• آموزش توليد محتوا براي افرادي كه وقت كافي ندارند

    همانطور كه بارها گفتم توليد محتوا نياز اصلي هر كسب و كار اينترنتي است كه داراي وب سايت است. بعضي وقت ها توليد محتوا براي دسته اي از افراد كار سخت و خسته كننده اي مي شود. بعضي ها هم اصلا علاقه اي به اين كار ندارند و كلا نمي دانند چگونه بايد اين كار را به درستي انجام دهند. در اين مقاله قصد دارم راه كارهايي را براي افرادي كه كم حوصله هستند و وقت كافي براي توليد محتواي كسب و كارشان را ندارند ارائه كنم. پس اگر شما هم فكر مي كنيد بعضي وقت ها نمي توانيد يا اينكه حوصله محتوا نويسي را نداريد با من در اين مقاله همراه باشيد.


    آموزش توليد محتوا براي افرادي كه وقت كافي ندارند

    چه كسب و كاري مانند هميار وب كه در بحث آموزش فعاليت مي كند و چه كسب و كارهاي سنتي مانند شركتي كه در زمينه فروش كامپوزيت فعاليت مي كند و كسب و كارش را آنلاين كرده است. همه و همه بايد با توجه به نياز مشتريانشان محتوا توليد كنند.چند روز پيش خانمي با من تماس گرفته بود و در زمينه عكاسي كودك فعاليت مي كردند. ايشون به من گفتند چه طوري بايد تو سايتم نوشته بزارم؟ من اصلا بلد نيستم! من اصلا وقت نمي كنم از اين كارها كنم و اينكه اصلا نمي دونم چي بايد بزارم! من هم با بررسي سايت ايشون ديدم محتواهايي كه در سايتشون گذاشتند واقعا از هر لحاظ ضعيف بوده. با توجه به رقباشون واقعا محتواي بي كيفيتي را ارائه كرده بودند. هم اكثر محتواهاشون كوتاه بود و هم بيش از حد روي كلمات و عبارات كليدي شون تمركز كرده بودند. يعني مثلا توي محتواي كمتر از 300 واژه اي بيش از 15 بار از كلمات كليدي اصلي حوزه كاريشون استفاده كرده بودند.واقعا كسب و كارهاي اين چنيني كه قصد دارند به صورت آنلاين هم مشترياني داشته باشند بايد چه طور محتوا توليد كنند؟ منظورم كسب و كارهايي است كه فقط قصد معرفي خدمات خود را دارند و از فروش آنلاين كالا يا خدمات خبري نيست. مثلا آتليه هاي عكاسي، تشريفات مجالس، طراحان دكوراسيون مغازه و منازل و … در ادامه با توضيحات بيشتر راه كارهايي كه به اين خانم گفتم را با شما هم به اشتراك مي گذارم.


    تبديل اطلاعات به محتوا

    سعي كنيد اطلاعاتي كه قصد داريد در اختيار مشتريانتان قرار دهيد را به محتوا تبديل كنيد. خب اين كار چگونه بايد انجام شود؟ فرض كنيد همين حالا جلوي مشتري خود نشسته ايد و با اطلاعاتي كه در مورد كارتان به او مي دهيد قصد داريد ترغيبش كنيد تا از خدمات شما استفاده كند. تمام حرف هايي كه قصد داريد در مورد خدمات تان به مشتري خود بگوييد را با گوشي موبايل خود ضبط كنيد.به خانمي كه در زمينه عكاسي فعاليت مي كرد هم همين رو گفتم. گفتم تمام حرف هايي كه به مشتري تون مي زنيد تا كار خودتون رو تبليغ كنيد رو ضبط كنيد. مثلا در مورد عكاسي كودكان هر چيزي را كه بايد بدانند را حرف بزنيد و ضبط كنيد.مثلا كودكان براي عكاسي چه لباس هايي بايد به همراه داشته باشند. چه وسايل اضافي بايد با خود بياورند. يا اينكه چه فصلي براي عكاسي مناسب تر است! و همينطور آتليه ما براي عكاسي كودكان چه مزيت هايي نسبت به ديگر آتليه ها دارد و تمام چيزهايي كه خودشون مي دونند رو گفتم صحبت كنند و ضبط كنند.

    پيشنهاد ويژه هميار وب : آموزش توليد محتوا براي مخاطبان سايت

    بعد همين صوت ها رو مي توانيد به راحتي به محتواي متني توليد كنيد. يا اينكه همان صوت را مي توانيد در صفحه توضيحات خدمات كار خود قرار دهيد. اينطوري افرادي هم كه كم حوصله تر هستند به راحتي با شنيدن فايل هاي صوتي با خدمات و مزاياي شما آشنا مي شوند.



    تبديل سوالات متداول به محتوا

    يكي ديگه از راه هايي كه به راحتي مي توانيد محتواي مورد نياز كاربران و مشتريان خود را توليد كنيد و در اختيارشان قرار دهيد پاسخ دادن به سوالات متداولشان است. براي اين كار كافي است سوالاتي كه فكر مي كنيد در ذهن هر كدام از مشتريانتان باشد را روي كاغذ بنويسيد. تمام سوالات ريز و درشت را بنويسيد. بعد به همان روش ضبط كردن صداي خودتون به هر كدام از سوالات پاسخ كامل و دقيق دهيد.مثلا كودكان 2 تا 4 سال هنگام عكاسي چه پوششي بايد داشته باشند؟ اگر بتوانيد به تمام سوالات متداولي كه فكر مي كنيد سوال هر يك از مشتريان شما باشد پاسخ دهيد به جرات مي توانم بگويم محتواي فوق العاده اي توليد كرده ايد.براي اين كار مي توانيد از صفحه اي مجزا نيز استفاده كنيد. همچنين مي توانيد در توليد محتوا از مشتريان و كاربرانتان هم استفاده كنيد. به اين ترتيب كه از آن ها بخواهيد تا هر سوالي كه دارند را مطرح كنند و شما هم در همان صفحه سوالشان را قرار دهيد و پاسخ خود را بنويسيد. به اين صورت اهميت آن صفحه از سايت شما بالا مي رود و براي سئوي سايت شما بسيار مفيد است.

