• با استفاده از ۸ روش زیر می‌توانید از همین امروز به افزایش ترافیک سایت و ایجاد ترافیک پایدار برای سایتتان بپردازید:

    ۱. موتورهای جستجو

    اولین قدم بزرگ برای بالا بردن بازدید سایت  این است که سایت خود را به تمام موتورهای جستوجو معرفی کنید و آن را طوری بهینه کنید که وقتی کسی کلمات کلیدی سایتتان را جستجو کرد جزو اولین نتایج جستجوی سایت‌هایی مثل گوگل باشید. همچنین سایت خود در تمام دایرکتوری‌ها و مرجع‌های آنلاین ثبت کنید. دایرکتوی‌ها یا فهرست‌ها سایت‌هایی هستند که سایت‌های دیگر را معرفی می‌کنند. برای یافتن سایت‌های دایرکتوری در گوگل عبارت «فهرست سایتهای فارسی» را جستجو کنید.

    موتورهای جستوجوی معروف و مهم گوگل، یاهو و بینگ هستند ولی مطمئن شوید که سایتتان در موتورهای جستجوی غیر‌معروف دیگر هم ثبت شود چون تعداد سایت‌هایی که شما را در فهرست خود داشته باشند در رنکینگ موتورهای جستوجوی یاهو و گوگل تاثیر‌گذار است.

     

    ۲. استفاده از فروم‌ها یا انجمن‌ها

    نوشتن مقالات در انجمن‌ها و جواب دادن به پست‌هایی که با کارتان مرتبط است روش بسیار خوبی برای مطرح کردن خودتان است. به‌سادگی با پاسخ دادن به سوالاتی که در فروم ها مطرح می‌شوند می‌توانید به‌راحتی بین علاقه‌مندان به‌عنوان یک متخصص در کسب‌و‌کارتان مطرح شوید. همچنین به سوالات رایج و نیاز‌های اصلی علاقه‌مندان پی خواهید برد. همچنین بررسی کنید که قوانین فروم به ‌شما اجازه بدهد که لینکی از خود را به‌عنوان امضا یا زیر‌نویس قرار دهید. اگر چنین است حتما از این فرصت استفاده کنید تا مردم با خواندن جواب‌‌ها و مطالب شما علاقه‌مند به بازدید از سایت شما شوند. این موضوع باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود.

     

    ۳. از امضا‌ ایمیل استفاده کنید

    یک امضای ساده با یک توضیح یک‌خطی در مورد مزایای اصلی خدمات خود تهیه کنید. این امضا را می‌توانید زیر هر ایمیلی که می‌فرستید قرار دهید. حتی می‌توانید ایمیل‌هایی با مطالب مرتبط تهیه کنید و با امضای خودتان پخش کنید. دقت کنید که این ایمیل‌ها وقتی دست‌به‌دست فوروارد شوند تعداد خیلی بیشتری از علاقه‌مندان تبلیغات‌تان را خواهند دید. دقت کنید که احتمالا دوستان کسانی که به کارتان علاقه‌مند هستند و ایمیل فوروارد شده به دستشان می‌رسد نیز احتمالا به کارتان علاقه‌مند خواهند بود.

     

    ۴. وبلاگ‌ها

    این روش افزایش ترافیک سایت هم درست مانند نوشتن مطلب و نظر دادن در فروم ها است. می‌توانید در وبلاگ‌های مرتبط نظر بدهید. بسیاری از وبلاگ‌نویسان از اینکه به‌عنوان مهمان در وبلاگشان مطلب بنویسید خوشحال می‌شوند. مزیت این روش نسبت به نوشتن مطلب در فروم ها این است که از اعتبار وبلاگ و نویسنده اصلی آن برای اعتبار بخشیدن و تایید خودتان استفاده می‌کنید.

     

    ۵. رسانه‌های اجتماعی

    در تمام رسانه‌های اجتماعی معروف صفحه‌ای بسازید و مطالب مفید و ارزشمندی درباره کارتان منتشر کنید. در این صفحات تا حد ممکن به معرفی محصولان خود نپردازید. مطالبی بنویسید که مخاطبان شما از دیدن آن لذت ببرند. شاید بهترین کار انتشار مطالب آموزشی بسیار کوتاه باشد چون به سرعت به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند.

     

    ۶. تبادل لینک

    تبادل لینک با سایت‌های غیر‌رقیب ولی مرتبط با کسب‌و‌کارتان یا مرتبط با بازار هدفتان می‌تواند منبع فوق‌العاده‌ای برای به‌دست آوردن ترافیک مفید باشد. در این روش هم شما و هم سایتی که با آن تبادل لینک می‌کنید بهره می‌برند. به سایت‌هایی درخواست تبادل لینک بدهید که رتبه آلکسای آن‌ها تقریبا با رتبه شما یکسان است. توقع نداشته باشید سایت‌های با رتبه بسیار بهتر از شما حاضر به تبادل لینک شوند.

     

    ۷. تبادل تبلیغ

    از فضای تبلیغاتی سایت‌تان برای تبلیغ سایت دیگری استفاده کنید و از آن سایت بخواهید که تبلیغ سایت شما را در سایت خود قرار دهد. این کار چیزی شبیه تبادل لینک است ولی به جای لینک احتمالا یک بنر تبلیغاتی رنگارنگ را تبادل می‌کنید.

     

    ۸. انتشار مقاله

    مقاله‌های کوتاه یا چند‌صفحه‌‌ای بنویسید و در بخش منابع و «درباره نویسنده» توضیحاتی در مورد خودتان و لینکی به سایت خود درج کنید. این مقالات را بسته به طول مقاله به سایت‌های خبری، مجلات معمولی یا مجلات اینترنتی و یا به سایت‌های دانلود و پخش مقالات بفرستید. این مقالات علاوه بر افزایش بازدید‌کنندگان سایت، باعث شناخته شدن شما به‌عنوان یک متخصص در حوزه کاری مرتبط می‌شوند و احتمال خرید از شما افزایش می‌یابد. همچنین عده زیادی این مقالات را باز‌نشر خواهند کرد یا در سایت خود خواهند گذاشت که مقدار زیادی ترافیک و اعتبار مجانی برایتان به ‌همراه خواهد آورد.


    votre commentaire
  • الكسا چيست؟

    وبسايت الكسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو كارآفرين وب به نام‌هاي Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسيس شد. نام اين وبسايت براي اداي احترام به كتابخانه اسكندريه مصر به عنوان يكي از بزرگترين محل‌هاي دانش در مقابل اينكه دنياي اينترنت قابليت تبديل شدن به چنين محلي را دارد، انتخاب شده‌است.

