• با توجه به گسترش روزافزون اینترنت و استفاده از فضای مجازی در دنیا، فرصت‌های بسیار زیادی برای راه‌اندازی انواع کسب‌و‌کار‌های اینترنتی به وجود آمده است، شما با داشتن کمی خلاقیت می‌توانید به سادگی کسب‌و‌کار آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و شروع به کسب درآمد از اینترنت کنید.

     

    برای این منظور تنها کافیست نیاز جامعه‌ی کاربران فضای مجازی را شناسایی کرده و برای آن چاره‌ای بیندیشید، راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی وجود دارد، روش‌هایی مانند راه‌اندازی یک وبسایت، یک کانال تلگرام یا یک صفحه‌ی اینستاگرام، در ادامه با ما همراه باشید تا باهم به بررسی این موارد پرداخته و راه‌های راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسیم.

    راه‌اندازی یک وبسایت محتوا محور

    شما میتوانید در عرض چند دقیقه یک وبسایت کوچک برای خود راه‌اندازی کنید یا از فردی متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد و پس از آن شروع به تولید محتوا در وبسایتتان کرده و بدین تریت اولین کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید، هرچند راه‌اندازی چنین وبسایتی احتمالا فرایند نسبتا ساده‌ای خواهد داشت، اما پیشبرد اهداف سایت و عمل‌کردن طبق برنامه‌ریزی نیازمند تلاش مستمر خواهد بود.

    اگر بتوانید با محتوایی که منتشر می‌کنید توجه مخاطبین اینترنت را به وبسایتتان جلب کنید به راحتی و پس از گذشت زمانی اندک شرکت‌های اینترنتی تمایل به درج تبلیغات در صفحات وبسایت شما خواهند داشت، شما می‌توانید در ازای دریافت مبلغی مشخص تبلیغ آن‌ها را در وبسایت خود قرار دهید و بدین ترتیب از وبسایت خود کسب درآمد کنید، مهم‌ترین عامل موفقیت در این مورد داشتن یک وبسایت پر بازدید خواهد بود.

    به عنوان مثال  را در نظر بگیرید، شما به عنوان مخاطب از مطالب سایت استفاده می‌کنند، شرکت‌های تبلیغات اینترنتی سفارش تبلیغ داده و ما در ازای دریافت مبلغی تبلیغات آن‌ها را در سایت و در معرض دید کاربران قرار می‌دهیم.

    راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی

    محصولی برای فروش دارید؟ بهترین ایده این‌است که یک وبسایت راه اندازی کرده و محصولات خود را در آن به فروش برسانید، شما میتوانید به راحتی با بانک (یا درگاه‌های واسطه) قرارداد بسته و مبلغ محصول را به صورت آنلاین از خریدار دریافت کرده و پس از آن محصول مورد نظر کاربر را در اختیار وی قرار دهید.

    برای اینکه یک فروشگاه آنلاین موفق داشته‌باشید باید بتوانید اعتماد کاربران را به خود جلب کنید، در غیر اینصورت فروشگاه شما محکوم به شکست خواهد بود.

    فروشگاه اینترنتی “دیجی‌کالا” مثال بسیار خوبی در این مورد است، این وبسایت انواع و اقسام محصولات را به صورت آنلاین به فروش میرساند و به یکی از موفق‌ترین کسب‌و‌کارهای اینترنتی ایرانی بدل گشته است.

    نیاز کابران اینترنت را شناسایی کنید

    اگر بتوانید یک نیاز از کاربران اینترنت شناسایی کرده و آن‌را رفع کنید، به سرعت پیشرفت کرده وکسب‌و‌کارتان به نتیجه خواهد رسید، برای این منظور باید ایده‌پردازی کرده و جامعه‌ی کاربری را نیازسنجی کنید، اگر بتوانید یک کسب و کار متناسب با نیاز و خواسته‌ی کاربران راه‌اندازی کنید به شدت موفق خواهید بود، به عنوان مثال اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین مانند “اسنپ و تپسی” را در نظر بگیرید که چگونه به سرعت در بین اقشار مختلف جامعه رشد کرده و به محبوبیت رسیدند.

    شما نیز اگر بتوانید چنین نیازهایی را شناسایی کرده و استارتاپ خود را راه‌اندازی کنید مطمئنا موفق خواهید بود و به یک کسب و کار درآمدزا تبدیل خواهید شد، پس همین الان سعی کنید به دنبال یک نیاز از کاربران گشته و برای رفع آن چاره‌ای اینترنتی بیندیشید!

    استفاده از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی

    مطمئنا تا به‌حال صفحات پرطرفدار را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید، صفحاتی که شاید تنها به وسیله‌ی ساخت و انتشار متن یا محتوای چند رسانه‌ای مخاطبین زیادی را برای خود دست‌و‌پا کرده اند، این فرایند نیز مانند روش کسب درآمد از وبسایت محتوا محور بوده و درصورتی که صفحه‌ی شما مخاطبین زیادی داشته باشد میتوانید تبلیغات مختلفی را در آن قرار داده و به کسب درآمد بپردازید، هرچند این نوع کسب و کار هیچگاه نمی‌تواند جای یک وبسایت حرفه‌ای را برای شما بگیرد و دارای ریسک‌های متعددی خواهد بود.

