•  

    10 دليلي كه شما به استراتژي ديجيتال ماركتينگ نيازمنديد در اينجا معرفي شده است. ديجيتال ماركتينگ با يك برنامه ريزي دقيق باعث تغييرات اساسي در كسب و كارها مي شود.

     

    ديجيتال ماركتينگ

    ديجيتال ماركتينگ يك اصطلاح براي بازاريابي محصولات يا خدمات از طريق فن آوري هاي ديجيتال است. ديجيتال ماركتينگ از طريق هر رسانه ديجيتالي مانند موبايل، صفحات نمايشگر تبليغاتي و ...امكانپذير است. اگر شما صاحب يك وب سايت باشيد يا در زمينه تبليغات اينترنتي فعاليت مي كنيد حتما با ديجيتال ماركتينگ آشنا هستيد. وقتي كه شما قصد توسعه يك استراتژي ديجيتال ماركتينگ  را داريد، ازكجا بايد  كنيد؟ هر استراتژي نيازمند يك برنامه ريزي منظم و اجراي دقيق آن مي باشد. يكي از دلايل اصلي شكست بسياري از كسب و كار نداشتن برنامه براي استراتژي  مي باشد. پس اولين كار شما نوشتن يك برنامه و اجراي دقيق آن مي باشد.

    آيا شما يك استراتژي براي ديجيتال ماركتينگ داريد؟

    از سال 2012، در خصوص مقدار استفاده از بازاريابي ديجيتال توسط صاحبان كسب و كار نظر سنجي هاي مختلفي انجام شده است. نتايج اين تحقيقات يك رشد چشم گيري در استفاده از ديجيتال مارگتينگ را نشان مي دهد .تا چند سال پيش حدود دو سوم يا سه چهارم كسب و كارها بازاريابي ديجيتال  خود را به دليل آشنا نبودن به تكنيك هاي جديد بدون هيچ گونه برنامه اي پيش مي بردند كه اين مقدار امروزه به 44 درصد كاهش پيدا كرده است، البته هرچند كه هنوز مقدار بالايي است اما مي توان اميدوار بود كه در چند سال آينده تمامي كسب وكارها طبق يك برنامه و استراتژي در حوزه ديجيتال ماركتينگ فعاليت هاي خود را انجام مي دهند.

    در سال 2017 در خصوص مديريت ديجيتال ماركتينگ بررسي و تحقيقاتي تا الان صورت گرفته است. در شكل زير ما مي توانيم ببينيم كه چه مقدار اين نوع بازاريابي در سال 2017 مورد استفاده قرار گرفته است:

    استراتژي ديجيتال ماركتينگ

    براساس نتايج تحقيقات بالا، ما شاهد يك رويكرد بهبود يافته در خصوص استفاده از اين نوع بازاريابي مي باشيم و كمتر از نيمي كسب وكارها هنوز از استراتژي ديجيتال ماركتينگ استفاده نمي كنند. حال شما جز كدام دسته هستيد؟ اگر مي خواهيد بازار رقابت در سال 2017 از دست ندهيد، بهتر است هرچه سريعتر دست به كار شويد و براي خود يك برنامه بازاريابي ديجيتال تنظيم كنيد. البته فقط برنامه ريزي كافي نيست، بايد بدانيد كه اجرا مهمتر از برنامه ريزي مي باشد.

    توصيه هايي براي توسعه استراتژي ديجيتال ماركتينگ

    مهمتر از داشتن يا نداشتن استراتژي، اين مي باشد كه در برنامه خود جايگاهي را كه الان داريد و جايگاهي را كه مي خواهيد چند سال بعد به آن دست پيدا كنيد را در نظر بگيريد و با هم مقايسه كنيد. در حقيقت شما بايد در برنامه ريزي خود هدف و جايگاه و نيازهاي خود را تعيين كنيد. شما يك برنامه ريزي بلند مدت داريد كه در سال دهم قصد داريد به آن دست بيابيد اما بايد در برنامه ريزي هاي كوتاه مدت خود دربين اين ده سال هدف هاي كوچكتري تعيين كنيد كه با كمك اين هدفها بتوانيد به هدف بزرگتر دسترسي داشته باشيد.