    اين شركت داراي نوار ابزاري مي‌باشد كه مي‌تواند به كاربرانش اعلام كند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبي بروند كه اين پيشنهاد براساس آناليز ترافيك كاربر مي‌باشد. همچنين الكسا براي مديران وبسايت‌ها امكانات فراواني نظير نمايش تعداد بازديد كننده، بازديد كل، لينك‌هاي ورودي، ميانگين زمان حضور و تعداد صفحاتي بازديدي هر كاربر، ورودي از موتورهاي جستجو و… به صورت رايگان در نظر گرفته است. همچنين الكسا با ارائه نمودارهايي در زمينه موارد ذكر شده در طول بازه‌هاي زماني مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مديريت وبسايت‌ها كمك مي‌كند تا آناليز و بررسي دقيقي از وبسايت خود داشته باشند.

    الكسا از طريق مرورگر كاربراني كه داراي تولبار الكسا هستند آمار آنها را به دست مي‌آورد. در سال ۱۹۹۸ اين شركت نسخه‌اي ۲ ترابايتي از اطلاعات دنياي وب را به كتابخانه Library of Congress تحويل داد. در سال ۱۹۹۹ الكسا با ارزش ۲۵۰ ميليون دلار آمريكا توسط آمازون خريداري شد. آمازون الكسا را برخلاف آنچه كه در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبديل كرد. در اوايل سال ۲۰۰۲ الكسا به همكاري با گوگل روي آورد و در سال ژانويه ۲۰۰۳ نيز با شركت Open Directory Project قرارداد همكاري بست. در مي سال ۲۰۰۶ آمازون نتايج جستجو در الكسا را از طريق گوگل به نمايش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوي عكس الكسا راه‌اندازي شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الكسا اعلام كرد باتوجه به اينكه موتور جستجو اين سايت مناسب نبوده‌است سرويس را قطع خواهد كرد كه اين اتفاق در ۲۹ ژانويه ۲۰۰۹ رخ داد و از اين پس تيم شركت به‌طور تخصصي به رتبه‌بندي سايت‌ها اقدام كرده‌است.

     

    بهبود رتبه الكسا براي بسياري از وبلاگ نويسان مبتدي، كاري دشوار است و برخي وبلاگ نويسان توانايي بالقوه‌اي براي كسب رتبه هاي زير 100 هزار الكسا را دارند. اما در اكثر مواقع بهبود رتبه الكسا براي وبلاگ نويسان مبتدي كاري بسيار دشوار است.

    به گزارش اخبار رسمي به نقل از روابط عمومي شركت seokar، مساله اين است كه چگونه بايد رتبه الكساي وب سايت و يا وبلاگ خود را به سرعت بهبود داد، آيا ترفندهاي خاصي برايبهبود رتبه الكسا براي يك وب سايت يا وبلاگ وجود دارد، آيا مي‌توانيم رتبه وب‌سايت يا وبلاگ خود را در الكسا به سرعت بهبود ببخشيم.

    زماني كه شما شروع به ايجاد يك وبلاگ و يا وب‌سايت مي‌كنيد سوالات زيادي از اين قبيل به ذهن شما خطور مي‌كند. در اين پست قصد داريم چند راه كار ساده براي پيشرفت سريع در رتبه‌بندي هاي الكسا به شما ارائه دهيم.

    بنابراين اگر شما هم قصد بهبود رتبه الكسا را داريد و به دنبال راهكارهاي آن هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم اين مطلب را تا انتها بخوانيد.

    رتبه بندي الكسا چيست؟

    بر اساس سايت الكسا، رتبه‌بندي الكسا تخميني است از ميزان محبوبيت سايت شما در مقايسه با ديگر سايت‌ها، الكسا يك شركت اطلاعات وب است كه سايت‌هاي مختلف را بر اساس فاكتورهاي گوناگون مانند ترافيك سايت را رتبه‌بندي مي‌كند. اين رتبه‌بندي هر روز، به‌روز‌رساني مي‌شود. 

    بر اساس مشاهدات، سايت‌هايي كه رتبه آنها بيش از 1 ميليون باشد كمتر به‌روز‌رساني مي‌شوند. 

    اگر رتبه ي شما زير 1 ميليون باشد اين رتبه به‌طور منظم به‌روز مي‌شود. توصيه مي‌شود كه تلاش كنيد تا رتبه سايت‌تان همواره زير 10 هزار باشد. 

    الكسا چگونه كار مي كند؟

    Alexa.com در سال 1996 راه‌اندازي شد و با استفاده از برخي ابزارها كار رتبه‌بندي سايت‌ها را شروع كرد. بسياري از مردم معتقدند كه الكسا رتبه دقيقي براي سايت‌ها ارائه نمي‌دهد اما اين سايت بهترين ابزار براي مقايسه دو سايت با يكديگر به شما مي‌آيد. 

    آيا بهبود رتبه الكسا براي سئو ارزشي دارد؟

    بسياري از متخصصان سئو عقيده دارند كه وقتي در حال بهبود سئوي سايت خود هستيد به رتبه‌بندي‌هاي الكسا هيچ توجهي نكنيد. اما هنگامي كه تاكتيك هاي سئو را بر سايت خود اعمال كرديد و متوجه شديد كه بهبود رتبه الكسا صورت پذيرفته است،  اين به اين معني است كه از تاكتيك‌هاي مناسبي براي بهبود سئوي سايتتان استفاده كرده ايد. 

    چرا بهبود رتبه الكسا؟

    معيارهاي الكسا بر اساس ترافيك وبلاگ يا وب‌سايت شما طراحي شده و هدف از اعمال تاكتيك‌هاي سئو نيز جذب بيشتر مخاطب به وبلاگ يا وب‌سايت است. اما معيارهاي بسياري مانند رتبه صفحه و قدرت دامنه در اينترنت براي بررسي عملكرد يك سايت موجود است. پس چرا بايد بر روي پيشرفت رتبه سايت در الكسا تمركز كرد.

    پاسخ اين سوال اين است كه بسياري از فعالان اينترنت براي قرار دادن تبليغات در سايت شما به رتبه شما در الكسا توجه مي‌كنند. بنابراين براي تمامي سايت‌ها مهم است كه بهبود رتبه الكسا را هميشه مد نظر داشته باشند تا در مقابل كساني كه براي تبليغ در سايت‌هاي مختلف به رتبه الكساي آنها توجه مي‌كنند، حرفي براي گفتن داشته باشند. 

    چگونه مي‌توان رتبه سايت را در الكسا بهبود داد؟

    بعد از مطالعه مطالب بالا، اكنون به‌طور كامل متوجه شده‌ايد كه رتبه‌بندي الكسا چيست و احتمالا اكنون قصد داريد تا به بهبود رتبه الكسا بپردازيد. پس بهتر است با ما همراه باشيد تا چند نكته پيرامون بهبود رتبه الكسا را با هم بررسي كنيم.