    کانال و ربات‌های تلگرامی را دریابید!

    تلگرام در ابتدا یک اپلیکیشن پیام‌رسان ساده بود، به مرور قابلیت کانال‌ها، ساخت ربات و… به آن اضافه‌شد و پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی را در بستر خود به وجود آورد، شما میتوانید تنها در چند ثانیه یک کانال تلگرامی برای خود ایجاد کنید و شروع به تولید محتوا در آن کنید، در صورتی که بتوانید مخاطبین قابل قبولی برای کانال خود جذب کنید، تبلیغات نیز جذب خواهید کرد و می‌توانید از کانال خودکسب درآمد داشته باشید.

     

    همانگونه که متوجه شده‌اید، برای این مورد نیز باید بتوانید مخاطبین زیادی برای کانال خود جذب کنید که اینکار نیازمند صرف وقت یا هزینه خواهد بود.

    یکی دیگر از قابلیت‌های تلگرام ربات‌های آن هستند، اگر دانش برنامه‌نویسی دارید میتوانید سفارش‌های مختلفی را دریافت کرده و برای آن‌ها ربات طراحی کنید، همچنین می‌توانید ایده‌ی خودتان را پیاده‌سازی کرده و خدمت یا قابلیتی را در بستر تلگرام ارائه دهید.

    حتما با مطالعه‌ی این مقاله متوجه شده‌اید که برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین راه‌های زیادی پیش‌روی شماست، اما مهم‌ترین نکته برای موفقیت در این زمینه جلب توجه و اعتماد کاربران می‌باشد، اگر بتوانید مخاطبان اینترنت را جذب خود کنید مطمئنا موفق خواهید شد و در غیر این صورت کسب و کار شما محکوم به شکست خواهد بود، چه بسا وبسایت‌های مختلفی که راه‌اندازی شدند، اندکی فعالیت کردند و در پایان به دلیل عدم وجود مخاطب به دست فراموشی سپرده‌شده و پس از مدتی برای همیشه خاموش شدند.

     


    votre commentaire
  • در زير مجموعه انواع كسب و كار هر نوع تجارت ، كارآفريني ، فعاليت بازرگاني ، بيزينس و در مجموع هر رفتاري كه منجر به يك فعاليت اقتصادي از طريق ارايه كالا يا خدمات شود و به يك ارزش افزوده نيز ختم شود جاي مي گيرد.براي اينكه با انواع كسب و كار از مدل هاي مختلف كسب و كار اينترنتي گرفته تا كسب و كار خانگي و دوركاري هاي مختلف آشنا شويد در اين نوشتار با ما همراه باشيد.

    كسب و كار چيست ؟

    كسب و كار يا بيزينس ( business ) ، يك سازمان يا تشكيلات سرمايه‌گذاري است كه مشغول فعاليت‌هاي تجاري، صنعتي، يا حرفه‌اي باشد. يك كسب و كار، فعاليت‌هاي كسب و كاري يا تجاري را از طريق توليد يك كالا، ارائه‌ي يك خدمت يا خرده‌فروشي محصولاتي كه از قبل توليد شده‌اند، به انجام مي‌رساند. يك كسب و كار مي‌تواند يك نهاد سودده باشد يا يك سازمان غيرانتفاعي (غير سودده) كه براي انجام ماموريت‌هاي خيرخواهانه ايجاد شده‌‌ است. در ادامه بر اساس طبقه بندي ماهيتي با انواع كسب و كار كه مي توانند شما را به شغل پايدار و ثروت هنگفت برسانند جاويد گرشاسبي آشنا خواهيد شد.

    انواع كسب و كار ۱:

    كسب و كار اينترنتي

    اين نوع كسب و كار جديد بوده و با پيدايش كامپيوتر، اينترنت، و توسعه ي جامعه ي خدماتي به عنوان يكي از سريع‌ترين كسب و كارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهاني مطرح هستند.

    كسب و كار اينترنتي چيست؟

    كسب و كار اينترنتي به فروش محصولات يا خدمات در اينترنت گفته مي‌شود. اين نوع كسب و كار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پيشرفت كرده است. خريد و فروش اينترنتي به كوچكترين كسب و كارها نيز اين امكان و فرصت را مي‌دهد كه به مخاطبان خود در سطح جهاني با حداقل هزينه دسترسي پيدا كنند. امروزه بيش از ۲ ميليارد نفر در سطح دنيا از اينترنت استفاده مي‌كنند. ۶۹ درصد از اين جمعيت، در طول ۹۰ روز، دست كم يك خريد از اينترنت داشته‌اند.

    يك سايت اينترنتي، تنها براي فروش محصول يا خدمات به كار نمي‌رود، بلكه مي‌تواند نقشها و كاركردهاي مختلفي داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردي داريد كه در ديگر نقاط دنيا وجود ندارد، مي‌توانيد با معرفي آن محصول در سايت خود، ديگران را از وجود آن مطلع كنيد و از اين طريق به اهداف خود دست يابيد.