    برنامه ريزي استراتژي ديجيتالي هم به همين صورت است. يكي ازبهترين نكات آن داشتن ابزارهاي اندازه گيري است تا اينكه متوجه شويد راهي كه انتخاب كرده ايد براي تبليغات چه مقدار بازخورد داشته است مانند ايميل ماركتينگ شما بايد بررسي كنيد، ايميل هايي كه ارسال مي كنيد چه مقدار از آنها خوانده مي شوند و چه مقدار كليك روي آنها مي شود.

    هنوز هم بسياري از شركتها بازاريابي ديجيتال خود را بدون برنامه پيش مي برند. بسياري از شركتها ارزش رسانه هاي ديجيتال را مي دانند و بيشتر تلاش مي كنند از شبكه هاي اجتماعي،ايميل و موارد مرتبط با آنها استفاده كنند چون كه نتيجه بيشتري گرفته اند اما ديجيتال ماركتينگ فقط به اين موارد محدود نمي شود در واقع شما بايد از قبل پيش زمينه هايي نيز براي اين كار آماده كنيد بعد اقدام به آن بكنيد.

    يك نكته را كه حتما بايد در نظر داشته باشيد شركت شما هر چقدر كه بزرگ يا كوچك باشد، به يك برنامه ديجيتال ماركتينگ نياز دارد، از اينرو بسياري شركت براي بازاريابي ديجيتال خود يك برنامه بازاريابي ديجيتال منحصر به فرد دارند.

    در ادامه ما مي خواهيم به مشكلات نداشتن يك استراتژي براي ديجيتال ماركتينگ  بپردازيم:

    1. بدون جهت بودن

    شركتهاي بدون استراتژي ، هيچ گونه هدف استراتژيكي براي بدست آوردن چيزي كه مي خواهند از طريق آنلاين بدست بياورند را ندارند از اين رو نه مي توانند مشتريان جديدي را بدست بياورند نه ميتوانند رابطه عميقي و مناسبي با مشتريان فعلي خوب برقرار كنند. اگر شماهيچ هدفي نداشته باشيد احتمالا هيچگونه منبعي متناسب با هدفتون نخواهيد يافت و نخواهيد توانست ميزان دسترسي به اهداف خود را ارزيابي كنيد.

    2. شما سهم بازار آنلاين خود را نخواهيد دانست

    اگر شما در خصوص سهم بازار خود هيچ گونه تحقيقي نكنيد، نمي توانيد متوجه تقاضاي مشتريان گرديد و در حقيقت تقاضا و درخواست آنان ناديده گرفته مي شود. امروزه بازار سنتي با سرعت فراواني در حال تغيير است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصيت مشتري، رقبا و انجمن هاي بازاريابي هستيم. براي همين شما بايد با آخرين متدهاي روز چه در ديجيتال ماركتينگ و چه در تغييرات، اطلاعات خود را بروز كنيد. دانستن نبض بازار يكي از مهمترين اصول برنامه ريزي براي استراتژي است.

    3. رقبا سهم بازار را بدست مي آورند

    اگر شما نتوانيد سهم بازار با بدست بياوريد و هيچگونه منبعي براي ديجيتال ماركتينگ نداشته و بدون استراتژي و هدف جلو برويد، رقباي شما سهم شما را هم خواهد گرفت و در واقع شما ديگر هيچ گونه جايي نخواهيد داشت.

    4. شما هيچگونه ارائه و پيشنهاد خاص آنلاين نخواهيد داشت

    تعريف كردن پيشنهادات و توضيحات محصولات به صورت شفاف براي مشتريان، باعث مي شود كه به راحتي محصولات شما را درك كند و يك تفاوتي بين شما و بقيه برندها ايجاد نمايد و خود اين مساله، مشتريان جديدي را به سمت را هدايت مي كند كه در نهايت به خاطر ويژگي محصولات، به شما وفادار خواهند بود.