    1. نوار ابزار الكسا را نصب كنيد (Install Alexa Toolbar)

    نوار ابزار الكسا اطلاعات ترافيك سايت شما را به سرور الكسا انتقال مي‌دهد تا سريعتر رتبه مورد نيازتان را در الكسا دريافت كنيد. بعد از نصب نوار ابزار الكسا، هنگامي كه از سايت شخصي خود بازديد مي‌كنيد، اين نوار ابزار با سايت الكسا ارتباط برقرار مي كند تا اطلاعات سايتتان توسط اين نوار ابزار به الكسا ارائه شود.

    اگر رتبه شما زير 1 ميليون باشد، اين كار رتبه شما را به‌طور شگفت‌آوري بهبود مي‌دهد ضمن آنكه الكسا را در رايانه شخصي در محل كار نصب كنيد.

    چگونه مي توان نوار ابزار الكسا را نصب كرد؟

    نصب نوار ابزار الكسا كار بسيار آساني است. به‌وسيله مرورگر محبوب خود به صفحه نصب نوار ابزار الكسا (Alexa Toolbar Installation Page) برويد. بر روي گزينه نصب افزونه الكسا (Install Alexa extension) كليك كنيد. اكنون افزونه نوار ابزار الكسا بر روي مرورگر شما نصب شده است.

    2. ويجت الكسا را نصب كنيد (Install Alexa Widget)

    نصب نوار ابزار الكسا براي بهبود رتبه الكسا بسيار مفيد است اما مشكل اصلي اين است كه تمام كليك‌هايي كه روي وب‌سايت شما انجام مي‌شود توسط شما انجام نمي‌شوند و متاسفانه تعداد كمي از بازديدكنندگان سايت شما از نوار ابزار الكسا استفاده مي‌كنند و همچنين بسياري از كاربران از طريق تلفن همراه وارد سايت شما مي‌شوند. 

    الكسا هوشمند است و بازديدهاي انجام شده از سايت ما را رديابي مي‌كند اما بهتر نيست به الكسا كمك كنيم تا راحت‌تر اين رديابي ها را انجام دهد؟

    براي اين كار بهتر است از ويجت الكسا در سايت خود استفاده كنيد. ويجت الكسا همانند نوار ابزار الكسا كار مي‌كند و باعث مي‌شود هر كليك بر روي سايت شما به سرعت در رتبه شما در سايت الكسا تاثير گذار باشد. 

    چگونه مي توان ويجت الكسا را بر روي سايت خود نصب كرد؟

    كد زير را در سايت خود اضافه كنيد. در اين كد بجاي http://seokar.com آدرس سايت خودتان را وارد كنيد. 

     

    اگر براي وب سايت خود از WordPress استفاده مي كنيد بهتر است از پلاگين ويجت رتبه بندي الكسا (Alexa Rank Widget plugin) استفاده كنيد. 

    3. از محتواي منحصر به فرد استفاده كنيد

    اين نكته اي است كه هر فرد حرفه اي در زمينه سئو بايد آن را رعايت كند. نوشتن يك مطلب به شما كمك مي كند كه ترافيك وبلاگ خود را افزايش دهيد اما نوشتن يك مطلب خاص و منحصر به فرد (unique) به شما كمك خواهد كرد تا رابطه خود را با بازديدكنندگان سايتتان مستحكم كنيد. به‌علاوه انجام اين كار منجر به اين خواهد شد كه ترافيك شما براي مدت طولاني تري تضمين شود. 

    موتورهاي جستجو عاشق مطالب جديد و منحصر به فرد هستند و مطالب را بر اساس تازگي و منحصر به فرد بودن آنها اولويت‌بندي مي‌كنند. همانطوري كه در ابتداي اين مطلب بيان شد، رتبه‌بندي هاي الكسا مستقيما با ترافيك ورودي به سايت در ارتباط است. هنگامي كه شما مطالب جديدي پيرامون موضوعي خاص منتشر مي‌كنيد، گوگل براي جستجوهاي مرتبط، مطلب جديد شما را به نمايش خواهد گذاشت. 

    بيشتر ترافيك سايت از طريق صفحه اول موتورهاي جستجو به سايت سرازير مي‌شود و اگر مقاله شما در صفحه اول قرار گيرد، ترافيك زيادي توسط آن به سايت شما انتقال داده مي‌شود و اين موضوع منجر به اين خواهد شد كه رتبه شما در الكسا بالاتر برود. 

    4. بطور منظم مطالب خود را انتشار دهيد

    اگر مرتبا محتواي سايت را به روز نگاه داريد مي‌توانيد به سرعت در رتبه‌بندي‌ها پيشرفت كنيد. 

    آيا به وبلاگ‌هاي متروكه علاقه داريد؟ نه. پس تصور كنيد كه اگر وبلاگ شما به‌طور منظم به‌روز نشود، چگونه مي توانيد از ترافيك مناسبي برخوردار باشيد؟

    نكته: سعي كنيد در هفته بين 1 تا 3 مطلب جديد بطور منظم (يا 2 تا 3 مطلبدر هفته بصورت غير منظم) انتشار دهيد و سپس بررسي كنيد كه نرخ رشد رتبه شما در الكسا به چه صورت خواهد بود. 

    5. مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد

    امروزه همه افراد از طريق رسانه‌هاي اجتماعي با اينترنت در ارتباط هستند و بسياري از آنها براي بررسي اخبار تنها به شبكه‌هاي اجتماعي رجوع مي‌كنند. مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي انتشار دهيد تا به يك معدن گسترده‌اي از مخاطب دست پيدا كنيد. 

    شبكه‌هاي اجتماعي محبوب جامعه هدف خود را پيدا كنيد و سريعا در آن شبكه‌ها فعاليت خود را آغاز كنيد. همچنين سايت خود را به StumbleUpon، Digg و Reddit ارائه دهيد.

     

    تلاش كنيد محتواي توليدي شما احساسي و سوال برانگيز باشد تا كاربران همواره آن را به اشتراك بگذارند. 


    votre commentaire
  • درگاه پرداخت واسط اينترنتي سايت هايي هستند كه با گرفتن مجوز از شركت هاي PSP درگاه پرداخت اينترنتي به كسب و كارهاي آنلاين ارائه مي دهند. درگاه هاي پرداخت واسط اينترنتي كمك بسياري به كساني كه قصد راه اندازي هر نوع كسب و كاري را در فضاي اينترنت دارند كرده اند. با استفاده از سايت هايي كه درگاه پرداخت اينترنتي واسط ارائه مي كنند ديگر نيازي نيست براي راه اندازي درگاه پرداخت آنلاين كسب و كارتان به بانك مراجعه كنيد.

    ديگر نيازي نيست مجوز خاصي داشته باشيد! به راحتي در كمتر از چند ساعت مي توانيد برايكسب و كار اينترنتي خود درگاه پرداخت اينترنتي راه اندازي كنيد.