    زيبايي اينترنت در اين است كه مخاطبان آن در سرتاسر دنيا پراكنده‌اند و اين امر مي‌تواند به معناي وجود مشتريان بالقوه براي شما باشد. اين نوع بازار، هيچ موقع بسته نمي‌شود. مشتريان شما مي‌توانند به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات كسب و كارتان دسترسي پيدا كنند. شما نيز مي‌توانيد هر چند بار و با هر فاصله‌اي كه بخواهيد، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ي فعاليتها و فروشگاهتان در صفحات اينترنت جاي دهيد. مهمتر از اين، شما مي‌توانيد كاتالوگي از محصولات و خدماتتان را همراه تصوير و حتي فيلم در صفحات اينترنت قرار دهيد. در اين صورت، مشتريان بالقوه ي شما مي‌توانند آنها را مشاهده كنند و حتي در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خريد دهند.

    انواع كسب و كارهاي اينترنتي

    امروزه، كسب و كارهاي اينترنتي بسيار متنوعند. اما به طور كلي آنها را مي‌توان آنها به ۱۰ گروه عمده تقسيم بندي كرد. در ادامه فهرست انواع كسب و كار اينترنتي آمده است:

    ۱- ايجاد اجتماعات آنلاين؛
    ۲- خريد، فروش و حراج كالاهاي مختلف؛
    ۳- تبليغات اينترنتي؛
    ۴- ارائه خدمات تخصصي به ديگران؛
    ۵- ايجاد امپراتوري اطلاعات، اخبار و آموزش؛
    ۶- تهيه و ارائه نرم افزارهاي مختلف؛
    ۷- چند رسانه‌اي يا مالتي مديا؛
    ۸- پيوستن به شبكه‌هاي واسطه گري؛
    ۹- خدمات مربوط به ايميل؛
    ۱۰- سرمايه‌گذاري مشترك.

     

    راه‌اندازي سايت اينترنتي

    ثبت اسم اينترنتي

    هر سايت اينترنتي اسم منحصر به خود را دارد. مانند Yahoo. com يا google. com.به اينها اسم دمين مي‌گويند.

    اين اسم منحصر به فرد است كه سايت شما را از ديگر سايت‌هاي اينترنتي متمايز مي‌سازد. ثبت اسم اينترنتي و فرستادن آن، باعث مي‌شود كه ديگران بتوانند از طريق اين اسم اينترنتي به شما دسترسي پيدا كنند. بنابراين، وقتي كه شما سايت اينترنتي تان را راه‌اندازي كنيد، كاربران اينترنت مي‌توانند مثلاً با تايپ آدرس (( com. اسم شركت شما. www )) در جست و جوگر صفحه ي اينترنت، شما را بيابند. شركتهاي مختلفي هستند كه در زمينه ي انتخاب نام و ثبت آن در اينترنت از شما حمايت و پشتيباني كنند.

    تفاوت كسب و كار اينترنتي با تجارت الكترونيكي

    بسياري از افراد، كسب و كار اينترنتي ( E-Business ) را با تجارت الكترونيكي ( E-Commerce ) اشتباه مي‌گيرند در حاليكه اين دو مبحث با يكديگر متفاوتند. به عبارتي E-Business به مجموعه فعاليتهاي مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاريابي، مالي، خريد و فروش، ارتباط با مشتريان، خدمات پس از فروش، همكاري با سرمايه‌گذاران و… كه از طريق شبكه اينترنت انجام مي‌گيرد اطلاق مي‌شود در حاليكه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خريد و فروش از اينترنت مي‌باشد و خود، زيرمجموعه‌اي از E-Business است.

    انواع كسب و كار ۲:

    كسب و كار خانگي

    تعريف كسب و كار خانگي

    به هر نوع فعاليت اقتصادي در محل سكونت شخصي كه با استفاده از امكانات و وسايل منزل راه‌اندازي شود كسب و كار خانگي مي‌گويند.

    اهميت كسب و كار خانگي:

    امروزه كسب و كارهاي خانگي از بخش‌هاي حياتي و ضروري فعاليت‌هاي اقتصادي كشورهاي پيشرفته محسوب مي‌شوند. كسب و كار خانگي از نظر ايجاد شغل، نوآوري در عرضه محصول يا خدمات، موجب تنوع و دگرگوني زيادي در اجتماع و اقتصاد هر كشور مي‌شوند. همچنين براي جوانان، كسب و كارهاي خانگي نقطه شروع مناسبي براي راه‌اندازي كسب و كار شخصي است، زيرا راه‌اندازي آن در مقايسه با ديگر انواع كسب و كار ساده و آسان است. به عنوان نمونه شما مي‌توانيد با يك دستگاه رايانه و يك خط تلفن، يك كسب و كار اينترنتي راه بيندازيد و كارها و خدمات مختلفي را به مردم عرضه و ازاين راه براي خود درآمد كسب كنيد.