    5. مشتريان آنلاين خود را به درستي نخواهيد شناخت

    ابزارهاي زيادي براي بررسي وب سايتتان وجود دارد مانند گوگل آناليتيك و.. اما هيچ كدام از اينها نمي توانند اطلاعات دقيقي از مشتريان به شما بدهند، البته ممكن است مثلا مقدار جستجوي كلمات كليدي را بدست بياوريد اما به شما هيچ گونه اطلاعاتي در خصوص اخلاق مشتريان و نحوه خريد آنها نمي دهد. شما بايد از ابزارهاي دقيقتر كه خود طراحي مي كنيد استفاده كنيد مانند فرم تماس يا فرم هاي نظرسنجي كه نوع علاقه و ميزان خريد آنها رابسنجيد.

    6. كسب و كارتان از هم مي پاشد

    مهمترين ويژگي در كسب و كار اينترنتي و ديجيتال ماركتينگ، صبر است.البته راه هاي زيادي براي دورزدن و بهتر كردن كسب و كارتان از راه هاي ميانبر وجود دارد اما اين را بدانيد كه اگر شما سايت خود را بدون برنامه و خيلي سريع بالا ببريد گوگل وب سايت شما را جريمه كرده و رتبه شما تنزل پيدا خواهد كرد و ديگر هيچگاه نميتوانيد به رتبه قبلي خود برگرديد.

    7. قراردادن بودجه كافي 

    اگر شما براي برنامه ريزي ديجيتال ماركتينگ خود منابع كافي در اختيارتان نباشد و از مهارت لازم براي اينكار را نداشته باشيد، به سختي مي توانيد در بازار رقابتي دوام بياوريد و به تقاضاي مشتريان پاسخ دهيد.

    8. هدر رفتن پول و زمان

    شما ممكن است كه منابع كافي هم در اختيار داشته باشيد اما ندانيد چگونه اين منابع را استفاده كنيد و هيچگونه استراتژي نداشته باشيد، نه تنها نميتوانيد ازمنابع خود استفاده بهينه كنيد بلكه پول و زمان خود از دست خواهيد داد. حتي شركتهاي بزرگ كه سازمانها و بخشهاي مختلفي دارند بايد بيشتر در اين باره تحقيق و بررسي كنند.

    9. هيچ پيشنهاد جديدي نخواهيد داشت و مانند يك فروشگاه معمولي فعاليت خواهيد كرد

    اگر شما به برندها و وب سايت هاي معروف نگاه كنيد، مشاهده مي كنيد كه آنها هر دفعه روند بازاريابي ديجيتال خود را عوض مي كنند يعني پيشنهاد ويژه اي را ارائه مي دهند و سعي مي كنند كه وب سايت خود از حالت تكراري دربياورند. اگر كاربر وارد وب سايت شما گردد و هيچگونه مطلب جديدي را پيدا نكند، وب سايت شما را يك وب سايت متروكه فرض خواهد كرد و در ضمن به دليل بروز نشدن هم نيزاز طرف گوگل جريمه خواهيد شد.

    10. وب سايت شما بهينه سازي نخواهد شد

    هر شركت براي خود يك سري اصول و قواعد باري تجزيه وتحليل دارد اما مديران ارشد هيچگاه اعتماد كافي را به تيمشان ندارند كه آنها وقت كافي براي اين كار را داشته باشند. اگر استراتژي ديجيتال ماركتينگ  شما قادر باشد كه بتواند حقوق ابتدايي را برآورده سازد آنوقت مي توان اميدوار بود كه بقيه جنبه هاي كليدي مانند جستجوي بازاريابي، تجربه كاربري ، ايميل و بازاريابي شبكه هاي اجتماعي هم به خوبي پيش مي روند.

     

    منبع : سئو كار


    3 commentaires
    1. ستفاده از خبرنامه

    يك خبرنامه ايميلي كه به طور منظم به مشتركان فهرست ايميل ماركتينگ ارسال مي كنيد، روش بسيار خوبي براي گرم نگه داشتن تنور فروش است. شما مي توانيد محتواي خبرنامه خود را از مطالب وبلاگ خودتان و يا حتي از ساير سايت هاي فعال در حوزه فعاليت تان انتخاب كنيد.