    حتي اگر سايت هم نداشته باشيد و به عنوان مثال محصولي را در تلگرام مي خواهيد به فروش برسانيد مي توانيد از درگاه هاي پرداخت واسط استفاده كنيد. به راحتي و فقط با چند كليك ساده اين كار براي شما امكان پذير است.

    در اين مقاله قصد داريم بهترين و مطمئن ترين سايت هاي درگاه پرداخت واسط اينترنتي در سال 97 را با هم بررسي كنيم. البته همانطور كه عرض كردم تمام سايت هاي ارائه دهنده درگاه پرداخت آنلاين داراي مجوزر هستند و در اين مقاله بيشتر در مورد مزايا و معايب آن ها صحبت خواهيم كرد. پس اگر شما هم مردد هستيد كداميك از درگاه پرداخت هاي واسط اينترنتي به درد شما مي خورند با من در اين مقاله همراه باشيد.

     

    چرا بايد درگاه پرداخت واسط اينترنتي بگيريم؟

    گرفتن درگاه پرداخت اينترنتي از بانك براي كساني آسان است كه به كاغذ بازي عادت دارند. در واقع گرفتن درگاه پرداخت مستقيما از بانك مشكلات خودش را دارد. مثلا حتما بايد سايتي داشته باشيد داراي محتواي با كيفيت و داراي نماد اعتماد كه معلوم شود سايت شما معتبر است!

    داشتن نماد الكترونيكي (اينماد) درست است كه سخت نيست اما پروسه اي خيلي زمان بري دارد و مدتي طول مي كشد تا بعد از بررسي هاي لازم به سايت مورد نظر اعطا شود.

    خب از طرفي خيلي ها سايت ندارند! تكليف كساني كه سايت ندارند چيست؟ وقتي سايتي نباشد اي نمادي هم در كار نيست. پس كلا قضيه منتفي است. بله كساني كه سايتي ندارند به هيچ وجه نمي توانند مستقيما از بانك درگاه پرداخت اينترنتي دريافت كنند. همانطور كه مي دانيد بسياري از اشخاص كسب و كارهاي ميليوني در شبكه هاي اجتماعي دارند بدون آنكه سايت يا فروشگاه اينترنتي داشته باشند. خب پس اين اشخاص براي سهولت مشتريان خود در پرداخت وجه چه بايد كنند؟

    سايت هاي درگاه پرداخت واسط دقيقا به كساني سرويس ارائه مي دهند كه نه حوصله و وقت رفتن به بانك را دارند نه اينكه صاحب سايت يا فروشگاه اينترنتي هستند!

    با استفاده از درگاه هاي پرداخت واسط اينترنتي به راحتي در كمتر از چند ساعت مي توانيد درگاه پرداخت آنلاين شخصي خود را راه اندازي كنيد. اگر هم سايت نداشته باشيد به راحتي مي توانيد صفحه شخصي براي پرداخت هاي خود داشته باشيد.

    از همه مهمتر زماني كه از سايت هاي واسط، درگاه پرداخت اينترنتي مي گيريد در واقع فقط درگاه پرداخت نمي گيريد بلكه امكانات زيادي را دريافت مي كنيد كه نسبت به درگاه پرداختي كه مستقيما از بانك گرفته مي شود خيلي فراتر است. در ادامه امكاناتي كه سايت هاي واسط به شما مي دهند را با هم بررسي خواهيم كرد.

     

    سايت هاي درگاه پرداخت واسط اينترنتي چه ويژگي هايي دارند؟

    قبل از اينكه به سراغ نقد و بررسي سايت هاي ارائه دهنده درگاه پرداخت اينترنتي برويم اجازه دهيد ببينيم سايت هاي درگاه پرداخت واسط اينترنتي چه ويژگي هايي دارند؟ در ادامه مزيت ها و ويژگي هاي يك درگاه پرداخت واسط اينترنتي كه بايد حتما آن ها را داشته باشد را عنوان خواهم كرد.

     

    1.فعال سازي در كمتر از چند ساعت

    يكي از ويژگي هايي كه سايت هاي درگاه پرداخت واسط بايد داشته باشند فعال سازي سريع است. بسياري از سايت هاي ارائه دهنده درگاه پرداخت اينترنتي در كمتر از چند ساعت حساب كاربري شخص مورد نظر را با احراز كردن هويت آن بررسي و فعال سازي مي كنند.

    يعني شما مي توانيد به جاي اينكه به بانك مراجعه كنيد و چندين روز وقت خود را براي گرفتن درگاه پرداخت اينترنتي هدر دهيد در كمتر از چند ساعت درگاه پرداخت آنلاين سايت تان را توسط سايت هاي مذكور راه اندازي كنيد.

     

    2.عدم نياز به مجوز كسب و كار

    يكي از ويژگي هاي خوب درگاه هاي پرداخت واسط اين است كه براي ارائه خدمات خود به هيچ وجه از كسب و كارها و اشخاص مجوز فعاليت طلب نمي كنند. اين در صورتي است كه براي دريافت درگاه پرداخت اينترنتي از بانك ها حتما بايد سايت شما داراي اي نماد باشد.

     

    3.تسويه حساب روزانه

    يكي از ديگر ويژگي هايي كه درگاه هاي واسط پرداخت بايد داشته باشند تسويه حساب روزانه در چندين نوبت است. بسياري از ارائه دهندگان همينطور هستند. سريع بودن تسويه حساب هم ملاك است. معمولا به دو شكل تسويه ها انجام مي شوند.

     

    1.تسويه حساب به روش پايا

    در اين روش كارمزدي براي تسويه دريافت نمي شود ولي ممكن است چند ساعت زمان ببرد. در روزهاي تعطيل هم تسويه به روش پايا انجام نمي شود و به ساعات اداري در روز بعد موكول مي شود.

    2.تسويه حساب به روش كارت به كارت

    در اين روش براي تسويه حساب 500 تومان از مبلغ تسويه كسر مي شود ولي چون به روش كارت به كارت است تسويه به صورت آني انجام مي شود. در هر زمان (حتي در روزهاي تعطيل) كه قصد تسويه به روش كارت به كارت را داشته باشيد به سرعت درخواست شما انجام مي شود.

     

    4.ارائه صفحه شخصي پرداخت

    صفحه شخصي پرداخت كه دقيقا به نام شما باشد هم جزء خدمات جالب سايت هاي درگاه پرداخت واسط است. معمولا اكثر درگاه هاي پرداخت واسط اينترنتي صفحه شخصي به نام شما و به صورت آماده به شما ارائه مي دهند كه خودتان هم مي توانيد آن را ويرايش كنيد. مثلا رنگ بندي صفحه خود را عوض كنيد يا فيلدهاي ضروري پرداخت را كم يا زياد كنيد.