    سابقه كسب و كارهاي خانگي:

    كسب و كارهاي خانگي در ايران سابقه ديرينه دارند. بسياري از صنايع دستي كه امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سكونت افراد توليد مي‌شده‌اند. بطور كلي كسب و كار خانگي پديده جديدي نيست، بلكه در نتيجه تغييرات و تحولاتي كه در فعاليتهاي اقتصادي – اجتماعي امروز به وجود آمده به آن توجه بيشتري شده است و اين نوع كسب و كارها روز به روز گسترش و توسعه مي‌يابند.

    بالا بردن كيفيت زندگي:

    امروزه بيشتر صاحبان كسب و كار‌هاي خانگي بر اين باورند كه كار كردن در خانه، كيفيت زندگي آنان را بهبود ميبخشد. كاركردن در خانه باعث ميشود كه وقت بيشتري به خانواده و خانه اختصاص يابد و به ديگر مسائل و موضوعات خانواده، از قبيل تربيت و پرورش فرزندان توجه بيشتري شود.به طور كلي امروزه كار و زندگي بيش از پيش در همديگر ادغام شده‌اند.

    توسعه فن آوري:

    امروزه با پيشرفتهاي زيادي كه در زمينه علوم رايانه و ديگر وسايل ارتباطي به وجود آمده، محيط خانه محل مناسب و كاراتري براي كسب و كار شده است.

    مزاياي كسب و كار خانگي:

    ۱- آزادي و استقلال عمل بيشتر؛

    ۲- ساعات كاري انعطاف پذير؛

    ۳- ايجاد تعادل و موازنه بيشتر بين كار و زندگي؛

    ۴- پايين بودن هزينه راه‌اندازي؛

    ۵- پايين بودن ميزان ريسك؛

    ۶- امكان كاركردن پاره وقت؛

    ۷- راحت تر بودن تربيت بچه ها؛

    ۸- داشتن فرصت و زمان بيشتر؛

    ۹- تناسب با ويژگيهاي جسمي افراد معلول و كم توان؛

    ۱۰- احتمال موفقيت بيشتر؛

    ۱۱- تناسب با اقشار مختلف؛

    ۱۲- احساس راحتي بيشتر؛

    ۱۳- عدم نياز به مجوز.

    دلايل انتخاب كسب و كار خانگي:

    براي راه‌اندازي كسب و كار خانگي موارد زير را بايد در نظر بگيريد:

    ۱- درباره ايده كسب و كارتان تحقيق كنيد.

    ۲- درباره محصول يا خدماتتان نيز اطلاعات كسب كنيد.

    ۳- محل كار خود را تعيين كنيد.

    ۴- مشاركت ديگر اعضاي خانواده را جلب كنيد.

    ۵- اسم مناسبي براي كسب و كارتان انتخاب كنيد.

    ۶- اسياب و تجهيزات مناسبي براي كسب و كارتان تهيه كنيد.

    ۷- پوشش مناسب و درخور براي كسب و كارتان فراهم كنيد.

    ۸- يك صندوق پستي به كسب و كارتان اختصاص دهيد.

    ۹- با دوستان و همسايگانتان رك و صادق باشيد.

    ۱۰- حساب بانكي براي كسب و كارتان باز كنيد.

    ۱۱- ارتباطات بيشتري با ديگران برقرار كنيد.

    ۱۲- از داشتن كسب كار خانگي واهمه و خجالتي نداشته باشيد، بلكه به آن افتخار كنيد.

    مطلب مرتبط : ۲۵ ايده كسب و كار جديد

     

     انواع كسب و كار ۳:

    كسب و كار خانوادگي

    تعريف كسب و كار خانوادگي

    كسب و كار خانوادگي يكي از انواع كسب و كار است كه صاحبان آن با هم خويشاوند و فاميل باشند. به عبارت ديگر به كسب و كارهايي گفته مي‌شود كه افراد يك خانواده و خويشاوندان اقدام به تشكيل كسب و كاري مي‌نمايند. اين نوع كسب و كار‌ها را مي‌توان در بسياري از كشورها همچون ايتاليا مشاهده نمود

    اغلب ميان دو واژه “خانواده” و “كسب و كار” نوعي تضاد و دوگانگي وجود دارد، در حالي كه اين مفاهيم به عنوان دو زير سيستم از يك ابر سيستم به نام اجتماع و جامعه هستند كه در اثر ارتباطات و تاُثيرات متقابلي كه بر روي يكديگر مي‌گذارند تشكيل يك نظام كلي تر را به نام “كسب و كار خانوادگي” (فاميلي) مي‌دهند. برخي ديگر نيز براي تعريف اين مفهوم به مباحثي چون بينش و هدف يك شركت و يا يك كسب وكار خاص اتكا نموده‌اند و به موضوع از اين منظر نگريسته‌اند. نهايتاً اينكه تئوري مشهور مبتني بر منابع ( RBV ) بدين منظور يك شركت و يا كسب و كار خاص را بر اساس دسته بندي منابع موجود آن (دانش، مواد، سرمايه، نيروي انساني و…) تعريف و تقسيم بندي مي‌نمايد. Garshasbi

    به هرحال تعاريف و تقسيم بندي‌هاي زيادي براي كسب و كار خانوادگي ارائه شده است. براي تعريفي دقيق و روشن از اين مفهوم مي‌توان با دو ديد و تقسيم بندي كلي و جزئي به موضوع نگاه كرد. از ديد كلي مي‌توان يك كسب وكار يا شركت خانوادگي را بدين گونه تعريف نمود:

    شركت ها، مؤسسات و كسب و كارهايي كه بوسيله ارتباطات و تعاملات خانوادگي و افراد خانواده تحت تاًثير قرار مي‌گيرند.