    با ارسال منظم يك خبرنامه سودمند مي توانيد شهرت خود به عنوان يك متخصص مجرب در حوزه فعاليت تان را تثبيت كرده و رابطه خود با مشتركان تان را تقويت كنيد. از آنجايي كه به طور مرتب محتواي رايگان و باكيفيت ارسال مي كنيد، مشتركان شما به بازكردن و خواندن ايميل هاي شما عادت خواهند كرد و اين عادت، تاثير خود را در نرخ بازشدن و نرخ كليك ايميل هاي فروش-محور شما نشان خواهد داد.

     

    1. ارسال سلسله وار ايميل هاي سريالي

    يك روش ديگر براي تعامل با فهرست مشتركان بازاريابي ايميلي، ارسال سلسه وار ايميل هاي سريالي يا قطره اي (يك مجموعه از ايميل هايي كه به صورت خودكار و بر طبق يك زمان بندي مشخص، پشت سر هم ارسال مي شوند) است.

    به عنوان مثال، مي توانيد در يك صفحه از سايت خود (صفحه فرود) شركت در يك دوره رايگان ايميلي درباره موضوعي كه به حوزه فعاليت تان ارتباط دارد را به مخاطبان خود پيشنهاد كنيد. هر فردي كه در فهرست شما ثبت نام كند، به طور خودكار اين سلسله ايميل ها را به طور مرتب در طي چند ايميل و در طول چند روز، چند هفته يا ماه دريافت خواهد كرد.

    مزيت اين مجموعه سلسله وار نسبت به خبرنامه اين است كه مجبور نمي شويد كه هربار محتواي جديدي را تهيه كنيد؛ محتواي مورد نظر را يكبار توليد مي كنيد، آن را قطعه بندي مي كنيد و با انجام تنظيمات لازم، آن محتوا بر طبق برنامه زمان بندي مورد نظر شما به شكل خودكار براي مشتركان جديدتان ارسال خواهد شد.

    بهتر است كه دو صفحه فرود طراحي كنيد؛ يكي براي يك خبرنامه ايميلي و ديگري براي يك دوره رايگان. سپس مخاطبان خود را به هر دو هدايت كنيد و ببينيد كه كدام يك نرخ تبديل بيشتري دارد. مخاطبان شما متفاوت هستند، بنابراين هميشه بهتر است كه امتحان كنيد تا ببينيد كه چه چيزي براي شخص شما و كسب و كارتان موثرتر واقع مي شود.

    از اين طريق هم مشابه با ارسال خبرنامه، ارزش آفريني مي كنيد و به علاوه، مرتباً و به درخواست مستقيم خود مشترك در معرض ديد او قرار مي گيريد.

     

    1. اطلاع رساني درباره پيشنهادهاي ويژه

    يكي از روشهاي نسبتاً سنتي در ايميل ماركتينگ، اطلاع رساني به مشتركان درباره پيشنهادهاي ويژه اي است كه به خاطر تعطيلات يا ايام خاصي از سال ارائه مي كنيد. مثلاً مي توانيد فروش آخر سال، فروش تابستانه و فروش ويژه اي كه به خاطر تخليه انبار انجام مي دهيد را از طريق ايميل به اطلاع مشتركين ايميل ماركتينگ خود برسانيد. به علاوه، مي توانيد روزهاي خاصي مانند روز مادر را به آنها يادآوري كنيد، يا حتي يك ايميل تبريك سالروز تولد براي آنها ارسال كنيد كه حاوي يك كد تخفيف است.

     

    1. ارائه تخفيف هاي مخصوص مشتركان فهرست ايميل ماركتينگ

    چه يك خبرنامه معمولي براي مشتركان خود ارسال مي كنيد، يا مجموعه اي از ايميل هاي سريالي، يا ايميل اطلاع رساني براي پيشنهادهاي ويژه، در هر صورت و در همه آنها مي توانيد يك كد تخفيف قرار بدهيد تا انگيزه خريد مشتركان شما تقويت شود.