    صفحه شخصي پرداخت

    از صفحه پرداخت شخصي معمولا براي حمايت از سايت يا واريز وجه به صورت مستقيم به حساب فرد استفاده مي شود.

     

    5.دكمه پرداخت

    دكمه پرداخت جز يكي از خاص ترين خدماتي است كه سايت هاي ارائه دهنده درگاه پرداخت اينترنتي ارائه مي دهند. توسط دكمه پرداخت مي توانيد فرم هاي آماده اي با مبلغ ثابت و با فيلد هاي نام و نام خانوادگي، ايميل، شماره تماس و … بسازيد و آن را در اختيار مشتريان خود قرار دهيد.

    استفاده از اين خدمت مناسب افرادي است كه يك محصول خاص براي فروش دارند. فرض كنيد سايتي تك صفحه اي داريد و مثلا يك كتاب الكترونيكي را در آن مي فروشيد. توسط دكمه پرداختي كه از قبل تنظيم كرده ايد پرداخت ها صورت مي گيرد.

    نكته جالب توجه اين است كه در دكمه پرداخت مي توانيد آدرس هايي را براي هدايت كاربر بعد از پرداخت موفق و بعد از پرداخت ناموفق تعيين كنيد كه به آن ها وارد شود. مثلا زماني كه پرداخت موفق را انجام داده لينك دانلود محصول براي او ظاهر شود و زماني كه پرداخت او ناموفق بود به صفحه “پرداخت ناموفق بود و دوباره سعي كنيد” برود.

     

    6.ارائه لينك پرداخت

    يكي از ويژگي هاي خوبي كه سايت هاي درگاه پرداخت واسط اينترنتي ارائه مي دهند و كار را براي هر كسي آسان كرده اند ارائه لينك پرداخت است. با اين ويژگي هر كسي كه حتي سايتي هم نداشته باشد و مثلا از طريق شبكه هاي اجتماعي قصد كسب درآمد را داشته باشد مي تواند كار را براي مشتريان خود آسان كند و با ارائه لينك پرداخت به صورت آنلاين مبلغ مورد نظر را از مشتري دريافت كند.

    فرق لينك پرداخت با صفحه پرداخت شخصي در اين است كه در لينك پرداخت امكان تعيين مبلغ ثابت نيز وجود دارد. به عنوان مثال فرض كنيد شخصي در كانال تلگرام خود تعرفه هاي مختلفي براي تبليغات در نظر گرفته است. مي تواند براي هر تعرفه يك لينك مجزا با همان قيمت ثابت درست كند و هر لينك را به مشتري مورد نظر ارائه دهد.

    لينك پرداخت

    همچنين از لينك پرداخت در ربات هاي تلگرامي نيز استفاده مي شود. حتما ربات هاي فروشگاهي را ديده ايد كه محصولاتي كه از قبل براي آن ها تعريف شده اند را مي فروشند. مثلا فردي يك محصول خاصي را به ربات سفارش مي دهد و ربات هم لينك پرداخت همان محصول مورد نظر را به مشتري مي دهد.

    البته در لينك پرداخت قرار دادن قيمت متغير هم امكان پذير است. همچنين لينك پرداخت موفق و ناموفق هم مي توان در نظر گرفت.

     

    7.ارائه درگاه پرداخت واسط

    در درگاه پرداخت واسط بعد از ورود مشتري به صفحه پرداخت نام ارائه دهنده درگاه پرداخت اينترنتي را مشاهده مي كند. در اين صورت مشخص مي شود درگاه پرداخت اينترنتي شما به نام كسب و كار شما نبوده است. البته خيلي مهم نيست! خيلي از دوستان فكر مي كنند در اين صورت افراد كمتري به آن ها اعتماد مي كنند. اما اينطور نيست!

    در درگاه پرداخت واسط كارمزد كمتري براي پرداخت ها كسر مي شود.

     

    8.ارائه درگاه پرداخت مستقيم

    در درگاه پرداخت مستقيم كه به تازگي جزئي از خدمات ارائه دهندگان درگاه هاي پرداخت اينترنتي مي باشد نام و برند كسب و كار شما در صفحه پرداخت قابل مشاهده است. در اين صورت مشتريان شما فكر مي كنند درگاه پرداخت اينترنتي شما مستقيم از بانك گرفته شده است. به خاطر اينكه اعتباري به كسب و كار شما افزوده مي شود كارمزد تراكنش هاي درگاه هاي مستقيم بيشتر محاسبه مي شود.

     

    9.نصب آسان درگاه پرداخت اينترنتي

    يكي از بهترين مزيت هاي سايت هاي درگاه پرداخت واسط اينترنتي اين است كه هر كسي به راحتي مي تواند براي كسب و كار اينترنتي خود درگاه پرداخت آنلاين بسازد. با پلاگين ها و افزونه هايي كه سايت هاي درگاه پرداخت اينترنتي براي هر نوع سيستمي ارائه داده اند به راحتي هر كسي حتي بدون داشتن دانش برنامه نويسي مي تواند روي سايت خود درگاه پرداخت آنلاين نصب كند.

    اگر فروشگاه اينترنتي شما ووكامرس، مجنتو، اپن كارت، پرستا شاپ و … باشد هيچ فرقي نمي كند. از قبل همه چيز براي شما آماده شده است. بدون نياز به حتي يك خط كد نويسي مي توانيد سايت خود را به راحتي به درگاه پرداخت اينترنتي مورد نظر متصل كنيد.

    اين در صورتي است كه اگر از بانك مستقيما بخواهيد درگاه پرداخت اينترنتي دريافت كنيد بايد از طريق كد نويسي آن را به سايت خود اتصال دهيد. در اين صورت حتما شما نياز به يك برنامه نويس داريد. اين خودش كلي هزينه است!

     

    10.پشتيباني

    به نظر من پشتيباني در استفاده از هر نوع خدمات اينترنتي بسيار مهم است. در سايت هاي درگاه پرداخت واسط اينترنتي هم پشتيباني از اهميت بالايي برخوردار است. بهتر است اينطور بگويم براي انتخاب سايتي كه قصد داريد از آن براي راه اندازي درگاه پرداخت اينترنتي سايت تان اقدام كنيد بايد به پشتيباني آن هم توجه كنيد. اجازه دهيد در نقد و بررسي سايت ها به اين مسئله بيشتر بپردازيم.

     

    منبع : هميار وب


    2 commentaires
  • بازار كار هميشه براي افراد خلاق و نوآور فرصت‌هايي دارد كه با تلاش و پشتكار مي‌توان از اين فرصت‌ها كسب و كار موفقي راه‌اندازي كرد. در حال حاضر، شروع كسب و كار اينترنتي بهترين بستر براي كسب درآمد با هر ميزان از سرمايه‌ است. شايد فكر كنيد كه در اين مطلب اغراق شده است اما اين گونه نيست و تجربه هزاران كارآفرين اينترنتي و فريلنسر ثابت كرده است با دنبال كردن چند مرحله به راحتي مي‌توان كسب درآمد از اينترنت را عملي كرد.