    و از ديد جزئي تر تعاريف زير را مي‌توان براي يك كسب و كار خانوادگي هميار وب برشمرد:

    كسب و كاري كه متعلق به افراد يك خانواده مي‌باشد و توسط افراد فاميل و غيرفاميل اداره مي‌شود.

    همانطور كه مشخص است يك كسب و كار خانوادگي گاهي مي‌تواند فراتر از يك شركت خانوادگي باشد. و گاهاً نيز فقط در قالب يك شركت خانوادگي باشد. البته در تعريف اين نوع كسب و كار سه عامل مهم مطرح مي‌باشد: خانواده، مالكيت و مديريت. آنچه كه از يافته‌هاي تمام تحقيقات بر مي‌آيد اين است كه همگرايي عامل خانواده و تنها يكي از دو عامل مالكيت و مديريت (خانواده و مالكيت يك كسب و كار، يا خانواده و مديريت يك كسب وكار) مي‌تواند به تعريف يك كسب و كار خانوادگي بسنده كند.

    به دليل اهميت بسيار زياد شركت‌ها و كسب و كارهاي خانوادگي در رشد و توسعه اقتصادي و همچنين اشتغالزايي و رفع بيكاري، بسياري از كشورهاي جهان نسبت به اين مسئله و كارآفريني از طريق ايجاد اينگونه شركت‌ها روي آورده و برنامه‌ريزي‌هاي بسيار دقيق و هدفداري را در اين زمينه انجام مي‌دهند.

    مطابق انتشارات آكادمي بين‌المللي تحقيقات شركت‌هاي خانوادگي ( IFERA ) در دسامبر ۲۰۰۳، سهم شركت‌هاي خانوادگي از كل شركت‌هاي موجود، در اروپا حدود ۶۰ – ۹۳ درصد، در ايالات متحده حدود ۹۵ درصد و در امريكاي مركزي و جنوبي حدود ۶۵ درصد مي‌باشد. همچنين نزديك به ۳۵ درصد از ۵۰۰ شركت بزرگ امريكايي از نوع شركت‌هاي خانوادگي مي‌باشد. شركت‌هاي بزرگي نيز در سطح دنيا مانند شركت‌هاي Hermés ، Danone ، Michelin ، Peugeot ، Henkel ،HamyarewebCo BMW ، Dr. Oetker ، Beretta Barilla ، Johnson & Johnson ، Kelloggs ، Mars ، IKEA ، Tetra Pak از نوع شركت‌هاي خانوادگي مي‌باشند. همچنين شركت بزرگ Hoshi كه در قرن ششم در ژاپن تاُسيس شد نيز شركتي خانوادگي مي‌باشد.

     


    votre commentaire
  • نگاهي به كسب درآمد اينترنتي از طريق تلگرام

    همانطور كه مي دانيد كسب و كارهاي تلگرامي اين روز ها به وفور يافت مي شوند. البته منظور از كسب و كارهاي تلگرامي كانال هايي نيستند كه از طريق محتواي سرگرم كننده يا سياسي يا طنز مخاطبان زيادي دارند و به واسطه اعضايي كه دارند كسب درآمد مي كنند. و تنها مدل درآمد زايي اين نوع كانال ها پذيرش تبليغات است. همچنين كسب و كارهاي آنلايني كه براي تعامل بيشتر با كاربرانشان و اينكه از غافله عقب نمانند مجبور به راه اندازي كانال تلگرامي شده اند. البته نا گفته نماند براي جذب بيشتر مخاطب و معرفي بهتر برند يا كسب و كارشان هم است.

    اما منظور اصلي من از كسب و كارهاي تلگرامي كانال هايي هستند كه در موضوعات مختلف خدمات يا محصولاتي را ارائه مي كنند. كه اكثر اين كسب و كارها توسط افرادي عادي و در منزل خودشان اداره مي شود. به عنوان مثال شخصي مربي فيتنس است و به واسطه موفقيتي كه تا الان كسب كرده است كانالي راه اندازي كرده و به مشتريان خود برنامه غذايي مي فروشد. يا خانمي از طريق كانال تلگرام خود ليف هاي دستي كه مي بافد را مي فروشد! از اين مدل كسب و كارهاي تلگرامي زياد اند.

    شايد باور كردني نباشد ولي اين كانال ها با وجود اعضاي كم درآمد هاي خيلي بالايي دارند. حتي بيشتر از كانال هاي چند صد هزارتايي! چون اعضاي كانال آنها مشتريان واقعي شان هستند و همينطوري براي سرگرمي عضو كانالشان نشده اند! نكته مهم دقيقا همينجا است. كانال هايي كه به اين شكل فعاليت مي كنند نياز واقعي رفع مي كنند و به خاطر همين اعضاي واقعي دارند و همان اعضاي واقعي شان هستند كه مشتريان وفادارشان مي شوند.