    امكان ايجاد كدهاي تخفيف منحصر به فرد براي تك تك مشتركان وجود دارد، اما بهتر است كه از يك كد تخفيف براي همه مشتركان استفاده كنيد و براي استفاده از آن محدوديت زماني تعيين كنيد. ضمناً روي اين محدوديت زماني در ايميل خود تاكيد كنيد.

    اين پيشنهاد محدود دو مزيت دارد: اول اينكه مانع استفاده چندباره از كد تخفيف در آينده مي شود و دوم، يك حس اضطرار ايجاد مي كند كه مشتركان فهرست بازاريابي ايميلي شما را ترغيب مي كند تا به جاي صبر كردن، همين الآن دست به كار شوند و چيزي را خريداري كنند.

     

    1. اطلاع رساني درباره مسابقات و هدايايي كه از طريق رسانه هاي اجتماعي ارائه مي كنيد

    شما مي توانيد از فهرست ايميل ماركتينگ خود براي تقويت حضورتان در رسانه هاي اجتماعي استفاده كنيد. مثلاً فرض كنيد كه به منظور جذب ترافيك به صفحه فرود سايت و افزايش مشتركان فهرست ايميل ماركتينگ تان روي تبليغات سرمايه گذاري كرده ايد، اما تعداد دنبال كنندگان شما در رسانه هاي اجتماعي به ميزان مطلوب نيست. براي افزايش دنبال كنندگان تان در رسانه هاي اجتماعي مي توانيد مسابقه، قرعه كشي يا پيشنهادات خاصي كه در رسانه هاي اجتماعي قرار مي دهيد را از طريق ايميل به اطلاع مشتركان فهرست بازاريابي ايميلي خود برسانيد.

    اين استراتژي يك كانال ديگر را نيز براي افزايش تعامل مشتركان فهرست ايميل تان در اختيار آنها قرار مي دهد و نه تنها باعث مي شود كه آن مشتركين زودتر به قسمت هاي انتهايي قيف فروش برسند، بلكه اين امكان را نيز به وجود مي آورد كه آن پيشنهادات و مسابقات را به اطلاع دوستان و دنبال كنندگان خود هم برسانند و به عبارتي براي شما بازاريابي دهان به دهان (word of mouth) انجام بدهند. از اين طريق برند خود را در معرض ديد افراد بيشتري قرار مي دهيد و آنها را وارد قيف فروش خود مي كنيد.

    آيا شما هم در كسب و كار خود از ايميل ماركتينگ استفاده مي كنيد؟ لطفاً ايده ها و نظرات خود درباره اين مطلب از مجموعه مطالب آموزش ايميل ماركتينگ را با ما در ميان بگذاريد.

    منيع : گويا آي تي


    votre commentaire
  • يك روش چند مرحله‌اي وجود دارد كه با پيروي كردن از آن، مي‌توانيد مطمئن باشيد يك كسب و كار اينترنتي كوچك را با موفقيت راه‌اندازي كرده‌ايد. من هزاران نفر را ديده‌ام كه با پيروي از اين روش كسب و كارهاي موفقي راه‌‌انداخته و توسعه داده‌اند. پس با ما همراه باشيد و براي راه‌اندازي يك كسب و كار اينترنتي به توصيه‌هاي زير توجه كنيد.

     

    1. يك نياز در بازار پيدا كنيد و به آن پاسخ بدهيد.
    2. برنامه‌اي براي تبليغ و بازاريابي داشته باشيد كه فروش شما را افزايش بدهد.
    3. سايتي طراحي كنيد كه به راحتي بتوان از آن استفاده كرد.
    4. از موتور‌هاي جستجو براي جذب ترافيك به سايت‌تان استفاده كنيد.
    5. به عنوان يك فرد متخصص براي خود اعتبار جمع كنيد.
    6. مشتريان و مشتركين خود را از طريق ايميل پيگيري كنيد.
    7. با استفاده از تكنيك‌هاي بيش‌فروشي (upselling) و فروش بك‌اند (back-end) درآمد خود را افزايش دهيد.