    مراحل و اصول كسب درآمد از اينترنت

    مراحلي كه در ادامه اين مطلب براي كسب درآمد از اينترنت خواهيد خواند، مراحلي كلي هستند كه هر فردي مي‌تواند به آن عمل كند؛ پس براي انتخاب نام كسب و كارتان آماده شويد.

    ۱. يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

    يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

    بيشتر بخوانيد:

    راه‌هاي كسب درآمد آنلاين را بهتر بشناسيم

    بسياري افراد كه در حال شروع كسب و كار يا توليد محصولي هستند، يك اشتباه بزرگ را مرتكب مي‌شوند؛ آن‌ها اول تمركزشان را روي محصول يا خدماتشان مي‌گذارند و بعد به سراغ بازار هدف مي‌روند. در واقع بايد اول مشتري‌ را پيدا كنيد، بعد براي مشتري محصول يا خدمت مورد نيازش را تامين كنيد.

    پيدا كردن نياز‌هاي مردم در اينترنت كار آساني است. كافي است بدانيد مردم در اينترنت به دنبال چه هستند و در چه زمينه‌اي مشكل دارند. اگر نمي‌دانيد چطور نيازها را در اينترنت پيدا كنيد، براي شما چند راهكار داريم:

    • در انجمن‌هاي اينترنتي بچرخيد و ببينيد مردم چه سوال‌هايي مي‌پرسند؛ به دنبال حل چه مشكلاتي هستند و به چه محصولي نياز دارند.
    • از ابزارهاي آماري كه كليد واژه‌هاي بيشتر جستجو شده در موتورهاي جستجو را نشان مي‌دهند استفاده كنيد. يادتان باشد آن‌هايي را انتخاب كنيد كه سايت‌هاي كمتري در رقابت باشند.
    • هر نيازي كه فكر مي‌كنيد مي‌توانيد از آن كسب درآمد كنيد را يادداشت كنيد و كسب و كارهاي موجود مرتبط را جستجو كنيد. اگر كارهايي از قبل انجام شده است، ببينيد رقبا چه كارهايي مي‌كنند و شما مي‌توانيد چه بهبودي در محصول يا خدمت موجود بدهيد.

    ۲. محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

    محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

    براي كسب درآمد از اينترنت بايد بتوانيد مشتري را قانع كنيد محصول شما ارزش خريد دارد. در واقع جستجوي مشتري براي محصول تا خريد و رسيدن محصول به دستش، يك فرايند است كه هر مرحله بايد برنامه‌ريزي شود. براي راحت شدن برنامه‌ريزي بهتر است مانند مشتري فكر كنيد. با اين ديدگاه بهتر مي‌توانيد روي ارتقاي كسب و كارتان تمركز كنيد. چند راهنمايي كوتاه براي توصيف بهتر محصول:

    • تيترهاي جذب كننده بنويسيد.
    • مشكل يا نيازي را كه محصولتان رفع مي‌كند توصيف كنيد.
    • خلاقيت خودتان را در حل نياز نشان دهيد.
    • درباره محصول و مزيت‌ها توضيح دهيد.
    • پيشنهاد و تضمين دهيد.
    • با روش‌هايي مثل تعيين زمان، خريد را براي مشتري ضروري كنيد.

    ۳. سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

    سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

    بيشتر بخوانيد:

    ۶ نكته مهم كه براي طراحي وب سايت تجاري بايد بدانيد

    حالا كه جامعه هدف را شناختيد، محصول خودتان را براي عرضه آماده داريد و فرايند خريد را طراحي كرده‌ايد، بايد وب‌سايت كسب درآمد از اينترنت خودتان را بسازيد. در طراحي سايت به چند نكته بايد توجه كرد؛ اول اين كه طراحي بايد ساده باشد و مخاطب را گيج نكنيد. حداكثر ۵ ثانيه وقت داريد تا نظر مشتري را جلب كنيد؛ با اشتباه در طراحي مشتري مي‌رود و شايد ديگر بازنگردد. در ادامه چند نكته بيشتر كه بايد در راه‌اندازي سايت در نظر داشته باشيد:

    • در كل سايت از يك يا حداكثر دو فونت استفاده كنيد.
    • منوي اصلي سايت بايد واضح و در همه صفحات قابل دسترسي باشد.
    • فقط در صورتي از تصاوير، ويديو و صدا استفاده كنيد كه باعث بهبود انتقال پيام شما شود.
    • راهكاري در نظر داشته باشيد كه شماره موبايل يا آدرس ايميل مشتريان را جمع‌آوري كنيد.
    • طراحي بايد به شكلي باشد كه مراحل خريد آسان و با چند كليك تمام شود.
    • سايت شما مثل ويترين مغازه شما است، پس زيبايي و مشتري‌پسند بودن يادتان نرود.

    ۴. با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

    با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

    بهترين روش جذب مشتري جذب مشتري در اينترنت، قرار گرفتن سايت در صفحه اول نتايج جستجو گوگل است. براي اين كه در صفحه اول و رتبه‌هاي بالاتر قرار بگيريد بايد چند كار انجام دهيد، اول بايد وبسايت شما داراي تعداد صفحات كافي باشد. متداول‌ترين روش افزايش تعداد صفحات، وبلاگ نويسي است. درباره محصول يا خدمات كسب و كارتان مطالبي بنويسيد و منتشر كنيد. اگر تعداد زيادي محصول داريد درباره هر كدام توضيح دهيد. همه روش‌ها و تكنيك‌هاي بيشتر ديده شدن در گوگل همه در يك كلمه مي‌گنجد: سئو (SEO).

    بيشتر بخوانيد:

    ۶ راهكار ساده براي بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو

    سئو به معناي بهبود وبسايت براي موتورهاي جستجو است و بحث گسترده‌اي است كه موفق شدن در آن هم به سرعت اتفاق نمي‌افتد. يك راه حل سريع براي رسيدن به صفحه اول گوگل، استفاده از سرويس تبليغات گوگل با نام ادوردز (AdWords) است. با اين خدمات مي‌توانيد خود را خيلي راحت و موثر در صفحه اول نتايج جستجوي گوگل، در معرض ديد گروه هدف خود قرار بدهيد.

    با توجه به تحريم‌هايي كه گوگل به واسطه سياست‌هاي آمريكا، عليه كاربران ايراني وضع كرده است، اگر بدون داشتن تجربه و آشنايي كافي با قوانين تبليغات در گوگل و دانستن راه‌هاي ثبت آگهي در AdWords اقدام به راه‌اندازي كمپين تبليغاتي كنيد، ممكن است گوگل پس از آگاهي از آدرس IP و اصالت ايراني تجارت شما، نام دامنه‌ و همچنين حساب كاربريتان را براي هميشه در ليست سياه قرار بدهد. بهترين روش براي استفاده از اين ابزار قدرتمند، ثبت سفارش كمپين تبليغاتي از طريق وبسايت پيمنت۲۴ است.