     

    چگونه از طريق تلگرام كسب درآمد كنيم؟

    همانطور كه تا اينجا متوجه شديد كسب درآمد از تلگرام در موضوعات مختلف با توجه به تخصص و علاقه شما امكان پذير است. اما خيلي از دوستان سخت ترين روش را براي كسب درآمد از  تلگرام انتخاب مي كنند. آن هم ايجاد كانالي به اميد اينكه روزي برسد اعضاي كانالشان زياد شود و از طريق پذيرش تبليغات كسب درآمد داشته باشند.

    البته شايد اين روش زمان بر باشد و جدا از اين مورد خيلي هم هزينه بر باشد. به خاطر اينكه كانال هايي كه با اين هدف ايجاد مي شوند مسلما نياز به اعضاي زيادي نيز دارند. دقيقا مانند سايت هايي كه تنها سرمايه شان همان بازديدكنندگاني است كه در روز به سايت آن ها سر مي زنند!

    اما بهترين راه براي كسب درآمد از تلگرام ايجاد كانال با موضوعي خاص است. يعني با متمركز شدن روي قشر خاصي، خدماتي را به آن ها ارائه دهيم. كه در اين مقاله دقيقا هدف ما همين است. در ادامه ايده هايي را عنوان مي كنم تا بتوانيد از طريق آن ها كانال تلگرام خود را راه اندازي كنيد و كسب و كار تلگرامي خود را شروع كنيد.

     

    همانطور كه مي دانيد اين روزها شبكه هاي اجتماعي علاوه بر اينكه ابزاري براي سرگرمي مردم باشند يكي از بهترين كانال هايي اند كه هر شخص يا هر كسب و كاري مي تواند از آن براي كسب درآمد استفاده كند. همانطور كه مي دانيد هر جايي كه مخاطبان بيشتري در آن وجود داشته باشد بهترين مكان براي تبليغات و بازاريابي محصولات و خدمات است. از اين رو اپليكيشن پيام رسان تلگرام كه اين روزها خيلي ها را درگير خود كرده است بهترين مكان برايكسب درآمد از اينترنت و همچنين رونق كسب و كارهاي اينترنتي است.

    يكي از دغدغه هاي افرادي كه قصد دارند توسط تلگرام كسب درآمد كنند يا كسب و كار و خدمات خود را معرفي كنند ميزان اعضاي كانال تلگرامشان است. خب خيلي ها فكر مي كنند هرچه اعضاي كانال تلگرامشان بيشتر باشد بهتر است و بيشتر مي توانند درآمد زايي داشته باشند. و به همين خاطر دست به خريد اعضاي غير واقعي يا فيك ممبر تلگرام مي زنند.

    البته شايد در بعضي مواقع براي كانال هايي كه مثلا از طريق دريافت تبليغات كسب درآمد مي كنند اينطور باشد. ولي هميشه اينطور نيست! كانال هايي با عضو هاي خيلي كم وجود دارند كه به هيچ وجه معروف نيستند و چراغ خاموش به كار خود ادامه مي دهند. اين كانال ها خيلي بيشتر از كانال هايي كه اعضاي چند ده هزار نفري دارند كسب درآمد دارند! مهم تعداد اعضا نيست. بلكه مهم اين است كه اعضاي كانال شما واقعا به خاطر موضوع كانالتان شما را دنبال كنند.

    در اين مقاله هم قصد دارم در مورد همين موضوع صحبت كنم. چگونه مي توان اعضاي واقعي و هدفمند براي كانال تلگرام خود دريافت كرد؟ در اين مقاله همراه من باشيد تا 10 روش اصولي براي افزايش ممبر كانال تلگرام را به شما معرفي كنم.

     

    چرا كانال ما بايد داراي اعضاي واقعي باشد؟

    منظور از اعضاي واقعي اين است كه افرادي در كانال ما حضور داشته باشند، كه واقعا به محتواي كانال ما علاقه دارند و هميشه ما را دنبال مي كنند. اينكه به زور به كسي بگوييم ما را دنبال كند كار خوبي نيست! اين قضيه در همه جا صادق است. مثلا در ايميل ماركتينگ ايميل فرستادن به افرادي كه ما را نمي شناسند كاري اشتباه و بي تاثير است.

    هميشه بازاريابي و تبليغات روي افرادي كه هدف ما هستند مهم بوده است. در تلگرام هم همين طور است. يعني ما به زور نمي توانيم افرادي را كه محتواي ما را دوست ندارند به كانالمان دعوت كنيم. دوره اينكه از طريق تبليغات پاپ آپ و به زور افراد را در كانال خود اضافه كنيم به سر آمده است. امروزه با استفاده از روش هاي اصولي بايد كاري كنيم كه افراد با ميل و علاقه شخصي خودشان كانال ما را دنبال كنند. تا خيلي راحتر بتوانيم بازاريابي محصولات و خدمات خود را روي آن ها انجام دهيم.