    همه‌ي افراد، از يك كارآفرين تازه‌كار گرفته تا افراد باتجربه و خبره در اين كار، مي‌توانند از اين فرآيند براي شروع يك كسب و كار سود ببرند.

    گام ۱: يك نياز در بازار پيدا كنيد و به آن پاسخ بدهيد

    يك نياز در بازار پيدا كنيد و به آن پاسخ بدهيد - كسب و كار اينترنتي

    بيشتر افرادي كه تازه كاري را شروع مي‌كنند مرتكب اين اشتباه مي‌شوند كه ابتدا به دنبال توليد محصول مي‌روند و بعد به فكر بازاريابي براي آن مي‌افتند.

    براي اينكه شانس خود را براي موفقيت افزايش دهيد، كار را با بازاريابي آغاز كنيد. رمز كار اين است كه افرادي را پيدا كنيد كه به دنبال راه حلي براي يك مشكل هستند، اما پاسخ‌هاي چنداني پيدا نكرده‌اند. اينترنت اين شيوه‌‌ي جستجوي بازار را آسان كرده است:

    • به انجمن‌هاي آنلاين مراجعه كنيد تا ببينيد مردم چه سوالاتي مي‌پرسند و تلاش مي‌كنند چه مشكلاتي را حل كنند.
    • در كليدواژه‌ها جستجو كنيد تا ببينيد مردم چه كليدواژه‌هايي را جستجو مي‌كنند كه براي آنها سايت‌ها و رقابت زيادي وجود ندارد.
    • به سايت رقيبان بالقوه‌ي خود مراجعه كنيد. از كاري كه آنها براي پاسخ‌گويي به نيازها انجام مي‌دهند يادداشت‌برداري و آن را بررسي كنيد. ممكن است از چيزي كه شما ياد گرفته‌ايد استفاده كنند و محصول مورد نياز بازار را توليد كرده باشند، در اين صورت ممكن است انجام همان كاري كه آنها مي‌كنند، بهتر از رقابت كردن باشد.
     

    گام ۲: برنامه‌اي براي تبليغ و بازاريابي داشته باشيد كه فروش شما را افزايش بدهد

    رعايت موارد زير، به شما اطمينان مي‌دهد كساني كه از كسب و كار اينترنتي شما ديدن مي‌كنند، از لحظه‌ي ورود تا زمان خريد، درگير فرآيند فروش مي‌شوند.

    1. با انتخاب تيتر‌هاي جذاب، مشتريان را به محصول‌تان بيشتر علاقه‌مند كنيد.
    2. مشكلي كه محصول شما آن را حل مي‌كند، توضيح دهيد.
    3. اين اطمينان را ايجاد كنيد كه شما مي‌توانيد اين مشكل را حل كنيد.
    4. نظرات افرادي را كه پيش از اين از محصول شما استفاده كرده‌اند، در سايت اضافه كنيد.
    5. قدري درباره‌ي محصول و اينكه چگونه به كاربران سود مي‌رساند صحبت كنيد.
    6. پيشنهاد ويژه‌اي به مشتريان بدهيد.
    7. كيفيت محصول خود را تضمين كنيد.
    8. اين احساس را ايجاد كنيد كه استفاده از محصول شما ضروري است.
    9. از بازديدكنندگان بخواهيد كه محصول شما خريداري كنند.

    از طريق اين فرآيند بايد روي اين موضوع تمركز كنيد كه محصول يا خدمات شما چگونه مي‌تواند به شكلي منحصر به فرد مشكل مردم را حل كند يا كيفيت زندگي آنها را بهبود بخشد. مثل يك مشتري فكر كنيد و بپرسيد «اين محصول يا سرويس چه فايده‌اي براي من دارد؟»

     

    گام ۳: وب‌سايت خود را طراحي كنيد

    هنگامي كه بازار و محصول خود را مشخص و فرآيند فروش‌تان را نهايي كرديد، آماده‌ي طراحي سايتي براي كسب و كار كوچك‌تان هستيد. حتما به خاطر داشته باشيد كه سايت را ساده طراحي كنيد. شما كمتر از ۵ ثانيه زمان داريد تا توجه كسي را جلب كنيد، در غير اين صورت آنها خواهند رفت و ديگر هرگز از سايت شما بازديد نمي‌كنند.