    ۵. با لينك گرفتن شهرت و اعتبار به دست آوريد

    لينك دهي

    مردم از اينترنت براي پيدا كردن اطلاعات استفاده مي‌كنند. پس بايد محتوايي داشته باشيد كه قابل انتشار در شبكه‌هاي اجتماعي يا وبسايت‌هاي ديگر باشد. لينك گرفتن از سايت‌هاي ديگر در ارتقا رتبه شما در گوگل بسيار تاثيرگذار است. در ادامه چند راهنمايي آسان و عملي براي لينك گرفتن از منابع مختلف:

    • محتواي با ارزش و تخصصي مرتبط با محصول خودتان به صورت مقاله، فيلم يا هر فرمت ديگر بسازيد و آن را شبكه‌هاي اجتماعي يا هر بستر محتوايي ديگر منتشر كنيد.
    • در مطالب وبسايت خودتان گزينه ارسال براي دوستان براي به اشتراك‌گذاري قرار دهيد.
    • در بحث‌هاي انجمن‌هاي اينترنتي يا گروه‌هاي مرتبط با محصولتان شركت كنيد و فعال باشيد.

    ۶. بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

    بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

    بيشتر بخوانيد:

    بازاريابي اينترنتي را با اين هفت عادت متحول كنيد

    يكي از مهم‌ترين دارايي‌ها براي كسب درآمد از اينترنت ، فهرست ايميل يا شماره موبايل مشتريان بالقوه است. در طراحي سايت امكان عضويت و در كنار آن امكان دريافت خبرنامه براي مواردي مثل اطلاع از محصولات جديد را فراهم كنيد. در ادامه چند مزيت بازاريابي ايميلي:

    • رابطه خود را با مشتريان تقويت مي‌كنيد تا شما را فراموش نكنند.
    • بازخورد اين روش بازاريابي، ۱۰۰ درصد قابل پيگيري است.
    • اين روش به دليل هدفمند بودن تاثير بيشتري نسبت به تبليغات معمول دارد.

    ۷. فروش خود را افزايش دهيد؛ تكنيك‌هاي بيش فروشي و تكرار فروش

    تكنيك هاي افزايش فروش

    براي موفقيت در كسب درآمد از اينترنت بايد استراتژي فروش داشته باشيد. يكي از استراتژي‌ها بايد حفظ مشتريان باشد. حداقل ۳۶ درصد از افرادي كه يك بار از شما خريد كنند دوباره از شما خريد خواهند كرد. پس بايد بتوانيد اولين فروش را كه سخت‌ترين مرحله هم هست، عملي كنيد.

    يكي از استراتژي‌ها براي فروش بيشتر، استفاده از تكنيك‌هاي بيش فروشي (upselling) و تكرار فروش (back-end sale) است. بيش فروشي يعني براي خريد يك پيراهن ۱۰۰ هزار توماني به فروشگاهي مراجعه مي‌كنيد و فروشنده شما را متقاعد مي‌كند يك پيراهن ۳۰۰ هزار توماني بخريد! در اين روش مشتري به خريد محصول گرا‌ن‌تر يا محصولات ديگر ترغيب مي‌شود. تكنيك تكرار فروش هم يعني كاري كنيد مشتري بعد از خريد محصول اول دوباره از شما خريد كند. در كسب و كار اينترنتي پياده كردن اين تكنيك‌ها به راحتي امكان‌پذير است. چند نكته براي افزايش فروش اينترنتي:

    • براي محصولات خود كوپن تخفيف الكترونيك بسازيد. براي مثال، كوپن خريد براي خريد اولي‌ها.
    • در كنار هر محصول يا در صفحه تشكر از خريد، محصولات مرتبط به مشتري نشان دهيد.
    • به مشتري‌ها پاداش دهيد. هرچه به مشتري احترام و قدرداني بيشتري نشان دهيد، مشتري وفادارتر خواهد بود.

    اينترنت دنيايي هميشه در حال تغيير و تحول است. با اين حال اصول و مراحل اصلي كسب درآمد از اينترنت تغيير زيادي نكرده است. اگر مي‌خواهيد كارآفريني اينترنتي خودتان را شروع كنيد، از اين مراحل پيروي كنيد و مطمئن باشيد موفق خواهيد شد. اگر به تازگي در حال كسب درآمد از اينترنت هستيد با نگاهي به اين مطلب مطمئن شويد گامي را ناديده نگرفته‌ايد يا اقدام اشتباهي انجام نداده‌ايد. كسب درآمد از اينترنت كار سختي نيست، فقط بايد اصول آن را بياموزيد و كمي پشتكار به خرج دهيد. اگر كسب و كار شما مبتني بر يك مهارت آزادكاري (فريلنسر) يا مشترياني خارج از كشور داريد، نگران نقد كردن درآمد ارزي نباشيد، پيمنت۲۴ براي مشكلات نقد كردن درآمد ارزي شما هم راه حل دارد.

    شما چه نيازهايي را مي‌بينيد و چه ايده‌هايي براي كارآفريني اينترنتي داريد؟

    منابع : marketingmagnet , wswbbsjavid.garshasbi,

     themarketingprojavidkasbokarsiterojit.page.tl,

     kasbokarmarketinglandbusiness2020kareonlineGoSEOedublogs.org   


    votre commentaire
  • خرید هاست مناسب و امن یعنی تهیه یک محل تجاری واقعی در دنیای مجازی که چند اِلِمان مهم باید در آن رعایت شده باشد. اول از همه باز بودن محل کسب و کار شما به صورت ٢٤ ساعته و خدمات دهی سریع به مراجعه کنندگان. امنیت محل کسب شما بسیار مهم است زمانی که هاستی را می خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که امنیت، سرعت و پایداری هاست بسیار مهم هستند.

