فعاليتها و بازاريابي ها از طريق ايميل و ديگر وسايل از راه دور است.
     
    مديريت داده هاي مشتريان و ارتباط الكترونيكي با مشتريان نيز در حوزه بازاريابي اينترنتي خلاصه مي شود. بازاريابي اينترنتي، ويژگيهاي فني و خلاقانه اينترنت را با هم گره مي زند كه شامل طراحي، توسعه، تبليغات و فروش است.
     
    پيدايش اينترنت، اين امكان را تقريبا براي همگان بوجود آورده است كه هر كسي كالاها، محصولات يا خدمات خود را تنها با فشار چند كليك از سوي خريداران بفروش برساند. بازاريابي اينترنتي، ذاتا ادامه اي از بازاريابي سنتي در سالهاي گذشته است. فروش از طريق اينترنت، براي كليه كسب و كارهاي كوچك و بزرگ مي تواند سودمند باشد. تنها مي بايست نكاتي را رعايت كرد كه هسته اصلي بازاريابي اينترنتي را تشكيل مي دهند.
     
    بسياري از مردم بر اين تصور اشتباهند كه يك بازارياب اينترنتي يا آنلاين، حتما بايستي داراي سايت باشد. چنين تصوري واقعا بسيار دور از حقيقت است. روزانه بيش از ميليونها سايت اينترنتي بوجود مي آيد. واقعيت آنست كه بازاريابي اينترنتي چيزي فراتر از ثبت دامنه، خريد هاست، و بروز رساني مطالب سايت است. بازارياب اينترنتي، عملا مي بايست مهارت زيادي در طراحي استراتژي و بهره برداري از علم بازاريابي بصورت آنلاين داشته باشد.
     
    موفقيت در كسب و كار اينترنتي، نيازمند داشتن تيمي براي اين منظور است. رقابت در دنياي اينترنت بينهايت مشكل است ولي مهم است تا جايگاه فعلي خود را همواره بدست آوريد. يك كسب و كار موفق در اينترنت، اصلا قابل مقايسه با يك كسب و كار موفق در دنياي واقعي نيست. اختياراتي كه شما در يك كسب و كار اينترنتي موفق داريد چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ تعداد مشتريان بالقوه، قابل مقايسه با اختياراتتان در يك كسب و كار محلي موفق نيست. در دنياي اينترنت، از لحاظ تئوري، محدوديتي براي تعداد مشتريان شما وجود ندارد، چيزي كه در يك كسب و كار محلي بچشم نمي خورد.

    votre commentaire