    چند نكته‌ي بسيار مهم كه حتما بايد به ياد داشته باشيد:

    • يكي دو فونت ساده بر روي پس‌زمينه‌ي سفيد انتخاب كنيد.
    • منوي سايت را ساده طراحي كنيد.
    • از تصوير، صوت يا ويدئو فقط براي تقويت پيام‌تان استفاده كنيد.
    • به افراد پيشنهاد عضويت بدهيد. به اين ترتيب مي‌توانيد آدرس ايميل آنها را جمع كنيد.
    • فرآيند خريد را ساده كنيد، (بين انتخاب محصول و تائيد پرداخت، حداكثر ۲ كليك وجود داشته باشد)
    • وب‌سايت شما، مغازه‌ي آنلاين شماست، آن را به شكلي مشتري‌پسند طراحي كنيد.
     

    گام ۴: از موتور‌هاي جستجو براي جذب كردن خريداران به سايت‌تان استفاده كنيد

    از موتور‌هاي جستجو براي جذب كردن خريداران به سايت‌تان استفاده كنيد - كسب و كار اينترنتي

     

    تبليغات با شيوه‌ي پرداخت به ازاي كليك آسان‌ترين راه براي جذب ترافيك به يك سايت جديد است. اين كار در مقايسه با اينكه منتظر باشيد كه تا به طور طبيعي سايت شما ترافيك جذب كند، دو مزيت دارد. نخست اينكه تبليغات به شيوه‌ي «پرداخت به ازاي كليك»، شما را فورا در صفحه‌ي جستجو نشان مي‌دهد و دوم اينكه تبليغات به شيوه‌ي پرداخت به ازاي كليك اين امكان را به شما مي‌دهد كه كليدواژه‌ها، تيتر‌ها، قيمت‌ها و رويكردهاي فروش مختلفي را امتحان كنيد. اين شيوه نه تنها به شما كمك مي‌كند كه خيلي سريع ترافيك جذب كنيد، بلكه شما مي‌توانيد شيوه‌هاي مختلف را بيازماييد و بهترين كليدواژه‌ها را براي تبديل بازديدكننده به خريدار امتحان كنيد. به اين ترتيب شما مي‌توانيد كليدواژه‌ها را در سايت پخش كنيد، چرا كه اين كار به بهبود جايگاه شما در جستجوي طبيعي كمك مي‌كند.

     

    گام ۵: به عنوان يك فرد متخصص براي خود اعتبار جمع كنيد

    مردم از اينترنت براي به دست آوردن اطلاعات استفاده مي‌كنند. اين اطلاعات را به صورت رايگان در اختيار سايت‌هاي ديگر قرار دهيد و ببينيد كه چگونه ترافيك بيشتري جذب مي‌كنيد و در موتورهاي جستجو جايگاه بهتري پيدا مي‌كنيد. رمز موفقيت اين است كه هميشه لينك اطلاعات خوب را در سايت‌تان داشته باشيد.

    • محتواي تخصصي مجاني در اختيار ديگران قرار دهيد. مقاله، ويدئو يا هر محتواي ديگري را كه براي ديگران مفيد باشد، توليد كنيد. اين محتوا را در سايت‌هاي حاوي مقالات آنلاين و شبكه‌هاي اجتماعي قرار دهيد.
    • بر روي محتواهاي باارزش سايت‌تان، لينك ارسال براي دوستان را قرار دهيد.
    • به يك فرد متخصص و فعال در انجمن‌هاي صنعتي و سايت‌هاي اجتماعي كه جامعه‌ي هدف شما هستند، تبديل شويد.