    پيشنهاد مي كنم مقاله معضلي به نام توليد محتوا براي كسب و كار هاي آنلاين را هم بخوانيد.

    البته مي توانيد هر كدام از سوالاتي كه پاسخ هاي طولاني و مفصلي دارند را به يك نوشته يا مقاله تبديل كنيد و در سايت خود قرار دهيد. اين هم راه كار خوبي براي نوشتن مقالات سايت است.


    مصاحبه با مشتريان راضي

    يكي ديگر از راه هايي كه مي توانيد از طريق آن براي كاربران سايت خود محتوا توليد كنيد اين است كه با مشتريان خود مصاحبه كنيد و آن را تبديل به محتوا كنيد. منظور از مصاحبه اين نيست كه حتما شما از مشتريان خود بخواهيد كه با شما مصاحبه كنند. نه اصلا اين طور نيست! براي اين كار كافي است از مشتريان راضي خود بخواهيد در مورد خدمات شما نظرشان را بدهند.فرض كنيد كسب و كار شما در زمينه تشريفات مجالس است. از مشتريان راضي خود مي توانيد درخواست كنيد در مورد خدماتي كه شما ارائه كرديد با شما صحبت كنند. و شما هم صدايشان را ضبط كنيد. همچنين خودتان هم مي توانيد در مورد خدماتي كه بهشون ارائه داديد توضيح بديد. مو به مو درباره تمام خدماتي كه در مجلس مشتري مورد نظر خود بهشون ارائه داديد را بنويسيد. مثلا چه تعداد ميهمان داشتند يا اينكه چه نوع غذاها و دسرهايي در مجلس شان سرو شد و …با اين كار مي توانيد نظر مشتريان احتمالي بعدي خود را نيز جلب كنيد. با ديدن مصاحبه ها و در واقع نمونه كارهاي انجام شده شما افراد زيادي ترغيب مي شوند تا از خدماتتان استفاده كنند.

    افرادي كه وقت كافي ندارند چگونه بايد محتوا توليد كنند؟

    افرادي كه وقت كافي ندارند و يا اينكه از حوصله نوشتن را ندارند بهترين روش براي آن ها ضبط كردن صدايشان است. اگر كارمندي داريد مي توانيد از او بخواهيد صوت هاي شما را تبديل به متن كند و به شما تحويل دهد. اگر هم نه راه كار ديگري را در ادامه به شما معرفي مي كنم. توسط اين روش به راحتي مي توانيد محتواي مورد نياز مخاطبانتان را توليد كنيد.


    معرفي ابزاري مفيد براي توليد محتواي متني

    خيلي ها هم هستند حوصله تايپ كردن ندارند يا اينكه تايپ كردن براي آن ها كار وقت گيري است. در اين قسمت قصد دارم ابزار فوق العاده اي را به شما معرفي كنم كه توسط اين ابزار بي نياز به تايپ كردن باشيد.شما توسط سايت speechtexterبه راحتي مي توانيد صحبت كنيد و صحبت هاي شما تبديل به متن شود. اين سايت با اينكه انگليسي است ابزار فوق العاده اي براي توليد كنندگان محتوا است و از زبان فارسي هم به خوبي پشتيباني مي كند. حتي كلمات شكسته را هم به خوبي مي نويسد.

    پيشنهاد مي كنم مقاله استراتژي بازاريابي محتوا با بودجه كم را هم بخوانيد.

    راه كار ديگري هم كه مي توانم به شما پيشنهاد دهم اين است كه صوت هاي خود را توسط اين ابزار به متن تبديل كنيد. البته من امتحان نكردم ولي در صورتي كه صداي ضبط شده شما رسا باشد و كلمات را به دقت گفته باشيد قطعا شدني است.


    جمع بندي و سخن آخر

    توليد محتوا براي انواع كسب و كارهاي آنلاين متفاوت است. در اين مقاله هم سعي كردم بيشتر كسب و كارهاي آنلايني را مثال بزنم كه هم اكنون كسب و كارهاي سنتي هم دارند. ولي در صورتي كه تمام مطالبي كه در اين مقاله به آن ها اشاره كردم را مي توانيد در هر كسب و كاري به كار گيريد.به عنوان مثال اگر شما در حوزه سئو فعاليت مي كنيد خيلي راحت مي توانيد هر كدام از پروژه هايي كه انجام داديد را به محتوا توليد كنيد. هر كدام را به صورت جداگانه تحليل كنيد. مثلا در فلان سايت چه نوع بك لينك هايي ساختيد يا اينكه بهينه سازي داخلي سايت به چه شكل انجام شده و موارد ديگر.اميدوارم در اين مقاله توانسته باشم به كسب و كارهاي آنلايني كه نمي دانند چه طور بايد محتوا توليد كنند كمك كرده باشم. سپاس از اينكه تا انتهاي اين مقاله هم همراه من بوديد. اميدوارم اين مقاله هم براي شما دوستان عزيزم مورد قبول قرار گرفته باشد.

    منبع : هميار وب


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :