-
چگونه فالوور اينستاگرام خود را افزايش دهيم؟
بيترديد در حال حاضر اينستاگرام يكي از شبكههاي اجتماعي پيشرو در زمينهي انتشار عكس است. هرچند خيلي از افراد از اينستاگرام تنها بهعنوان ابزاري راحت براي به اشتراك گذاشتن عكس با دوستان و خانوادهي خود استفاده ميكنند، بسياري از افراد هم هستند كه به دلايل مختلف فعالانه تلاش ميكنند تعداد فالوورهاي حساب كاربري اينستاگرام خود را روزبهروز افزايش دهند. جذب فالوور ميتواند بهويژه براي كساني كه تازه به اينستاگرام وارد شدهاند كار دشوار و خستهكنندهاي باشد.
در اين آموزش قصد داريم برخي از بهترين روشها و توصيهها را در زمينهي افزايش فالوور اينستاگرام به شما معرفي كنيم. با مدرسهي عكاسي موبايل ديجيكالا مگ همراه باشيد.
پروفايل خود را بهدرستي تكميل كنيد
اولين كاري كه بايد بكنيد ساختن يك هويت روشن و مشخص براي حساب كاربري اينستاگرام خودتان است. حساب كاربري اولين جايي است كه مردم براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد شما به آن نگاه خواهند كرد. درنتيجه تنظيم كردن صحيح حساب كاربري اهميت بالايي دارد.
براي انجام اين كار ابتدا بايد تصور روشني از هدف حساب كاربري اينستاگرام خود داشته باشيد. آيا تلاش داريد خود را بهعنوان يك عكاس جدي معرفي كنيد؟ آيا قصد داريد يك كسبوكار، برند يا سبك زندگي را ترويج دهيد؟ يا تنها ميخواهيد از اينستاگرام براي نشان دادن اتفاقات روزمرهي زندگي خود و حفظ ارتباط با دوستان بهره بگيريد؟
پس از اينكه هدف حساب كاربري اينستاگرام شما مشخص شد بايد توضيحي براي آن بنويسيد كه اين هدف را بهخوبي بازتاب دهد. همهي تلاش خود را بكنيد تا اين توضيح كوتاه و موجز ولي پرمعني باشد و همچنين بهخوبي افراد را به عمل كردن وادارد. اگر وبسايت، اپليكيشن يا محصولي داريد كه ميخواهيد آن را ترويج دهيد لينك آن را هم در پروفايل خود قرار دهيد. بهتر است از يك عكس يا تصوير جذاب و خاص هم براي حساب كاربري خود استفاده كنيد تا مردم بتوانند بهراحتي شما را شناسايي كنند.
ثبات داشته باشيد
پس از آماده كردن حساب كاربري بايد تصميم بگيريد چه نوع عكسهايي را قصد داريد به اشتراك بگذاريد. عكسهايي كه منتشر ميكنيد بايد هويت شما و مضمون موردنظر حساب كاربريتان را بازتاب دهد. اگر عكاس هستيد طبيعتا هدف شما بايد انتشار بهترين عكسها از مجموعهي آثارتان باشد. براي اين منظور اطمينان حاصل كنيد كه تنها بهترين آثارتان را به اشتراك ميگذاريد و از انتشار هر چيزي كه ممكن است زير سطح استاندارد به نظر برسد خودداري كنيد؛ اين كار از جذابيت فيد عكس شما ميكاهد.
هدف بعدي اين است كه مضمون عكسهاي خود را همراستا با مضمون اصلي حساب كاربري حفظ كنيد. اگر عكاس خياباني هستيد پس فقط عكسهاي خياباني منتشر كنيد. اگر به عكاسي منظره، عكاسي هنري يا عكاسي پرتره علاقه داريد تلاش كنيد عكسهايي كه منتشر ميكنيد حول اين موضوعات تمركز داشته باشند. مردم بر اساس علاقهمندي خود شما را فالو ميكنند و ممكن است با ديدن عكسهاي سلفي گاهوبيگاه يا ساندويچي گاز زده رغبت خود را نسبت به فالو كردن شما از دست بدهند.
بهطور منظم عكس منتشر كنيد
در گام بعدي بايد در مورد زمانبندي انتشار عكسهاي خود همانند سوژههايتان به ثبات برسيد. ديده شدن بهصورت منظم در ميان جريان عكسهاي فالوورها شما را در ذهن آنها برجسته ساخته و كمك ميكند عكسهايتان لايكهاي بيشتري بگيرند.
اگر اطمينان داريد كه ميتوانيد همواره و با روندي ثابت دو تا سه عكس در روز به اشتراك بگذاريد اين كار را انجام دهيد. البته اگر اين نوع برنامهريزي براي شما قابل مديريت نيست بهتر است بهجاي اجراي نامنظم آن با فواصل زماني بيشتري عكس منتشر كنيد. ولي مهمتر از همهچيز فراموش نكنيد عكسي كه منتشر ميكنيد بايد كيفيت بالايي داشته و همراستا با مضمون حساب كاربري شما باشد.
از هشتگها استفاده كنيد
هشتگها راهي بسيار عالي هستند براي كمك كردن به مردم در يافتن عكسهايي مرتبط با يك مضمون يا موضوع خاص. استفاده از هشتگهايي كه هم مرتبط و هم محبوب هستند به شما كمك خواهد كرد تا ميزان دسترسي به عكسهايتان را گسترش دهيد. وبسايتها و نرمافزارهايي نظير tagsforlikes وجود دارند كه محبوبترين تگها را به شما معرفي ميكنند. گرچه استفاده از هشتگها تضمين براي هجوم فالوورهاي جديد نيستند ولي قطعا باعث خواهند شد افراد بيشتري عكسهاي شما را ببينند.
نكته: براي استفاده از هشتگها لزومي ندارد آنها را در توضيح عكس قرار دهيد بلكه بهتر است هشتگها را در بخش كامنتها اضافه كنيد. اينستاگرام تعداد هشتگهايي را كه ميتوانيد براي يك عكس استفاده كنيد به ۳۰ عدد محدود كرده است. درنتيجه بهتر است هشتگها را هوشمندانه انتخاب كرده و از آنها سو استفاده نكنيد.
ديگران را فالو كرده و با آنها تعامل داشته باشيد
يكي از بهترين راهها براي وارد شدن به محدودهي ديد مردم و تحريك كردن آنها به فالو اين است كه با آنها وارد تعامل شويد. به لايك كردن عكسها اكتفا نكنيد بلكه نظري را هم در بخش كامنتها بنويسيد. براي انجام اين كار اطمينان حاصل كنيد كه نظر شما بهقدر كافي جذاب باشد؛ نوشتن يك كامنت سرراست مثل «چه عكس خوبي» فايدهي چنداني ندارد. نوشتن نظري ارزشمند بيشتر آن فرد را به بازديد از حساب كاربري شما ترغيب خواهد كرد و اگر عكسهاي خوبي داشته باشيد احتمال زيادي ميرود كه به جمع فالوورهاي شما بپيوندد.
البته نوشتن نظر با استفاده از يك گجت موبايل ممكن است پروسهاي زمانبر باشد. در اين مورد هم وبسايتهايي نظير IconoSquare وجود دارند كه اجازه ميدهند اين كار را توسط رايانهي شخصي خود انجام دهيد. اين سرويسها علاوه بر سادهتر كردن پروسهي نوشتن نظر و لايك كردن عكسها، خدماتي نظير آمارهاي تحليلي در مورد تعامل كاربران را هم ارائه ميدهند.
براي استفاده از IconoSquare ميتوانيد با حساب كاربري اينستاگرام خود وارد شده و سپس به دنبال هشتگي بگرديد كه با مضمون عكسهاي شما در ارتباط است. . پسازآن در ميان عكسهاي آن هشتگ جستجو كرده و هرگاه عكسي متناسب و ارزنده يافتيد نظري براي آن بنويسيد. احتمالا انجام اين كار توسط رايانهي شخصي براي شما هم بسيار سريعتر و سادهتر از به كار بردن گوشي موبايل خواهد بود.
نكته: تنها روي عكسهاي جديدي كه در يكي دو روز گذشته منتشر شدهاند نظر بنويسيد. همچنين بهتر است بهجاي نوشتن نظر روي عكسهايي كه از قبل صدها نظر براي آن نوشته شده روي عكسهايي نظر بنويسيد كه تعداد اندكي نظر دارند. بدين ترتيب نظر شما ميان نظرات ديگر گم نخواهد شد.
از فيلترهاي مناسب استفاده كنيد
يكي از عوامل مهم براي ساختن يك عكس عالي ظاهر و حسي است كه آن تصوير دارد. اينستاگرام به شما امكان استفاده از گسترهي وسيعي از فيلترها را داده است. استفاده از اين فيلترها ميتواند به حفظ يكپارچگي فيد عكسهاي شما كمك كند. سرويسي نظير Populargram ليست محبوبترين فيلترهايي را كه در حال حاضر استفاده ميشوند به شما نشان خواهد داد.
البته بسياري از افراد (ازجمله خود ما) ترجيح ميدهند بهجاي استفاده از فيلترهاي اينستاگرام عكسهاي خود را بيرون از اينستاگرام و با استفاده از يك اپليكيشن ويرايش عكس ديگر ويرايش كنند تا به نتيجهي دلخواه خود برسند. اين رويكرد كنترل بسيار بيشتري روي نتيجهي نهايي مهيا ميكند. براي اين افراد اينستاگرام تنها نقش ابزاري براي نمايش آثارشان را دارد.