    به اين ترتيب شما خوانندگان جديدي پيدا مي‌كنيد و حتي از آن بهتر، هر سايتي كه محتواي شما را پخش كند به لينك‌هاي شما ارجاع داده خواهد شد. موتور‌هاي جستجو ارتباط برقرار كردن ميان سايت‌هاي مرتبط را دوست دارند و جايگاه شما را در رتبه‌بندي جست‌وجو بهبود مي‌بخشند.

     

    گام ۶: از قدرت بازاريابي ايميلي براي تبديل بازديد‌كننده‌ها به مشتري استفاده كنيد

    استفاده از قدرت بازاريابي به وسيله‌ي ايميل براي تبديل بازديد‌كننده‌ها به مشتري - كسب و كار اينترنتي

    هنگامي كه فهرست ايميل‌ها را تهيه كرديد، شما يكي از باارزش‌ترين دارايي‌هاي كسب و كار اينترنتي تان را ايجاد كرده‌ايد. مشتريان و مشتركين شما اين اجازه را به شما داده‌اند كه براي آنها ايميل بفرستيد. اين يعني شما:

    • به آنها چيزي داده‌ايد كه به دنبال آن بوده‌اند.
    • يك رابطه‌ي پايدار با آنها شكل داده‌ايد.
    • نتيجه‌ي اين روش بازاريابي ۱۰۰ درصد قابل اندازه‌گيري است.
    • بازاريابي ايميلي ارزان‌تر و مؤثر از بازاريابي چاپي، تلويزيوني و راديويي است، چرا كه بسيار هدفمند‌تر است.
    • هر كس كه به سايت شما سر مي‌زند و وارد فهرست شما مي‌شود، فرد بسيار مشتاقي است و هيچ ابزاري بهتر از ايميل براي پيگيري چنين افرادي وجود ندارد.

    گام ۷:‌ از طريق تكنيك‌هاي بيش‌فروشي (upselling) و فروش بك‌اند (back-end) درآمد خود را افزايش دهيد

    يكي از مهمترين استراتژي‌ها در بازاريابي اينترنتي، ايجاد و توسعه‌ي ارزش طول عمر مشتري است. دست كم ۳۶ درصد كساني كه يكبار از شما خريد كرده‌اند در صورتي كه پيگير آنها باشيد، دوباره از شما خريد خواهند كرد. نهايي كردن اولين خريد قطعا دشوارترين و پرهزينه‌ترين بخش كار شما خواهد بود. در نتيجه از فروش بك‌اند و آپ‌سلينگ براي وادار كردن آنها به خريد دوباره استفاده كنيد. اين دو روش شامل تكنيك‌هاي زير مي‌شوند:

    • محصولاتي را به آنها پيشنهاد دهيد كه خريد اصلي آنها را كامل مي‌كند.
    • براي آنها كوپن‌هاي وفاداري الكترونيك بفرستيد تا بتوانند در خريد بعدي از آنها استفاده كنند.
    • بعد از خريدشان در صفحه‌ي سپاسگزاري، محصولات مرتبط با خريدشان را قرار دهيد.
    • به مشتريان‌تان به خاطر وفاداري‌شان پاداش بدهيد و ببينيد كه چگونه آنها وفادار‌تر مي‌شوند.

    اينترنت بسيار سريع تغيير مي‌كند به طوري كه ۱ سال در فضاي آنلاين معادل با چيزي حدود ۵ سال در دنياي واقعي است. اما اصول مربوط به چگونگي راه‌ اندازي و توسعه‌ي يك كسب و كار اينترنتي موفق اصلا تغيير نكرده ‌است. اگر درست در ابتداي راه شروع يك كسب و كار اينترنتي هستيد، حتما از اين مراحل پيروي كنيد. اگر مدتي است كه كار را شروع كرده‌ايد، يك بازبيني سريع انجام دهيد و بررسي كنيد كه آيا مرحله‌اي هست كه از قلم افتاده باشد يا اصلا به سراغ آن نرفته باشيد. دقت داشته باشيد كه نمي‌توانيد از ابتدا مسير را اشتباه برويد.

     

    منبع : چطور


    votre commentaire


    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique
    Suivre le flux RSS des commentaires de cette rubrique