    استفاده از روش هاي غير اصولي در افزايش ممبر كانال تلگرام كاري اشتباه، پر هزينه و بي فايده است. كلا هر چيزي كه به اين صورت باشد هيچ تاثيري در روند موفقيت ما ندارد! از سايت هايي كه با استفاده از روش هاي مختلف قصد افزايش بازديد مصنويي سايت خود را دارند بگيريد تا صاحبان پيج هاي اينستاگرامي كه به دنبال فالوئر فيك هستند. هيچ وقت استفاده از اين روش ها عملكرد خوبي نداشته است و در بسياري از مواقع سود كه نداشته هيچ بلكه با ضرر و زيان هايي همراه بوده است.

     

    منبع هميار وب 


    votre commentaire
  •  

    در هر کسب و کاری وفاداری مشتریان و داشتن مشتریانی وفادار، ضامن موفقیت و بقااست. البته داشتن مشتریان وفادار برای کالا و خدمات هر کسب و کاری، یک کار ساده نیست./وفاداری مشتریان ضامن بقای کسب و کار اینترنتی/

    ولی برای کسب و کارهای اینترنتی ساده تر است. مشتری که از کسب و کار شما خدمت یا محصولی تهیه می کند اول از همه توقع کیفیت دارد. بعد از کیفیت نیاز به یک خدمات پس از فروش و پشتیبانی خوب دارد. در این مورد احترام به کرامت و شخصیت مشتری نکته ای است که هرگز نباید فراموش شود.

    برای مشتری وفادار برای کسب و کار اینترنتی خود بدست بیاورید، چند متد به شما پیشنهاد می گردد. اول از همه سعی کنید محصولات و خدماتی متناسب با رفع نیازهای مشتریان خود در کسب و کار اینترنتی خاص تان ارائه دهید.

    در مورد کسب و کار اینترنتی، بازاریابی محتوایی را هرگز دستکم نگیرید. نوشتن مطالب و مقالات آموزشی کاربردی، کاربران را به سوی کسب و کار آنلاین شما می کشاند.

    با کاربرانتان ارتباط تنگاتنگ داشته و آنها را از زمان انتشار مقالات و محصولات جدید در سایتتان آگاه فرمایید. پشتیبانی خوب و پاسخگویی مناسب به نظرات کاربران سایتتان ، باعث میشود آنها اعتماد بیشتری به شما داشته باشند و وفاداری در آنها تقویت می گردد.

    ارائه کد تخفیف ویژه فروش محصولات به کاربران سایت، می تواند درصد وابستگی آنها به سایت شما را بالاتر نیز ببرد.

    مفهوم برند سازی بشدت اینجا نمود پیدا می کند. برند سازی یعنی اینکه اینقدر ارزش یک برند در ذهن مشتری بالا رود که حاضر است هزینه بیشتری بپردازد ولی از برند مورد علاقه و اعتماد خود خرید کند.

    وفاداری مشتریان ضامن بقای کسب و کار اینترنتی / شرکت تبلیغاتی ادریس

    اولین ویژگی مشتری وفادار کسب و کار این است که آنها هرگز حتی به آفرهای ارزان و ویژه ی برندهای دیگر هم توجه نمی کنند و همواره از برند مورد نظر خود خرید می کنند.

    مشتری وفادار یک ویژگی دیگر خواهد داشت که برای هر کسب و کاری به ویژه کسب و کارهای اینترنتی، بسیار سودمند خواهد بود. مشتریان وفادار معمولا به هر کسی که می رسند، آن فرد را به خرید از برند مورد علاقه شان تشویق می کنند. یعنی آنها بازاریاب غیر رسمی برند مورد علاقه خود خواهند بود.

    از اینرو برخی تحقیقات نشان می دهد در برخی کسب و کارهای آنلاین، افزایش ۵ درصدی وفاداری مشتریان، ۹۵ درصد افزایش سود آوری برند را در پی دارد. از این رو باید رقابت پذیری بالایی برای کسب و کار اینترنتی خود تعریف نمایید.

    سعی کنید روشهای ارائه خدماتتان را همواره با رقبا مقایسه کنید و در صورت بهتر بودن شرایط رقبا، در نوع کار خود تغییر ایجاد فرمایید تا رقابت به سود شما تغییر پیدا کند. نیز از روشهای بازاریابی کالا و خدمات تمامی کسب و کارهای موفق ایده بگیرید و همواره با روشهای جدید، خود را به روز نمایید.

     

    با تشکر / شرکت برندسازی ادریس


    votre commentaire
  • داستان ها و ادعاهایی که در مورد مرگ ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می شنویم بیش از حد مبالغه آمیز هستند و اکثراً واقعیت ندارند. در واقع بازاریابی ایمیلی از نظر جذب و حفظ مشتری تا ۸۰ درصد موفق عمل می‌کند و از این نظر نسبت به سایر تاکتیک‌ها عملکرد بهتری دارد.