    در واقع ما بر این باوریم هنگامی که استارت آپ ها و شرکت های بزرگ تصمیم می گیرند برای خود یک هاست خریداری کنند تا با راه اندازی وب سایت کسب و کار خود را به صورت جدی رونق ببخشند و سیستم های گسترده بازاریابی اینترنتی را برای خود پیاده سازی کنند همواره هاست های صد مگابایتی و حتی یک گیگابایتی هم پاسخگوی نیاز های آن ها نخواهد بود و این سرویس ها معمولا باعث محدود شدن برخی از کسب و کار های اینترنتی شده است و از فکر به پیشرفت باز مانده اند،

    در چنین شرایطی ما در میزبان فا با تهیه سرور ها و تجهیزات پیشرفته و بهینه سازی آن ها و تجهیز آن ها به تکنولوژی های پیشرفته، قادر شدیم برای اولین بار در کشور هاست هایی را ارائه کنیم که به صورت پیشفرض از ده گیگابایت به بالا فضا در اختیار داشته باشند و منابع مدیریت شده ای نیز در اختیار داشته باشند تا تمام کسب و کار های اینترنتی قادر باشند بدون هیچ نگرانی از اتمام منابع هاست برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی کنند،

    همچنین جهت جلوگیری از پرداخت هزینه های زیاد توسط استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا برای اولین بار در کشور، سرویس های هاست ماهانه، هاست سه ماهه، هاست شش ماهه و هاست سالانه را ارائه نمودیم،

     همچنین میزبان فا اخیرا برای جلب اعتماد مشترکین درمورد کیفیت خدمات ارائه شده سرویس های هاست رایگان سی پنل cpanel را به صورت کاملا مجانی ارائه نموده است، شما با ثبت هاست رایگان در میزبان فا قادر هستید تا ۳۰ روز کیفیت سرویس های میزبان فا را مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به خرید هاست و دامنه رایگان اقدام نمایید، با خرید هاست مطمئن از میزبان فا می توانید محل کسب و کارتان را تحت نظر تیم حرفه ای میزبان فا راه اندازی کنید و با خیالی آسوده فقط به کسب درآمد خودتان فکر کنید. در زمانی که سوالی در بخش پشتیبانی میزبان فا ثبت می شود تمام تیم تا رفع آن مشکل در کنار شما خواهند بود، علاوه بر این ما منابع آموزشی ویدئویی و برنامه ریزی شده بسیاری برای راهنمایی شما جهت بهره برداری صحیح از سرویس ها تدارک دیده ایم، کافیست که فقط یک بار طعم میزبانی حرفه ای را تجربه کنید.

     

    خرید هاست با کیفیت دغدغه خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را دارند است. هاستی که با کیفیت و مطمئن باشد یکی از مهمترین مواردی است که برای راه اندازی یک سایت اینترنتی باید به فکر آن باشید. مهمترین عوامل برای خرید هاست مطمئن و با کیفیت سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی آن است. به دلیل مهم بودن این موضوع قصد دارم در این مقاله شرکت های ارائه دهنده هاستینگ ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا هر کسی بتواند بهترین شرکت را برای میزبانی سایت خود انتخاب کند.

     

    یک هاست خوب چه امکاناتی دارد؟

    همانطور که در بالا اشاره کردم هاست با کیفیت و مطمئن باید پایدار، پر سرعت، با امنیت بالا و دارای پشتیبانی خوب باشد. اما یک سری مواردی وجود دارد که در انتخاب یک هاست خوب باید مد نظرتان باشد مثل میزان فضا، پهنای باند و سازگاری که در تمام هاست ها مشترک است. ولی امکاناتی که هر شرکت هاستینگ روی هاست های خود ارائه می دهد متفاوت است. در ادامه امکانات یک هاست کامل را عنوان می کنم و توضیحاتی را در مورد هر یک به شما می دهم.

     

    1.فضای میزبانی

    فضای میزبانی به میزان فضای هاست می گویند. یعنی به اندازه مجاز می توانید فایل های خود را روی هاست خود آپلود کنید. فضای میزبانی بستگی به نوع سایت و میزان فایل های شما دارد. البته یک سری از شرکت های میزبانی وب در ایران محدودیتی در این مورد روی سرویس های خود اعمال می کنند.

     

    2.پهنای باند

    به مقدار ترافیک مصرفی سایت پهنای باند می گویند. مثلا مقدار بازدیدی که از سایت مورد نظر می شود یا تعداد فایل هایی که از سایت مورد نظر توسط کاربران دانلود می شود. معمولا پهنای باند به صورت ماهانه روی سرویس های میزبانی وب ارائه می شود و بر حسب گیگابات هم است.

     

    3.اد آن دامین

    به دامنه اضافی اد آن دامین گفته می شود. به عبارت دیگر توسط هر اد آن دامین می توان یک سایت مجزای دیگر روی هاست مورد نظر راه اندازی کرد. معمولا شرکت های هاستینگی که اد آن دامین نا محدود روی سرویس های خود ارائه می کنند هاست های بی کیفیتی دارند!

     

    4.پارک دامین

    به دامین های متصل پارک دامین گفته می شود. یعنی سایتی با چند دامین که هر کدام از دامین ها سایت اصلی را نشان می دهند. تعداد پارک دامین از اهمیت پایینی بر خوردار است. به خاطر لطمه زدن به سئوی سایت استفاده از پارک دامین پیشنهاد نمی شود.

     

    5.ساب دامین

    ساب دامین یعنی زیر دامنه سایت اصلی. از ساب دامین می توان برای راه اندازی بخشی مجزا در سایت استفاده کرد. مثلا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایتی می توان از آدرس shop.site.com استفاده کرد.

     

    6.دیتابیس

    به بانک اطلاعاتی دیتابیس می گویند. معمولا برای راه اندازی سایت های پویا با سیستم های وردپرس یا برای راه اندازی سیستمی در سایتی (فروشگاه اینترنتی) از دیتابیس برای ذخیره اطلاعات استفاده می شود.

     

    7.کنترل پنل مدیریت

    رابط کاربری بین کاربر و هاست است. از طریق کنترل پنل هاست می توان سایت مورد نظر را مدیریت کرد. به عنوان مثال ساخت دیتابیس، مدیریت ایمیل ها، مدیریت فایل ها و غیره را باید از طریق کنترل پنل مدیریت هاست انجام داد.

     

    8.پشتیبان گیری کامل

    پشتیبان گیری کامل به بک آپ گرفتن کل سایت گفته می شود که هم توسط کاربر انجام می شود و هم شرکت هاستینگ مورد نظر موظف است از سایت های میزبان شده به صورت اتوماتیک و منظم فول بک آپ بگیرد.

     

    9.در دسترس بودن سرور

    یکی از مهمترین مواردی که هم شما و هم هر شرکت هاستینگی باید به آن اهمیت بدهد در دسترس بودن سرور یا آپ تایم بودن آن است. معمولا شرکت های میزبانی وب ایران آپ تایم 99 درصد را تضمین می کنند. یعنی در طول ماه یک درصد از سرور در دسترس نخواهد بود! البته تضمین 100% آپ تایم بودن تقریبا محال است.

     

    10.گواهینامه SSL

    پروتکل SSL ، سایت مورد نظر را مجهز به پروتکل امن یا همان HTTPS می کند. معمولا این مورد را اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان ارائه می کنند که رایگان بودن آن از کیفیت آن کاسته و به نظر من استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده کردن از آن است.

     


    votre commentaire