هرچند ماداميكه ظاهر و حس نتيجهي نهايي با مضمون حساب كاربري شما و سليقهي مخاطباني كه قصد تعامل با آنها را داريد هماهنگ باشد هيچ قانوني مبني بر استفاده كردن يا استفاده نكردن از فيلترهاي اينستاگرام وجود ندارد.
از نفوذ شبكههاي اجتماعي ديگر استفاده كنيد
احتمالا استفاده از قدرت نفوذ شبكههاي اجتماعي ديگر نظير فيسبوك، توييتر يا گوگل پلاس براي وسيعتر كردن دسترسي كاربران به پستهاي شما مفيد واقع خواهد شد. عكسهاي خود را در زمانهايي به اشتراك بگذاريد كه كاربران اين شبكههاي اجتماعي بيشترين فعاليت را داشته باشند. همچنين در حساب كاربري خود در اين شبكههاي اجتماعي لينك حساب كاربري اينستاگرامتان را اضافه كنيد. بعلاوه ميتوانيد از برچسبگذاري جغرافيايي (Geotagging) و هشتگهاي مرتبط براي آگاه كردن مردم از محل حضور خود و موضوعي كه در رابطه با آن پست ميگذاريد بهره بگيريد.
خلاصهاي از نكات كليدي
- رشد دادن تعداد فالوورهاي اينستاگرام ميتواند پروسهاي آهسته باشد ولي نكات كليدي كه براي رسيدن به آن بايد همواره به ياد داشته باشيد ازاينقرار هستند:
- نسبت به موضوع و مضمون حساب كاربري خود تصوري روشن داشته باشيد.
- سپس تلاش كنيد اطلاعات حساب كاربري و عكسهايي كه منتشر ميكنيد همين موضوع و مضمون را بازتاب دهند. همچنين اطمينان حاصل كنيد كه تنها از بهترين عكسهايتان استفاده ميكنيد.
- اطمينان حاصل كنيد بهروشني مشخص است حساب كاربري شما افراد را به چه واكنشي دعوت ميكند.
- حتما با ديگران تعامل داشته باشيد، عكسهاي ديگران را لايك كنيد و براي آنها نظر بنويسيد. اينستاگرام يك شبكهي اجتماعي است پس شما هم عضوي از اين اجتماع باشيد.
- ثبات داشته باشيد. ثبات داشتن در رويكرد برقراري ارتباطي بادوام و محكم ميان شما و مخاطبانتان را ميسر خواهد كرد.
اينستاگرام در حال حاضر محبوب ترين شبكه اجتماعي در كشور ماست كه خيلي ها در آن فعاليت مي كنند. منظور از خيلي ها همه قشر از افراد جامعه را در بر مي گيرد. همين موضوع هم باعث اين شده كه اينستاگرام به محلي مناسب براي كسب درآمد براي خيلي ها تبديل شود. از افراد معروف اينستاگرامي گرفته تا خانم هاي خانه داري كه هيچ سرمايه اي براي كسب و كارشان نپرداخته اند هم مي توانند كسب درآمد از اينستاگرام را تجربه كنند.
خاصيت اينستاگرام و ديگر شبكه هاي اجتماعي محبوب در اين است كه هر كسي با هر شرايطي مي تواند از آن ها به عنوان منبعي براي كسب درآمد خود استفاده كند. به خاطر اينكه كاربران شبكه هاي اجتماعي محبوب در هر كشوري بسيار زياد هستند و همين موضوع باعث اين مي شود تا منبع بزرگي براي افرادي كه قصد كسب درآمد و بازاريابي محصولاتشان را دارند محيا شود.
هم اكنون خيلي از كاربران موبايلي براي رفع نياز خود ديگر به سايت هاي اينترنتي مراجعه نمي كنند و تمايل دارند در شبكه هاي اجتماعي به دنبال رفع نياز خود بگردند. البته اينطور نيست كه كاربران موبايلي وب سايت هاي اينترنتي را فراموش كرده اند بلكه منظورم اين است كاربران موبايلي بيشتر وقت خود را در شبكه هاي اجتماعي محبوب مثل اينستاگرام و تلگرام مي گذرانند.
منبع : ديجي كالا
Tags : افزايش فالوور اينستاگرام, افزايش فالوئر اينستاگرام, كسب درآمد از اينستاگرام
-
Commentaires
آموزش مارکتینگ Marketing training
آموزش بازاریابی Marketing training
مشاوره مارکتینگ Marketing consulting
مشاوره بازاریابی Marketing consulting