    بازاریابی ایمیلی کار سختی است اما این اصلا به این معنا نیست که این تکنیک بازاریابی منسوخ شده است. فقط کافیست منابع کافی را به بازاریابی ایمیلی تخصیص دهید (به همان اندازه که به فروش تخصیص داده اید). طبق گفته Marcus Sheridan، یکی از افراد بانفوذ و نویسنده کتاب مشهور “They Ask You Answer” “این تفکر که فروش هنوز هم کشتی مادر است و بازاریابی بخش کوچکی از این کشتی مادر است، مضحک و اشتباه است.”

    اما قبل از اینکه منابع را به بازاریابی ایمیلی تخصیص دهید باید استراتژی هایتان را بررسی کرده و مشکلات زیر را که باعث سخت شدن بازاریابی ایمیلی می شوند، کاهش دهید:

    1. ایمیل شما به مقصد موردنظر نمی‌رسد

    اگر نرخ باز شدن یا کلیک ایمیل های شما کم است، بهتر است اول بررسی کنید که آیا ایمیل های ارسالی واقعا به صندوق ورودی مخاطبین ارسال می شوند یا خیر.

    اعتبار سنجی ایمیل یعنی اطمینان یافتن از اینکه ایمیل های ارسالی واقعا به مقصد مورد نظر می رسند، بخشی از یک استراتژی موفق است که اکثرا نادیده گرفته می شود. اعتبار سنجی ایمیل باعث می شود که آمارهای هر کمپینی دقیق تر شوند. پس سعی کنید برای این کار با شرکت هایی مثل Email Checker که دقت بالای خدماتش برای همه شناخته شده، همکاری کنید تا علاوه بر اعتبار سنجی ایمیل ها “امتیاز فرستنده” خودتان را ارتقاء دهید.

    Andrew Blazewicz که یکی از بنیانگذاران شرکت Email Checker است، دلایل اهمیت اعتبار سنجی ایمیل را توضیح داده و می گوید: “همه سرورهای ایمیل فاکتوری به نام امتیاز فرستنده دارند که از ۰ تا ۱۰۰ رتبه بندی می شود. اگر امتیاز فرستنده‌ی شما بالا باشد بیشتر ایمیل هایی که ارسال می کنید به صندوق ورودی (inbox) افراد فرستاده می شود و اگر این امتیاز کم باشد ایمیل های شما به فولدرهای spam یا junk منتقل می شوند.” وی هشدار می دهد که اگر امتیاز شما بیش از حد پایین باشد این احتمال وجود دارد که توسط سرورهای بزرگی مثل یاهو و گوگل کاملا مسدود شوید.

    1. نمی‌دانید چه تاکتیک‌هایی در بازاریابی ایمیلی بهتر عمل می‌کنند

    شاید اعداد و ارقام مربوط به بازاریابی ایمیلی شما هم مدام در حال بالا و پایین شدن باشند. یک ایمیل خیلی خوب کار می کند، عملکرد بعدی بشدت افت می کند و به همین ترتیب.

    شاید این افت و خیزها به این خاطر باشد که تیم‌تان آن طور که باید ایمیل ها را ارزیابی نمی کنند تا روش های مناسب را مشخص کنند. شرکت هایی مثل Ladder.io نرم افزارهایی دارند که با پلتفرم های بازاریابی ایمیلی مثل MailChimp کار می کنند و به شما کمک می کنند با انجام تست های A/B مختلف متوجه کوچکترین مواردی که تاثیراتی بزرگ دارند شوید و تاثیر فراخوان، تصاویر و سایر المان های مورد استفاده در ایمیل را مشخص کنید. تست های A/B می توانند به شما نشان دهند که کدام قسمت های بازاریابی ایمیلی به اهداف تعیین شده رسیده و کدام قسمت ها نقص دارند.

    شرکت Ladder.io در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود متوجه شد که تست A/B می تواند نرخ کلیک را تا دو برابر افزایش دهد.

    1. محتوای تولیدی شما در تبدیل موفق نیست

    یکی از سخت ترین سوالات این است که چرا گاهی حتی بهترین محتوای تولیدی هم هیچ تاثیری ندارد. پاسخ این است که این محتوا نیازهای مبرم مخاطب را برطرف نمی کند. قبل از اینکه شروع به صحبت درمورد فروش کنید باید اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در اختیارش قرار دهید.

    Sheridan این رویکرد را “فروش تخصیصی” نامگذاری کرده است. او در کتابش اشاره می کند اگر قبل از اقدام به فروش سعی به کسب اطلاعات بیشتر درباره مخاطب داشته باشیم، حق سوال پرسیدن از مخاطب را برای خودمان محفوظ کرده ایم. وی می گوید: “قبل از این که برای اولین بار شروع به صحبت با مشتریان بالقوه کنیم باید به دنبال راه‌هایی برای بالا بردن اطلاعات و آگاهی مخاطب باشیم و بعد از این مرحله، در مراحل مختلف فروش هم باید همچنان به آموزش مشتری و آگاه کردن وی ادامه دهیم.”

    پس هنوز بازاریابی ایمیلی منسوخ نشده، بلکه وقت آن رسیده که تلاش هایمان را برای بازاریابی ایمیلی دوچندان کنیم. با استفاده از تاکتیک های متفکرانه و استفاده از ابزارهای مناسب می توانید نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی را بشدت افزایش دهید.


    votre commentaire